Από τον Αύγουστο έχει εγκαταστήσει η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., ειδικό σύστημα μέτρησης παραμορφώσεων της πλάκας οροφής της κοίτης του Ιλισού ποταμού. Το σύστημα αυτό, μεταφέρει σε πραγματικό χρόνο τις μετρήσεις σε σταθμό συλλογής και αποθήκευσης δεδομένων, όπου με ειδικά προγράμματα γίνεται η στατιστική επεξεργασία και η αξιολόγηση των μετρήσεων.
Οι πρώτες μετρήσεις, χωρίς τραμ, από τους ειδικούς αυτούς αισθητήρες, κατά μήκος του Ιλισού, έδειξαν καταρχάς θετικά αποτελέσματα. Όμως, η ακριβής κατάσταση του αγωγού, πάνω από τον οποίο διέρχονται οι συρμοί, θα εξακριβωθεί με τα load tests, δηλαδή με μετρήσεις που θα γίνουν και με το τραμ να κυκλοφορεί πάνω στον Ιλισό.
Από σήμερα, λοιπόν, και για το επόμενο διάστημα θα γίνονται δοκιμαστικές φορτίσεις της πλάκας του Ιλισού, με διάφορα σενάρια κίνησης συρμών τραμ (συρμοί που κινούνται αντίθετα, σε διαφορετικές ώρες, σε στάση, σε πέδηση, σε επιτάχυνση κ.λπ.), προκειμένου να διαπιστωθεί η κατάσταση.
«Εκτιμούμε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα, θα εξαχθούν τα πρώτα συμπεράσματα για την ασφαλή κίνηση των συρμών πάνω από την κοίτη του Ιλισού. Ο έλεγχος για την ασφαλή επαναλειτουργία του τραμ στο Σύνταγμα, θα είναι σχολαστικός. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μία σύγχρονη επιλογή μετακίνησης. Αποτελεί, άλλωστε, στρατηγική μας επιλογή να επενδύσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μεταξύ των οποίων και στο Τραμ. Στον υπάρχοντα στόλο προστίθενται 25 νέα οχήματα, αναβαθμίζοντας το δίκτυο. Παράλληλα, προχωράμε το σχεδιασμό μας για τη συνολική αναβάθμιση του τραμ στην πρωτεύουσα, με την επέκτασή του προς Πειραιά, η οποία αναμένεται να επιφέρει μείωση κυκλοφορίας μετακινήσεων με οχήματα κατά 15.000 ημερησίως, καθώς και με την επέκταση του αμαξοστασίου στο Ελληνικό.»