Cyber Monday σήμερα και η αγοραστική κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί στα διαδικτυακά καταστήματα, δίνοντας στους εμπόρους επιπλέον ώθηση -μετά την Black Friday- ώστε να ξεκινήσουν τον εορταστικό μήνα με ανεβασμένο τον τζίρο τους. Για τους καταναλωτές η ημέρα αποτελεί μια ακόμη ευκαιρία να προβούν σε αγορές που δεν πρόλαβαν τις προηγούμενες ημέρες, από τον καναπέ του σπιτιού τους. Σύμφωνα με άλλες χρονιές οι μεγαλύτερες πωλήσεις τη Cyber Monday γίνονται κυρίως από το αντρικό καταναλωτικό κοινό, το οποίο ενδιαφέρεται περισσότερο για προϊόντα τεχνολογίας, όπως συσκευές κινητών, laptops, notebooks, καθώς και τηλεοράσεις. Η ημέρα προσφέρεται για ηλεκτρονικές και ηλεκτρολογικές αγορές μια και σε αυτές τις κατηγορίες γίνονται οι μεγάλες εκπτώσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ευκαιρίες και σε άλλα είδη.
Παρ’ όλα αυτά επειδή η ζήτηση είναι αυξημένη, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην αυθεντικότητα των προϊόντων και στις διαδικτυακές απάτες. Οι αγορές μέσω διαδικτύου μπορεί να είναι μια εύκολη λύση, αλλά παράλληλα υπάρχει και ο κίνδυνος να βρεθούμε με ένα προϊόν που δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μας.
Τι πρέπει να προσέξουμε
- Αναζητούμε το προϊόν που μας ενδιαφέρει, γνωρίζοντας τον κωδικό, και δεν επηρεαζόμαστε από τις φωτογραφίες που τα κάνουν όλα να μοιάζουν μεταξύ τους. Με βάση τον συγκεκριμένο κωδικό ψάχνουμε και την πιο συμφέρουσα τιμή.
- Διαβάζουμε προσεχτικά τις πληροφορίες του προϊόντος που ο έμπορος οφείλει να γράφει αναλυτικά. Πληροί όλες μας τις απαιτήσεις;
- Βεβαιωνόμαστε ότι δεν υπάρχουν πρόσθετες χρεώσεις και η τελική τιμή του καλαθιού είναι αυτή που μας φάνηκε και πιο συμφέρουσα. Συχνά στα διαδικτυακά καταστήματα αναγράφεται μια ελκυστική τιμή που δίνει την εντύπωση ότι το ίδιο προϊόν προσφέρεται σε μεγάλη ευκαιρία. Με τις πρόσθετες χρεώσεις όμως, όπως φόροι και λοιπά έξοδα, το συνολικό κόστος μπορεί να ξεπερνάει την τελική προσφορά ενός άλλου διαδικτυακού καταστήματος.
- Δεν αγοράζουμε προϊόντα στα οποία δεν υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής ελλαττωματικού είδους και αντίστοιχα επιστροφή των χρημάτων. Κάποιοι μικροέμποροι εκμεταλλεύονται την περίοδο των εκπτώσεων για να «σπρώξουν» τα προβληματικά προϊόντα.
- Ελέγχουμε την εγκυρότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων που ψωνίζουμε και αποφεύγουμε τις αγορές μέσω εμπορικών προφίλ που λειτουργούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πιθανόν να λειτουργούν κάποια μικρά διαδικτυακά καταστήματα που να είναι καθόλα νόμιμα και τυπικά, αλλά αυτό θα πρέπει να το ελέγξουμε πριν προβούμε σε αγορά. Εάν κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαθέτει φυσική έδρα και δεν γνωστοποιεί στις πληροφορίες απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας, όπως ταχυδρομική και ηλεκτρονική διεύθυνση, τηλέφωνο και αριθμό καταχώρισης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο, τότε θα είναι καλύτερα να αναζητήσουμε το προϊόν που μας ενδιαφέρει σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που γνωρίζουμε, ειδικά αν πρόκειται για μεγάλες αγορές.
- Αποφεύγουμε την αποθήκευση προσωπικών στοιχείων, όπως ο αριθμός της πιστωτικής μας κάρτας σε μη γνωστές ιστοσελίδες.
- Κάνουμε τις αγορές μας μέσω του προσωπικού μας wi -fi κι όχι μέσω κάποιου ελεύθερου και δημοσίου δικτύου.
Για την ιστορία, ο όρος Cyber Monday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2005 από την Ελεν Ντέιβις, υπεύθυνη για την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής Πώλησης και τον Σκοτ Σίλβερμαν, ιδρυτή της οργάνωσης Confidential Recovery. Το 2005 ήταν σημαδιακή χρονιά, μια και οι πωλήσεις στο διαδίκτυο είχαν αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Οι ηλεκτρονικές αγορές πλέον έχουν συνεχή ανοδική πορεία και αποτελούν σημαντικό μέρος της εμπορικής δύναμης.