Δένδιας: 2 δισ. ευρώ έχουν δεσμευτεί για αντιαεροπορικό- antidrone θόλο

«Η χώρα πρέπει να προστατευτεί απολύτως»
.
.
ΥΠΕΘΑ

Δύο δισ. ευρώ έχουν δεσμευτεί για αντιαεροπορικό-antidrone θόλο είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, σε συνέντευξή του στον Οικονομικό Ταχυδρόμο στη ΔΕΘ, στο πλαίσιο της Έκθεσης για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, την Καινοτομία και την Τεχνολογία Beyond 2024, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

«Η χώρα πρέπει να προστατευτεί απολύτως» είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «έχουμε μία χώρα απέναντι η οποία παράγει drones κατά χιλιάδες».

Αναφερόμενος στην Ατζέντα 2030 για τις Ένοπλες Δυνάμεις, είπε πως «η προσπάθεια που γίνεται λοιπόν τώρα είναι να δημιουργήσουμε ένα συνολικό οικοσύστημα των αμυντικών «βιομηχανιών»...οι οποίες να μπορέσουν να παράξουν καινοτόμα προϊόντα (πολλαπλασιαστές ισχύος), που να καλύψουν υπαρκτές και καταγεγραμμένες ανάγκες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων».

«Όλο το αμυντικό μας οικοσύστημα αυτή τη στιγμή προσφέρει στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της χώρας 0,74%. Είναι, δυστυχώς, αμελητέο. Έχω βρει μερικά άλλα προϊόντα που προσφέρουν το ίδιο, δεν θέλω να τα πω γιατί πραγματικά η σύγκριση είναι τραγική» σημείωσε, προσθέτοντας πως «ηια να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την ανεξαρτησία μας, την εδαφική μας ακεραιότητα, και για να γίνει αυτό πρέπει να είμαστε τουλάχιστον σε μια φάση που να μας επιτρέπει να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του περιβάλλοντός μας. Όπως ξέρετε, η Ελλάδα - λέω πάντα - δεν είναι Λουξεμβούργο, δεν είναι όλοι φίλοι μας δίπλα, δεν μας ρίχνουν γαρύφαλλα. Κοιτάτε το ναυπηγικό πρόγραμμα, παραδείγματος χάρη, της γειτονικής μας Τουρκίας. Κοιτάξτε το πρόγραμμα drone της γειτονικής μας Τουρκίας. Εμείς απέναντι σε αυτά πρέπει να έχουμε μια έλλογη απάντηση. Δεν λέω να μπούμε σε έναν διαγκωνισμό ποιος θα είναι πρώτος. Εμείς να αμυνθούμε θέλουμε, αλλά να μπορούμε να έχουμε μια δυνατότητα αποτροπής».

Αναφερόμενος στην ΕΑΒ, είπε πως «η ΕΑΒ για την Ελληνική Αεροπορία είναι απαραίτητη, είναι η ραχοκοκαλιά της. Χρειάζεται η Ελληνική Αεροπορία μια ελληνική αεροπορική βιομηχανία», τονίζοντας πως γίνονται μεγάλες προσπάθειες και προσθέτοντας πως «βρέθηκαν μέσα στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία τεχνολογίες και δυνατότητες οι οποίες εάν εξελιχθούν μπορεί να μας εκπλήξουν όλους, αλλά πρέπει να μπουν σε ένα σύστημα».

Όπως ανέφερε, υπήρχε πλήρης έλλειψη σύνδεσης με τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και το αμυντικό οικοσύστημα: «Λειτουργούσε σαν μια νησίδα, που υπήρχαν έξυπνοι άνθρωποι, που κάνανε εξαιρετικές σκέψεις, που είχαν εξαιρετικές ιδέες πρωτοτύπων, τα οποία όμως ποτέ δεν παρήχθησαν και τα οποία ποτέ δεν δοκιμάστηκαν, που είναι ακόμα χειρότερο. Αυτά, λοιπόν, η νέα Διοίκηση τα παίρνει και τα παρουσιάζει στο Υπουργείο Άμυνας».

Αναφερόμενος στα ναυπηγεία, είπε πως τα ναυπηγεία έχουν δουλειά να κάνουν. Μόνον το πρόγραμμα Constellation το οποίο συζητάμε και συν-σχεδιάζουμε με τις Ηνωμένες Πολιτείες...είμαστε η χώρα των 11 εκατομμυρίων και των 220 δισ. ΑΕΠ και συν-σχεδιάζουμε με την υπερδύναμη του πλανήτη και μια χώρα τρισεκατομμυρίων το επόμενο βασικό πλοίο του στόλου, τη φρεγάτα. Γι’ αυτό είναι μια τεράστια ευκαιρία για εμάς. Και επίσης, όχι μόνο επειδή θα γίνει η παραγωγή των φρεγατών στα ελληνικά ναυπηγεία, έχουμε 4-5 πολύ καλά ναυπηγεία. Το service των βαποριών της Μεσογείου, της Ερυθράς Θάλασσας, του Ινδικού θα γίνεται εδώ. Άρα, μιλάμε για μια δουλειά που θα τραβήξει στα ναυπηγεία μας 60-70 χρόνια. Γι’ αυτό κυνηγιόμαστε για αυτό».

Ως προς τις εξυγιάνεις των ναυπηγείων, ανέφερε πως εγώ βασίζομαι στο ότι η εξυγίανση των ναυπηγείων στο Σκαραμαγκά έχει επιτευχθεί, στην Ελευσίνα είναι σε ένα δρόμο. Η Χαλκίδα έχει ένα εξαιρετικό ναυπηγείο απ’ ό,τι μαθαίνω... στη Σαλαμίνα υπάρχουν καλές Μονάδες, στη Σύρο ακούω ότι υπάρχει μία μονάδα η οποία θα μπορούσε να ανταποκριθεί. Υπάρχει δυνατότητα. Αλλά πίσω από όλα αυτά, το σημαντικό είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Τώρα, μια χώρα που έχει παράξει πλοία επί 3000 χρόνια, διότι αυτή είναι η πραγματικότητα, ξαφνικά τα έχασε όλα; Όλο αυτό το DNA εξαφανίστηκε; Δεν μπορούμε; Είναι δυνατόν να το δεχθώ αυτό;».

Δημοφιλή