Χρυσές Σφαίρες: Δεν φαντάζεστε πού καταλήγουν τα λαμπερά outfit των επωνύμων μετά το κόκκινο χαλί

Προειδοποιούμε: Ορισμένα από αυτά που αποκαλύπτονται αφήνουν τους «εραστές» της μόδας με το στόμα ανοιχτό.
Πού πάνε όλες οι λαμπερές τουαλέτες μετά τις εμφανίσεις των celebrities στο κόκκινο χαλί;
Gilbert Flores/GG2025 via Getty Images
Πού πάνε όλες οι λαμπερές τουαλέτες μετά τις εμφανίσεις των celebrities στο κόκκινο χαλί;

Κάθε φορά που οι διασημότητες ποζάρουν στο κόκκινο χαλί, αμέτρητες κάμερες αναβοσβήνουν, απαθανατίζοντας τα λαμπερά ντυσίματα. Έτσι οι ευφάνταστες δημιουργίες υψηλής ραπτικής γίνονται αθάνατες.

Και οι Χρυσές Σφαίρες, που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 5 Ιανουαρίου, δεν αποτελούν εξαίρεση. Την παράσταση μεταξύ άλλων έκλεψαν η Ζεντάγια, φέροντας μαζί της όλη τη ρετρό γοητεία του Χόλιγουντ σε μια δημιουργία Louis Vuitton, η Αντζελίνα Τζολί, φορώντας ένα εκθαμβωτικό φόρεμα του οίκου McQueen και η Τίλντα Σουίντον, με διαχρονικό τουίντ σακάκι Chanel.

H Ζεντάγια στις Χρυσές Σφαίρες.
Amy Sussman via Getty Images
H Ζεντάγια στις Χρυσές Σφαίρες.

Και ενώ ο σάλος που γίνεται κυρίως με τις τουαλέτες των γυναικών στα social media, δίνει στα ρούχα μια δεύτερη ζωή, τι γίνεται στην πραγματικότητα με όλα αυτά τα εκκεντρικά κομμάτια; Πού πάνε μετά τις εμφανίσεις των celebrities στο κόκκινο χαλί;

Η απάντηση δεν είναι μια και μοναδική: Μερικά φυλάσσονται σε αποθήκες, κάποια εκτίθενται σε εκθέσεις, άλλα δημοπρατούνται και κάποια αγοράζονται από τις ίδιες τις διασημότητες που τα φορούν.

«Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, τα ρούχα που φορούν οι διασημότητες στα κόκκινα χαλιά συγκεντρώνουν ολοένα και περισσότερη προσοχή», δηλώνει η Λούσι Μπίσοπ, ειδική στις τσάντες και τη μόδα στον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s.

«Το κεντητό φόρεμα του οίκου Dior, του σχεδιαστή Τζον Γκαλιάνο, που φορέθηκε από την Νικόλ Κίντμαν στα Όσκαρ του 1997, θεωρείται μια από τις πρώτες δημιουργίες που εγκαινίασαν τις συνεργασίες πασίγνωστων οίκων μόδας με μια συγκεκριμένη διασημότητα. Δηλαδή τις συμφωνίες βάση των οποίων ένας οίκος αναλάμβανε και επίσημα να ντύνει ένα διάσημο πρόσωπο για το κόκκινο χαλί», εξηγεί η Μπίσοπ.

H Nικόλ Κίντμαν στα Όσκαρ του 1997.
Vinnie Zuffante via Getty Images
H Nικόλ Κίντμαν στα Όσκαρ του 1997.

«Από το 1997, όταν κάθε οίκος απέκτησε τις μούσες του, οι μέρες τα φορέματα παρέμεναν σε κάποιο ατελιέ, ξεχασμένα για χρόνια, έμειναν στο παρελθόν. Πλέον, όταν ένα φόρεμα φοριέται στο κόκκινο χαλί, υπάρχει σχέδιο για το πού θα καταλήξει μετά την εκάστοτε επίσημη βραδιά», τονίζει η Μπίσοπ.

Μερικές διασημότητες ωστόσο, αγοράζουν τα φορέματά τους. Η Κιμ Καρντάσιαν για παράδειγμα, έχει δηλώσει ότι φυλάει σε μια γκαρνταρόμπα όλα τα ρούχα που έχει φορέσει στο Met Gala. Η Ζεντάγια θέλησε και αυτή να αγοράσει τη μαύρη τουαλέτα Givenchy, επίσης του Γκαλιάνο από το 1996, αφού τη φόρεσε στο περσινό Met Gala.

Η εκθαμβωτική εμφάνιση της Ζεντάγια με την τουαλέτα του οίκου Givenchy.
Gotham via Getty Images
Η εκθαμβωτική εμφάνιση της Ζεντάγια με την τουαλέτα του οίκου Givenchy.

