Ολοκληρώθηκε η δίκη της οικογένειας Ινδαρέ για τα όσα είχαν συμβεί κατά τη διάρκεια εκκένωσης κατάληψης στην οδό Ματρόζου στο Κουκάκι τον Δεκέμβριο του 2019. Το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων αποφάσισε την αθώωση λόγω αμφιβολιών του σκηνοθέτη Δημήτρη Ινδαρε και των γιων του.
Κόλαφος η εισαγγελέας
Η εισαγγελέας της έδρας είχε προτείνει να κηρυχθούν αθώοι οι κατηγορούμενοι αφού δεν προέκυψε ότι τέλεσαν τα αδικήματα για τα οποία κατηγορούνται. Μάλιστα, στην αγόρευση της εκανε λόγο για αντιφάσεις στις καταθέσεις των αστυνομικών σε σχέση με τα όσα είχαν υποστηρίξει προανακριτικά και επικαλέστηκε τις καταθέσεις γειτόνων, οι οποίοι είδαν τους τρεις κατηγορούμενους στο μπαλκόνι του σπιτιού τους κατά τη διάρκεια της επιχείρησης της αστυνομίας για την εκκένωση της κατάληψης. «Δεν αφήνει αμφιβολία ότι άλλοι ήταν εκείνοι που έκαναν τα αδικήματα και άλλοι οι κατηγορούμενοι, οι οποίοι βρίσκονταν στο σπίτι τους» είπε χαρακτηριστικά συμπληρώνοντας ότι «Οι τρεις κατηγορούμενοι με απόλυτη βεβαιότητα δεν τέλεσαν αυτές τις πράξεις. Έγιναν θύματα μιας τυφλής, ωμής και αυθαίρετης αστυνομικής βίας. και χρησιμοποιήθηκαν από τις αστυνομικές δυνάμεις για να καλύψουν την παταγώδη αποτυχία της επιχείρησης. Έγιναν τα εξιλαστήρια θύματα. Προτείνω να απαλλαγούν όχι λόγω αμφιβολιών, αλλά γιατί δεν τέλεσαν τις πράξεις για τις οποίες κατηγορούνται».
Δ. Ινδαρές: Φάγαμε το ξύλο της αρκούδας και με κατηγορούν ότι αντιστάθηκα
Χαρακτηριστικές υπήρξαν οι απολογίες την περασμένη Δευτέρα του σκηνοθέτη Δημήτρη Ινδαρέ και του ενός γιου του στη δίκη. Ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης ξεκίνησε όπως έγραψε το dikastiko.gr την αφήγησή του για τα γεγονότα εκείνης της ημέρας λέγοντας πως το κτίριο δίπλα στο σπίτι του ήταν για εκείνον ένας «εφιάλτης» επειδή δεν το συντηρούσε ο «Ευαγγελισμός».
«Στις 18 Μάρτιου ξυπνήσαμε από φασαρία, χαμό, ένταση και καπνούς. Ήταν τρομακτική επιχείρηση, είχαν ένα τροχό που τάχα μου δεν έπαιρνε μπροστά για να μπουν από την άλλη πλευρά. Απομάκρυνα το αυτοκίνητο και επιστρέφοντας είδα βροχή από αντικείμενα, επικίνδυνα, αισθανόσουν ότι οι αστυνομικοί κινδυνεύουν. Βγήκαμε μπαλκόνι και ο γιος μου τράβηξε το βίντεο και του λεω, δεν είναι ωραίο αυτό που κάνεις! Μάλιστα, μετά μου είπε «αν με είχες αφήσει να το τραβήξω, θα είχε τελειώσει η εμπλοκή μου» σημείωσε ο σκηνοθέτης και συνέχισε την περιγραφή.
«Εμφανίστηκε ενας αστυνομικός σαν Ρομποκοπ, με μπογιές και ρωτάω σαν νοικοκύρης, με τη γυναίκα μου με το νυχτικό και τα παιδιά μου φρεσκοξυπνημενα, να μην περάσει ο πόλεμος μέσα στο σπίτι μου. Οι γείτονες από τα απέναντι σπίτια άρχισαν να μου δείχνουν την ταράτσα. Ανεβαίνω να δω, με ακολουθεί ο Φίλιππος, βλέπω αστυνομικούς απειλητικά και λέω «πέρασε κανένας απο δω;». Μου είπαν «κάνε πέρα να περάσουμε», με γράπωσαν με τη βία, φάγαμε το ξύλο της αρκούδας και με κατηγορούν οτι αντιστάθηκα, ότι έβρισα, δεν προλαβα να κάνω τίποτα, ήταν σαν μαύρη θύελλα».
Τι είπε ο γιος του σκηνοθέτη
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η απολογία του γιου του σκηνοθέτη. «Το πρωί 6.30 ωρα με ξυπνάει η μάνα μου. Είδαμε αντικείμενα να εκσφενδονίζονται από ένα άτομο, φορούσε full face και έβριζε. Οι αστυνομικοί είχαν σιδηροτροχό και προσπαθούσαν να μπουν. Πήγε ο πατέρας μου να μετακινήσει το αυτοκίνητο. Χτύπησε το κουδούνι, γύρισε και μας είπε ότι ένας αστυνομικός λουσμένος με μπογιά τον ρώτησε αν μπορεί να περάσει στο κτίριο της κατάληψης. Ο μπαμπάς μου ρώτησε αν υπάρχει εισαγγελέας κι αυτός έφυγε» είπε ο κατηγορούμενος.
«Κάποια στιγμή που ήμουν μέσα στο σπίτι μου λέει η μητέρα μου, πήγαινε πάνω, έχουν ανεβεί ο πατέρας σου με τον αδερφό σου, να δεις τι γίνεται. Φορούσα τα ρούχα της δουλειάς και τις παντόφλες ακόμα. Βλέπω ένα σκηνικό εντασης και λέω «τι κάνετε εδώ;». Ακούω σύλληψη, με ρίξανε κάτω, μου πέρασαν χειροπέδες, μου πίεσαν το κεφάλι με τις μπότες στο δάπεδο, είδα τον 56χρονο πατέρα μου να τρώει κλωτσιά με το πάνω μέρος της μπότας στο κεφάλι. Ήμουν σαστισμένος από τη βία που μας ασκήθηκε. Η μάνα μου έντρομη με το νυχτικό να φωνάζει τι κάνετε; και να φευγει ένας και να της λεει: «φύγε από εδώ μωρή γιατί θα σε πετάξω κάτω από τη σκάλα. Δεν έχω ξαναζήσει τέτοια βαρβαρότητα!» ανάφερε.