Δοκιμαστικές πτήσεις υδροπλάνων (;), τρένο στην Κρήτη και άμεσα η σύμβαση του ΒΟΑΚ

Ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις στο συνέδριο «Μεταφορές – Υποδομές» που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
VARILAKOPOULOUEurokinissi

Θα δούμε να πετούν ξανά υδροπλάνα στην Ελλάδα, έπειτα από το 2008; Πιθανότατα ναι, αλλά το πότε είναι το ζήτημα.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μιλώντας στο συνέδριο «Μεταφορές – Υποδομές», είπε ότι «ίσως και πριν από τις εκλογές, πρόκειται να ξεκινήσουν τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια υδροπλάνων στη χώρα μας», κι αυτό αποτελεί είδηση, η οποία δεν προκύπτει, βέβαια, από το ρεπορτάζ.

Γνωρίζουμε τις κινήσεις που γίνονται από τους επενδυτές να φέρουν ένα δύο υδροπλάνα για πτήσεις στα ήδη τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια (Πάτρα, Κέρκυρα, Παξοί), όμως το πόσο άμεσα θα γίνει αυτό, δεν έχει ξεκαθαρίσει.

Στο ίδιο συνέδριο, η γενική γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Μαρία Έλλη Γεράρδη σημείωσε πως το πρόγραμμα για τα έργα στους τομείς των υποδομών και μεταφορών υπερβαίνει τα 13 δισ. ευρώ, τονίζοντας για τον μεγάλο οδικό άξονα της Κρήτης, τον ΒΟΑΚ, ότι «Εντός Απριλίου αναμένεται η σύμβαση για το ΣΔΙΤ».

Επιπρόσθετα, σημείωσε ότι η σύμβαση για το Fly Over στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα ενώ έως τα τέλη του 2024 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Πύργου - Κάτω Αχαϊάς στον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου.

Τέλος, σημείωσε ότι πραγματοποιούνται έργα αναβάθμισης των υποδομών στα αεροδρόμια της Πάρου, Νάξου και Σύρου καθώς και έργα αποκατάστασης στη Διώρυγα της Κορίνθου.

Ο αντιπεριφερειάρχης Κρήτης, Νίκος Ξυλούρης υπογράμμισε την ανάγκη ο ΒΟΑΚ «να επεκταθεί από το Καστέλι έως τη Σητεία», τονίζοντας ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν και έργα σταθερής τροχιάς.

Όπως είπε, η σιδηροδρομική σύνδεση του αεροδρομίου με το Ηράκλειο βρίσκεται σε πρώτη φάση υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου την ώρα που οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση της τουριστικής κίνησης έως και τα 12 εκατ. επιβατών.

«Τα επόμενα πέντε χρόνια θα είναι πολύ δύσκολο να καλυφθεί το μεταφορικό έργο από τα λεωφορεία. Η έννοια του σιδηροδρόμου πρέπει να μπει στην Κρήτη», είπε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε μία πρωτοβουλία που λαμβάνει χώρα το τελευταίο διάστημα για την δημιουργία Μέσων Μεταφοράς Σταθερής Τροχιάς, που αποτελεί, όπως είπε έναν διάλογο που είχε ανοίξει για πολλά χρόνια στην Κρήτη.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε ότι εξασφαλίστηκαν πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, ενώ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης τόνισε τη σημασία του εμπορευματικού στο Θριάσιο Πεδίο, υπογραμμίζοντας πως η Cosco δε θα συμμετάσχει στις επενδύσεις που θα χρειαστούν.

Δημοφιλή