Ποια είναι η διαδικασία από την οποία περνάει ένα ρούχο μετά το κόκκινο χαλί;

1. Ο καθαρισμός

«Το πρώτο βήμα, είναι ο καθαρισμός», επισημαίνει η Σάρα Σατούρο, επικεφαλής συντηρήτρια στο Μουσείο Τέχνης του Κλίβελαντ.

Συνήθως αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει στεγνό καθάρισμα, αλλά μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί και υγρό καθάρισμα ή βούρτσισμα του ρούχου.

2. Η αποθήκευση

Μόλις τα ρούχα καθαριστούν, σχεδόν πάντα καταλήγουν σε ένα εξειδικευμένο σημείο αποθήκευσης, όπως το αρχείο ενός οίκου μόδας ή σε αρχειακούς χώρους ιδιωτών. Τα κομμάτια παραμένουν εκεί για χρόνια, σχολαστικά συντηρημένα και φεύγουν μόνο αν επιλεγούν για εκθέσεις ή για να φορεθούν ξανά. Κι όσο κι αν μας φαίνεται περίεργο, η επαναχρησιμοποίηση αποτελεί μια ολοένα και πιο κοινή πρακτική με την άνοδο της vintage αισθητικής στο κόκκινο χαλί.

3. Όταν τα ρούχα εκτίθενται

Αν ένα ρούχο επιλεγεί για μια έκθεση, όπως ένα φόρεμα από τούλι, εμπνευσμένο από το στυλ της Μέριλιν Μονρό, που φορούσε η Μπίλι Άιλις στο Met Gala του 2021 ή το ογκώδες μαύρο παλτό του οίκου Balenciaga της Ριάνα αποκτά διαστάσεις έργου τέχνης. Ενδέχεται μάλιστα να αποτελέσει αντικείμενο που θα μελετήσει κάποιος μελλοντικός ιστορικός.

Σε αυτή την περίπτωση, η μεταφορά των ρούχων στο σημείο της έκθεσης, πραγματοποιείται σε ειδικές προθήκες, ενώ τα ρούχα, εκτίθενται επάνω σε προσαρμοσμένες βάσεις, ώστε να γίνεται ορατό όλο το μεγαλείο που είχε στο μυαλό του ο δημιουργός.

Το εμβληματικό παλτό της Ριάνα
Gotham via Getty Images
Το εμβληματικό παλτό της Ριάνα
Eκθαμβωτική Μπίλι Άιλις, στο Met Gala του 2021.
Taylor Hill via Getty Images
Eκθαμβωτική Μπίλι Άιλις, στο Met Gala του 2021.

Και τι συνέβαινε παλιά ως επί τω πλείστον;

Προτού οι εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί γίνουν τόσο ισχυρός πυλώνας μάρκετινγκ για τους οίκους μόδας, δηλαδή πριν τη δεκαετία του 1990, ήταν πιο συνηθισμένο ένα φόρεμα να παραμένει στη γκαρνταρόμπα της διασημότητας που το επέλεξε. Η διασημότητα μπορούσε φυσικά να το χαρίσει, να το πουλήσει ή να το δημοπρατήσει για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ακόμη και σήμερα μάλιστα υπάρχουν τουαλέτες που διατίθενται σε δημοπρασίες.

Και για το τέλος... μια μικρή ωδή στα πιο «άτυχα» κομμάτια

Δυστυχώς, όσο κι αν αυτό μας πονάει ως λάτρεις της μόδας και του ωραίου γούστου, υπάρχουν ρούχα που δεν επιβιώνουν ούτε μέχρι να ξημερώσει η μέρα που έπεται του λαμπερού event.

H Τyla και το επιτελείο της.
Taylor Hill via Getty Images
H Τyla και το επιτελείο της.
Η φανταστική δημιουργία του Όλιβερ Ρουστίνγκ.
Jamie McCarthy via Getty Images
Η φανταστική δημιουργία του Όλιβερ Ρουστίνγκ.

Να ένα παράδειγμα:

Η τραγουδίστρια Tyla, κατά την είσοδό της στο Met Gala του 2024, φόρεσε ένα φόρεμα Balmain, περιτυλιγμένο με τρεις αποχρώσεις άμμου ανακατεμένες με μικροκρυστάλλινα καρφιά. Και ενώ η τουαλέτα της αποδείχθηκε ένα από τα πιο εντυπωσιακά και πρωτοποριακά looks της βραδιάς, ο σχεδιαστής της, Όλιβερ Ρουστίνγκ, έκοψε τη μακριά φούστα με ψαλίδι. Κι αυτό, το έκανε για να διευκολύνει την Tyla, αφού η σούπερ σταρ χρειαζόταν τέσσερις άνδρες για να τη μεταφέρουν οπουδήποτε. Η απόφαση του σχεδιαστή θα πρέπει να «πόνεσε» πολύ... Και μόνο στη σκέψη.

(Με πληροφορίες από CNN).