Κι ενώ η Hyundai έχει ήδη λανσάρει στην αγορά τα δύο της νέα ηλεκτρικά IONIQ 5 και IONIQ 6, έρχεται να λανσάρει το 2023, το Hyundai IONIQ 5 N, που όπως και όλα τα Ν μοντέλα της μάρκας, θα είναι υψηλών επιδόσεων αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
Η κορεατική μάρκα δε σταματά εκεί. Αποκαλύπτοντας τα πρωτότυπα RN22e και N Vision 74, αναδεικνύει δύο «εργαστήρια επί τροχών» (rolling labs), με σκοπό να καταστεί ηγέτης της σπορ αυτοκίνησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το RN22e συνδυάζει το ολοκαίνουριο IONIQ 6 και την Electric-Global Modular Platform (E GMP) της εταιρείας, ενώ θέτει νέα πρότυπα στα EV υψηλών επιδόσεων.
Εξοπλισμένο με σύστημα τετρακίνησης AWD, το RN22e παρέχει βελτιστοποιημένη κατανομή ροπής στους διαφορετικούς τρόπους οδήγησης επιτρέποντας στους οδηγούς να επιλέγουν την ισχύ ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς.
Για να βελτιώσει την ικανότητα του RN22e στην πίστα, η N επικεντρώθηκε στην ψύξη και στο φρενάρισμα για να ενισχύσει την αντοχή του. Το RN22e παρέχει βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις επιτρέποντας στους πελάτες να απολαμβάνουν την οδήγηση χωρίς περιορισμούς.
Επίσης, το RN22e παρέχει N Sound+, το οποίο παράγει ήχο από τα εσωτερικά και εξωτερικά ηχεία, για δυναμική αίσθηση οδήγησης.
Προσαρμόζοντας τη streamliner σχεδίαση του IONIQ 6, το RN22e αξιοποιεί τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του νέου EV. Για να μεγιστοποιήσει την απόδοση, η Hyundai N έχει προσθέσει λεπτομέρειες εμπνευσμένες από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μέσω της χαμηλής απόστασης από το έδαφος και των τονισμένων πλαϊνών, η Hyundai N πέτυχε μια σχεδίαση με φαρδιά και στιβαρή στάση. Διατηρώντας παράλληλα τη σχεδίαση του IONIQ 6, ο κάτω σπορ προφυλακτήρας εκπέμπει μια απροσδόκητη γοητεία.
Με μήκος 4,915 μ., πλάτος 2,023 μ. και ύψος 1,479 μ. σε μεταξόνιο 2,950 μ., το RN22e εφοδιάζεται με δύο ηλεκτρικά, εμπρός και πίσω, αποδίδοντας πάνω από 430 kW, έχει ροπή πάνω από 740 Nm, διαθέτει μπαταρία 77,4 kWh και μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα.
Τώρα, εμπνευσμένο από την κληρονομιά της Hyundai Motor, το N Vision 74 είναι ένα υβριδικό «εργαστήριο επί τροχών κυψελών καυσίμου υδρογόνου υψηλών επιδόσεων που υπογραμμίζει την ηγετική θέση της εταιρείας στην τεχνολογία βιώσιμων επιδόσεων. Το N Vision 74 εμπνέεται τόσο από την τεχνολογία όσο και από το σχεδιασμό, με τις ρίζες του στο βιώσιμο όραμα της N που ανακοινώθηκε το 2015 και στο πάθος της Hyundai από το 1974 για υψηλές επιδόσεις.
Όσον αφορά στη σχεδίαση, το N Vision 74 αποτίει φόρο τιμής στο πρωτότυπο Hyundai Pony Coupe του 1974, το οποίο αναπτύχθηκε από τον θρυλικό σχεδιαστή αυτοκινήτων Giorgetto Giugiaro.
Το N Vision 74 κληρονόμησε από το πρωτότυπο Pony Coupe του 1974 τις καθαρές γραμμές, το δυναμικό προφίλ και τη μοναδική κολόνα Β. Η σχεδιαστική κληρονομιά της Hyundai συναντά την εποχή της ηλεκτροκίνησης με υψηλές επιδόσεις για να διαμορφώσει το N Vision 74. Επιπλέον, ο παραμετρικός φωτισμός Pixel παρέχει μια έντονη φουτουριστική αίσθηση.
Το N Vision 74 αναδεικνύει τη τολμηρή σιλουέτα του concept Pony Coupe, ενώ επανατοποθετεί το εσωτερικό ως χώρο ψυχαγωγίας χωρίς να χάνει την καθαρή αρχιτεκτονική του concept Pony Coupe. Είναι εξοπλισμένο με κονσόλα επικεντρωμένη στον οδηγό συνδυασμένη με στοιχεία κληρονομιάς και μοντέρνου σχεδιασμού, όπως digital cluster και αναλογικά κουμπιά.
Με μήκος 4.,952 μ., πλάτος 1,995 μ. και ύψος 1,331 μ. σε μεταξόνιο 2,905 μ., είναι το πρώτο “εργαστήριο επί τροχών” υψηλών επιδόσεων που βασίζεται στο πιο προηγμένο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που έχει δημιουργήσει ποτέ η Hyundai N.
Οι μηχανικοί της Hyundai ανέπτυξαν μια υβριδική δομή μπαταρίας σε συνδυασμό με ένα σύστημα FCEV, το οποίο είναι τοποθετημένο σε εντελώς νέα διάταξη. Το σύστημα κυψελών καυσίμου και η ηλεκτρική μπαταρία που τροφοδοτούν το N Vision 74, βελτιώνουν την απόδοση ψύξης, ενώ οι δύο διαφορετικές πηγές ενέργειας μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τις διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Αυτό το βελτιωμένο σύστημα επιτρέπει καλύτερο διάνυσμα ροπής με διπλούς κινητήρες στο πίσω μέρος. Μαζί με τις δυνατότητες μεγάλης αυτονομίας και γρήγορου ανεφοδιασμού, το N Vision 74 εγγυάται οδηγική απόλαυση με βιώσιμη πηγή ενέργειας μέσω της εφαρμογής τεχνολογιών αιχμής.
Εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος πάνω από 500 kW, τοποθετημένο στο πίσω μέρος, έχει ροπή πάνω από 900 Nm, διαθέτει μπαταρία 62,4 kWh που χαρίζει αυτονομία πάνω από 600 χλμ. και μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα.