Η Modern Artifact, η καλύτερη γκαλερί στη Μινεάπολη και σύμφωνα με τα American Art Awards στη λίστα του Top 25 των καλύτερων αμερικανικών αιθουσών τέχνης και μουσείων για το 2019, με έντονη παρουσία στο διαδίκτυο, ανακοίνωσε ότι θα δημοπρατήσει μέρος της συλλογής της απευθείας μέσω social media.
Ο λόγος είναι απλός: Η ελπίδα ότι στο απέραντο σύμπαν του διαδικτύου θα «συναντηθεί» με μία αναδυόμενη γενιά συλλεκτών, ανθρώπους οι οποίοι περνούν μέρος του ελεύθερου χρόνου τους «σερφάροντας» στο ίντερνετ, συνεπώς θα διευρύνει το πελατολόγιο της, ξεκινώντας πρώτα από τους followers της.
Τα τελευταία χρόνια οι «μεσαίου» μεγέθους γκαλερί αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Τη «μερίδα του λέοντος» έχουν οι mega-galleries, αλλά όπως συνειδητοποιήσαμε με τον δύσκολο τρόπο, η ανάγκη «γεννάει» ευκαιρίες.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη πλατφόρμες, όπως το See You Next Thursday στο Instagram, όπου διοργανώνονται on line δημοπρασίες έργων τέχνης (την χρησιμοποιούν έμποροι έργων τέχνης, curators και καλλιτέχνες, θεωρώντας μάλιστα ότι, είναι μία μορφή «εκδημοκρατισμού» του παραδοσιακού και για τους περισσότερους, απροσπέλαστου, κόσμου των δημοπρασιών), η απόφαση της Modern Artifact, που ασχολείται με το εμπόριο έργων σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης, αλλάζει τα δεδομένα.
Σύμφωνα με το news.artnet.com, η ιστορία ξεκίνησε σχεδόν σαν παιχνίδι.
Η γκαλερί πόσταρε ένα βίντεο που έδειχνε μία προθήκη με έργα τέχνης από γυαλί, ζητώντας από το κοινό να «μαντέψει» ποιο από αυτά δεν ήταν έργο του Αμερικανού γλύπτη Dale Chihuly. Το «έπαθλο» ήταν το βιβλίο «Seaforms» για το έργο του καλλιτέχνη.
Η ανταπόκριση στα social media ήταν μεγάλη, οπότε κρίθηκε ότι η στιγμή για το επόμενο βήμα -τη διοργάνωση μίας δημοπρασίας- ήταν κατάλληλη.
Μεταξύ των έργων που θα δημοπρατηθούν είναι αυθεντική γκραβούρα με το έργο «Σαμψών και Δαλιδά» του Σαλβαντόρ Νταλί και το κεραμικό Profil De Jacqueline 56 του Πάμπλο Πικάσο.