Ο χειμώνας στη νότια Ευρώπη ή στην Τουρκία αποτελεί ένα δελεαστικό σενάριο για αρκετούς Γερμανούς και έχει αποτελέσει αντικείμενο πολλών άρθρων γερμανικών μέσων ενημέρωσης από το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, ο ζεστός καιρός και οι τιμές της θέρμανσης στη χώρα μας αποτελούν σημαντικό δέλεαρ για αρκετούς Γερμανούς προκειμένου να περάσουν τον χειμώνα στην Ελλάδα, εφόσον έχουν τη δυνατότητα τηλεργασίας.
«Η Ελλάδα είχε μια επιτυχημένη καλοκαιρινή τουριστική σεζόν μετά από δύο χρόνια πανδημίας. Η χώρα του Αιγαίου παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς καλοκαιρινών διακοπών για τους Ευρωπαίους που αγαπούν ιδιαίτερα τα μεγάλα νησιά της όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα. Ο τουρισμός αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο της ελληνικής οικονομίας και περίπου ένας στους πέντε ανθρώπους εργάζεται στον τουριστικό κλάδο», αναφέρει το σχετικό άρθρο της DW αρχικά.
«Αρθρα όπως ”Πώς να εξοικονομήσετε φυσικό αέριο στα Κανάρια Νησιά” της γερμανικής εφημερίδας “Frankfurter Allgemeine Zeitung” και το ”Κόστος θέρμανσης και εργασία εξ αποστάσεως: Αυτή η χώρα σε δελεάζει αυτόν τον χειμώνα” (σχετικά με την Ελλάδα), υποδηλώνουν το έντονο ενδιαφέρον αρκετών Γερμανών να ξεφύγουν από τις χαμηλές θερμοκρασίες της Γερμανίας και τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου, τουλάχιστον προσωρινά. Ορισμένα άρθρα έχουν φτάσει στο σημείο να αναλύουν το υποθετικό κόστος της θέρμανσης στη Γερμανία έναντι της διαμονής στο εξωτερικό», τονίζει η DW.
Η απόδραση στην Ελλάδα και ο τουρκικός ανταγωνισμός
«Μετά τη διακοπή της παροχής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, η τιμή του φυσικού αερίου στα γερμανικά νοικοκυριά είναι κατά μέσο όρο 173% υψηλότερη από ό,τι ήταν πριν από ένα χρόνο, όπως ανέφερε πρόσφατα το Reuters. Για να μην αναφέρουμε, ο πληθωρισμός στη Γερμανία είναι υψηλότερος από ό,τι ήταν εδώ και χρόνια, και παρόλο που ο χειμώνας ήταν ήπιος μέχρι στιγμής, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με τις 250 ημέρες ηλιοφάνειας της Ελλάδας», αναφέρει η DW και συνεχίζει αναφέροντας τις προσπάθειες του Ελληνα Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια να προσελκύσει χειμερινούς τουρίστες.
«Για να επωφεληθεί από αυτό (την ηλιοφάνεια της χώρας μας), ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας έκανε περιοδεία στην Ευρώπη το περασμένο φθινόπωρο, κάνοντας στάση στο Βερολίνο, τη Βιέννη, το Παρίσι και τη Στοκχόλμη σε μια προσπάθεια να δελεάσει τους Ευρωπαίους να περάσουν τον χειμώνα, και τα χρήματά τους, στην Ελλάδα.
Για την Κάτια Χάφενριχτερ-Κριτσωτάκη της Ένωσης Ξενοδόχων Ρεθύμνου , αυτή ήταν ουσιαστικά μια ανούσια κουβέντα.
″Αν και έγιναν καμπάνιες και ο υπουργός Τουρισμού έκανε κάποιες ανακοινώσεις και μάρκετινγκ προς αυτή την κατεύθυνση, το πρόβλημα είναι οι συγκοινωνίες. Από τα μέσα Νοεμβρίου μέχρι περίπου το Πάσχα δεν έχουμε απευθείας πτήσεις από Ευρώπη για την Κρήτη. Αν η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση, από την πλευρά των ξενοδόχων, θα είναι πολύ δύσκολο. Αντιμετωπίζουμε πολύ υψηλό κόστος ενέργειας κατά τη διάρκεια του χειμώνα και οφείλουμε να έχουμε όλες τις υπηρεσίες διαθέσιμες στους επισκέπτες μας”, δήλωσε η Κάτια Χάφενριχτερ-Κριτσωτάκη. Ως αποτέλεσμα, η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων στο Ρέθυμνο θα μείνουν κλειστά αυτόν τον χειμώνα», προσθέτει η DW πριν αναφερθεί στο κλείσιμο της βάσης της Ryanair στη χώρα μας.
«Πράγματι, η μεταφορά στην Ελλάδα κατά τους χειμερινούς μήνες είναι ένα θέμα. Όχι μόνο οι τρέχουσες πτήσεις είναι πιο ακριβές από ό,τι πριν από ένα χρόνο, αλλά και οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair δεν λειτουργούν καν στην Αθήνα αυτόν τον χειμώνα. Η ιρλανδική εταιρεία έκλεισε τις δραστηριότητές της στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας λόγω των υψηλών φόρων που επιβάλλει η ελληνική κυβέρνηση».
Είναι κρίμα, λέει η Χάφενριχτερ-Κριτσωτάκη, καθώς ο καιρός είναι υπέροχος, και το Ρέθυμνο, μια πολυσύχναστη πανεπιστημιακή πόλη, παραμένει ζωντανό κατά τους χειμερινούς μήνες.
Η DW αναφέρεται επίσης στο άρθρο της στο ελβετικό ταξιδιωτικό γραφείο
“Bentour” το οποίο στοχεύει επίσης τουρίστες σε γερμανόφωνες χώρες αυτόν τον χειμώνα, τονίζοντας ότι έχει ήδη λάβει πολλές κρατήσεις για την Ελλάδα για το ερχόμενο καλοκαίρι, αλλά και πως οι πελάτες επιλέγουν να πάνε αλλού το χειμώνα, δηλαδή στην Τουρκία.
«Η εταιρεία, η οποία ειδικεύεται σε ταξίδια στην Τουρκία για τη γερμανόφωνη αγορά, χρησιμοποιεί επίσης το χαρτί του υψηλού κόστους θέρμανσης για να προσελκύσει μακροχρόνιους χειμερινούς τουρίστες. ”Τώρα είναι ώρα να κλείσετε τη θέρμανση, να μειώσετε το κόστος ενέργειας και να βγείτε στον ήλιο», αναφέρει μια διαφημιστική καμπάνια της».
Πηγή: DW