Με τις δύο μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, ισχύος 8 MWp και 16 MWp, που λειτουργούν στις εκτάσεις του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, και που σήμερα καλύπτουν το 45% των αναγκών του αεροδρομίου, με στόχο στην πλήρη φάση το 2025 να καλύπτουν το 100% των αναγκών, το αεροδρόμιο της Αθήνας θα καταστεί ουδέτερο σε εκπομπές άνθρακα.
Το σχέδιο Route 2025 είναι ρεαλιστικό και καλοδουλεμένο σε πολλές φάσεις και για τον λόγο αυτό αναγνωρίζεται διεθνώς.
Στο πλαίσιο του εθελοντικού προγράμματος για τη Διαχείριση & Μείωση των Εκπομπών Άνθρακα Αεροδρομίων (Airport Carbon Accreditation) του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe), το αεροδρόμιο της Αθήνας μετά τα στάδια «Χαρτογράφηση» (2009), «Μείωση» (2011), «Βελτιστοποίηση» (2014) και «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (2016), πιστοποιήθηκε στο τελευταίο και πιο απαιτητικό στάδιο «Μετάβαση» (Transition), μαζί με τα αεροδρόμια του Λονδίνου (Χίθροου), του Άμστερνταμ (Σκίπολ) και του Ντάλας (Ντάλας Φορτ Γουόρθ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον σχεδιασμό του προγράμματος, το αεροδρόμιο της Αθήνας υπήρξε πρωτοστάτης και το υποστηρίζει ενεργά από την έναρξή του και μέχρι σήμερα.
Επίσης, ο ΔΑΑ έχει καταφέρει να μειώσει δραματικά το δικό του αποτύπωμα άνθρακα κατά 60% από το 2005 έως το 2022.
Επιπλέον, ο ΔΑΑ προχωρά στη σταδιακή αντικατάσταση μέρους του στόλου οχημάτων του με ηλεκτρικά οχήματα, καθώς επίσης μελετά τη χρήση βιοκαυσίμου στα βαριά οχήματα και στον εξοπλισμό. Τέλος, εξετάζεται η αντικατάσταση του φυσικού αερίου για τη θέρμανση, καθώς και για την παραγωγή ζεστού νερού καθημερινής χρήσης, με εναλλακτικές λύσεις θέρμανσης οι οποίες δεν προκαλούν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Με την πιστοποίησή του στο στάδιο της «Μετάβασης», ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατατάσσεται σε ένα από τα κορυφαία αεροδρόμια διεθνώς, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά έμπρακτα τη δέσμευσή του στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Η πιστοποίησή ισχύει έως το 2026.
Παράλληλα με το σημαντικό του ρόλο ως μοχλού οικονομικής ανάπτυξης, ο ΔΑΑ επιτυγχάνει τη θεαματική μείωση του οικολογικού αποτυπώματός του, επιδιώκοντας και επιτυγχάνοντας παράλληλα την περιβαλλοντική σύμπραξη του συνόλου των φορέων που δραστηριοποιούνται στην αεροδρομιακή κοινότητα.