Βουτιά 9% έκαναν οι μετοχές της, Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google, χάνοντας 100 δισ δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία μόνο την Τετάρτη, μετά την κυκλοφορία του νέου της chatbot bard στο οποίο εντοπίστηκαν σφάλματα και ανακριβείς πληροφορίες.
Σύμφωνα με το Reuters, η μετοχή της Google είχε χάσει το 40% της αξίας της πέρυσι, αλλά σημείωσε ράλι 15% από τις αρχές του τρέχοντος έτους, εξαιρουμένων των απωλειών που κατέγραψε την Τετάρτη.
Η μάχη στην Wall Street αποτυπώνει τον πόλεμο μεταξύ της Google και της Microsoft για την κυριαρχία στην αγορά της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι Financial Times εκτιμούν, οτι το χτύπημα στην τιμή της μετοχής της Google είναι αποτέλεσμα του σφάλματος στη διάρκεια της παρουσίασης του προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία για να φέρει ένα νέο μοντέλο αναζήτησης το οποίο θα βασίζεται σε chat.
Την ίδια ημέρα ωστόσο, η Microsoft παρουσίασε μια νέα έκδοση της μηχανής αναζήτησής της Bing, η οποία ενσωματώνει προόδους τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των απαντήσεων σε ερωτήματα αναζήτησης.
Κι ενώ οι μετοχές της Google καταποντίζονταν την Τετάρτη, οι μετοχές της Microsoft σημείωσαν άνοδο περίπου 3% και παρέμειναν σταθερές στις συναλλαγές μετά την αγορά.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Satya Nadella, κατέστησε σαφές ότι η εταιρεία του είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει τη νέα τεχνολογία για να οδηγήσει τα κέρδη στην αναζήτηση.
Το Reuters ήταν το πρώτο που επεσήμανε ένα σφάλμα στη διαφήμιση της Google για το chatbot Bard, σχετικά με το ποιος δορυφόρος τράβηξε για πρώτη φορά φωτογραφίες ενός πλανήτη έξω από το ηλιακό σύστημα της Γης.
Η Alphabet έρχεται από ένα απογοητευτικό τέταρτο τρίμηνο καθώς οι διαφημιστές μείωσαν τις δαπάνες την ώρα που αγωνίζεται να συμβαδίσει με το OpenAI της Microsoft, που φαίνεται να έχει εντυπωσιάσει τους επενδυτές και την Σίλικον Βάλει, φέρνοντας σύμφωνα με πληροφορίες τους ιδρυτές Sergey Brin και Larry Page πολύ κοντά στον στόχο τους.
Το ελκυστικό της αναζήτησης που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι θα μπορούσε να εμφανίσει τα αποτελέσματα σε απλή γλώσσα, αντί σε μια λίστα συνδέσμων (Links), κάτι που θα μπορούσε να κάνει την περιήγηση ταχύτερη και πιο αποτελεσματική. Παραμένει ασαφές ωστόσο τι αντίκτυπο μπορεί να έχει αυτό στη στοχευμένη διαφήμιση, τη ραχοκοκαλιά των μηχανών αναζήτησης όπως είναι η Google.
Πληροφορίες από Reuters, Financial Times