Χριστούγεννα με έτοιμα γεύματα από το σούπερ μάρκετ αλλά χωρίς δώρα για τους Ευρωπαίους

Για τους Ελληνες, το φετινό τραπέζι για μια τετραμελή οικογένεια, θα φτάσει τα 150 ευρώ - 20% πιο ακριβό από πέρυσι.
.
.
Eurokinissi

Η ακρίβεια και ο πληθωρισμός αφαιρεί και φέτος την πολυτέλεια από τα Χριστούγεννα, με τους Ευρωπαίους να αγοράζουν λιγότερα δώρα και να στρέφονται σε λιτά γιορτινά τραπέζια στο σπίτι, από το να ξοδέψουν χρήματα για φαγητό έξω.

Για τους Ελληνες, το φετινό τραπέζι για μια τετραμελή οικογένεια, θα φτάσει τα 150 ευρώ, 20% πιο ακριβό και από πέρυσι, όταν η ακρίβεια είχε αρχίσει να χτυπά, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Καταναλωτή.

Eurokinissi

Οι πολύ ακριβές τιμές στο κρέας (9-14%), στο λάδι και στα παραδοσιακά γλυκά, όπου κουραμπιέδες και μελομακάρονα είναι πιο ακριβά κατά 16%, εκτροχιάζουν κατά πολύ τον προϋπολογισμό.

Η ακρίβεια «σκοτώνει» τα Χριστούγεννα

Σύμφωνα με το Reuters, στη Βρετανία και σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν βγάλει στα ράφια τους έτοιμα εορταστικά γεύματα δικής τους ετικέτας, που περιλαμβάνουν από έτοιμα κρύα ορεκτικά μέχρι ψητή γαλοπούλα για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Η ακρίβεια και ο πληθωρισμός έχει αναγκάσει τα περισσότερα νοικοκυριά στην Ευρώπη, να αρκεστούν φέτος σε ένα λιτό γεύμα, ενώ τα δώρα θα είναι μικρά και συμβολικά.

Eurokinissi

«Ο οικογενειακός προϋπολογισμός έχει στραφεί κυρίως στα τρόφιμα αφήνοντας πίσω τα εμπορικά καταστήματα» αναφέρει ο Simon Roberts, Διευθύνων Σύμβουλος των Sainsbury’s, της δεύτερης μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Βρετανία.

Τα Sainsbury’s έχουν προσθέσει φέτος 170 διαφορετικά έτοιμα εορταστικά γεύματα δικής του ετικέτας με το σλόγκαν «Taste the Difference» (μτφ. Γεύσου τη διαφορά) η αξία των οποίων φτάνει περίπου στα 36 ευρώ για τέσσερα άτομα με πάπια,ή γαλοπούλα, πατάτες και σάλτσα cranberry και μια σειρά από ορεκτικά, όπως καναπεδάκια με καπνιστό σολομό, με σχεδόν 5 ευρώ.

Eurokinissi

Τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι πιο ακριβά για τους Βρετανούς κατά 105 λίρες σε σχέση με τα περσινά, σύμφωνα με έρευνα της Barclays, με τα περισσότερα να πηγαίνουν σε φαγητό και ποτό.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ η Tesco, αγόρασε φέτος χιλιάδες γαλοπούλες, πολύ περισσότερες από πέρυσι, ενώ έχει βάλει μεγάλες εκπτώσεις σε κρασιά και ποτά καθώς θεωρεί οτι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα είναι φέτος στο σπίτι χωρίς όμως πολλές πολυτέλειες.

Eurokinissi

Ο James Simpson, Διευθύνων Σύμβουλος του παραγωγού σαμπάνιας Pol Roger, υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις σαμπάνιας έχουν μειωθεί το 2023. Οι Βρετανοί για παράδεισμα, αγόρασαν φέτος 3,9 εκατομμύρια λίτρα σαμπάνιας, 9% λιγότερα από πέρυσι.

Με προσφορές και έτοιμα γεύματα

Και οι Γάλλοι έχουν φέτος μικρότερο προϋπολογισμό για τα Χριστούγεννα σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με έρευνα της Cofidis και της CSA Research.

Τα δώρα ψαλιδίζονται ενώ η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour έχει ρίξει τις τιμές σε 60 νέα χριστουγεννιάτικα προϊόντα για να αυξήσει τον τζίρο της, καθώς το 78% των καταναλωτών στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, δηλώνουν ότι στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα ή ψωνίζουν σε μικρότερα παντοπωλεία όταν έχουν προσφορές, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.

Eurokinissi

Στην Πολωνία η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Biedronka έχει μειώσει κατά 20% τις τιμές της σοκολάτας και των χριστουγεννιάτικων γλυκών δικής τους ετικέτας, ενώ το ολλανδικό σούπερ μάρκετ Albert Heijn προωθεί την premium σειρά AH Excellent με 200 χριστουγεννιάτικα προϊόντα σε χαμηλές τιμές.

Στην Πορτογαλία, το σούπερ μάρκετ Pingo Doce, λάνσαρε επίσης εορταστικά γεύματα τα οποία αποκαλεί “Iguarias” (λιχουδιές) με 5,49 ευρώ και ορεκτικά με 1,99 ευρώ.

Δημοφιλή