Άρχισε περί τις τις 20:00 ώρα Ελλάδος, χθες Δευτέρα ο διάπλους των τουλάχιστον 425 πλοίων, που είχαν σχηματίσει ουρά στη Διώρυγα του Σουέζ, αφού τελικά κατέστη εφικτή η αποκόλληση «Ever Given».
Ο πλους άρχισε να διεξάγεται και στις δύο διευθύνσεις της Διώρυγας.
H επαναφορά της διώρυγας σε καθεστώς πλήρους λειτουργίας είναι ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο, καθώς υπολογίζεται ότι κάθε μέρα μπλόκου κόστιζε περί τα 9,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με την Lloyd’s List, ο αποκλεισμός δημιούργησε ένα μποτιλιάρισμα 425 πλοίων.
Θα χρειαστούν «περίπου τρεισήμισι μέρες» για να ρυθμιστούν όλα, εκτίμησε ο Οσάμα Ράμπια μιλώντας στο τοπικό τηλεοπτικό δίκτυο Σάαντ αλ-Μπάλαντ.
Την αποκόλληση του «Ever Given» ανακοίνωσε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ο υπεύθυνος της αρχής του Καναλιού, μετά από επτά ημέρες επιχειρήσεων.
Όπως επισήμανε η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, είναι πιθανόν οι συνέπειες στην παγκόσμια ναυτιλία να διαρκέσουν εβδομάδες ή μήνες.
«Υπήρξε μετακίνηση, κάτι που αποτελεί θετική είδηση. Αλλά δεν μπορώ να πω ότι τώρα θα είναι εύκολο», δήλωσε νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της Boskalis, μητρικής εταιρείας της ναυτιλιακής Smit Salvage. Και πρόσθεσε: «Νερό υψηλής πίεσης θα εγχυθεί κάτω από το τόξο του πλοίου, που είναι ακόμη σφηνωμένο, προκειμένου να αφαιρεθεί η άμμος και η λάσπη, αλλά αν αυτό αποτύχει, ίσως χρειαστεί να απομακρυνθούν κοντέινερ από το πλοίο, κάτι που θα προκαλούσε σοβαρή καθυστέρηση».
Το Κάιρο επιρρίπτει την ευθύνη στον καπετάνιο του πλοίου
Το Κάιρο θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, δήλωσε στο ρωσικό πρακτορείο Sputnik ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές, βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι.
«Θα απαιτήσουμε αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για όλες τις συνέπειες από την ακινητοποίηση του πλοίου, για την χρήση όλων των ρυμουλκών, θα απαιτήσουμε το πλήρες κόστος», τόνισε ο βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου σε θέματα ανάπτυξης λιμένων και της Διώρυγας του Σουέζ.
Παράλληλα επέρριψε την ευθύνη του περιστατικού στον καπετάνιο του πλοίου.
«Αυτό που συνέβη ήταν ευθύνη του καπετάνιου, το κανάλι μας είναι ασφαλές», σημείωσε.
Ο Αιγύπτιος ναύαρχος τόνισε πως η Αίγυπτος δεν πρόκειται να κάνει κατασκευαστικές αλλαγές στην Διώρυγα: «…το κανάλι είναι απολύτως ασφαλές, όλα τα πλοία το διασχίζουν χωρίς προβλήματα, αν κάτι συμβεί, είναι πολύ σπάνιο», συμπλήρωσε.
Πηγή: Reuters