Είναι κοινό μυστικό ότι οι ακροατές ακούν τα τραγούδια των άλμπουμ εκτός σειράς.
Όμως αυτό έλαβε τέλος, καθώς η Αντέλ άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ο γίγαντας του streaming Spotify υπαγορεύει τον τρόπο που οι χρήστες ακούν μουσική.
Μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ της με τίτλο «30» την περασμένη Παρασκευή, η εταιρεία αφαίρεσε κατόπιν αιτήματος της την προεπιλεγμένη ρύθμιση τυχαίας αναπαραγωγής και πλέον το Spotify παίζει αυτόματα τα κομμάτια με τη σειρά που εμφανίζονται στο άλμπουμ.
«Αυτό ήταν το μοναδικό αίτημα που είχα στη διαρκώς μεταβαλλόμενη βιομηχανία μας!» έγραψε η Αντέλ στο Twitter το Σάββατο. «Δεν δημιουργούμε άλμπουμ με τόση φροντίδα και σκέψη όσον αφορά τη σειρά των κομματιών χωρίς λόγο. Η τέχνη μας αφηγείται μία ιστορία και οι ιστορίες πρέπει να ακούγονται όπως το είχαμε σχεδιάσει. Ευχαριστώ Spotify που άκουσες» πρόσθεσε.
«Ο,τιδήποτε για σένα» ήταν η απάντηση του Spotify στο twitter.
Οι χρήστες premium εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στη λειτουργία shuffle κατά την αναπαραγωγή ενός τραγουδιού ή όταν θέλουν να ακούσουν κομμάτια από τη δισκογραφία ενός καλλιτέχνη, αλλά το κουμπί έχει αφαιρεθεί από μεμονωμένες σελίδες άλμπουμ.
Όπως δήλωσε εκπρόσωπος του Spotify στο Variety «είμαστε ενθουσιασμένοι με τη νέα δυνατότητα που ήταν αίτημα εδώ και καιρό τόσο από χρήστες όσο και από καλλιτέχνες με την οποία το «play» είναι το προεπιλεγμένο κουμπί σε όλα τα άλμπουμ. Όσοι χρήστες επιθυμούν ωστόσο να ανακατέψουν ένα άλμπουμ, μπορούν να μεταβούν στο Now Playing View και να επιλέξουν το shuffle», που σημαίνει ότι η τυχαία αναπαραγωγή παραμένει δυνατή κατ’ επιλογή.
Παρά το γεγονός ότι η προεπιλεγμένη ρύθμιση του Spotify ήταν θέμα συζήτησης επί μακρόν τόσο από χρήστες όσο και από καλλιτέχνες, λίγοι έχουν την επιρροή της Αντέλ: το comeback single της με τίτλο «Easy On Me», έσπασε το ρεκόρ της πλατφόρμας με τα περισσότερα streams σε μια μέρα, συγκεντρώνοντας 24 εκατ. streams σε 24 ώρες.
Το νέο άλμπουμ, το πρώτο της εδώ και έξι χρόνια, είναι ένα ταξίδι σε μια ιδιαίτερα ταραγμένη περίοδο της ζωής της. Εξιστορεί το διαζύγιό της από τον πρώην σύζυγό της, Σάιμον Κονέσκι, και την πορεία της προς την αναζήτηση της εσωτερικής γαλήνης, συνεπώς είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί η τραγουδίστρια θέλει το άλμπουμ να ξεδιπλωθεί με μια συγκεκριμένη σειρά.
Κάποιοι χρήστες δεν θέλησαν να ακούσουν το πολύ προσωπικό αυτό άλμπουμ στο shuffle, άλλοι πάλι άσκησαν κριτική στην κίνηση του Spotify.
Όπως όλα δείχνουν, η Αντέλ τελικά αποδέχθηκε τις υπηρεσίες streaming, αλλά η τελευταία της δισκογραφική δουλειά, το «25», απουσίαζε από την Apple Music και το Spotify μήνες μετά κυκλοφορία της.
Η Αντέλ είχε εξηγήσει τον λόγο για τον οποίον είχε απορρίψει αυτό το μοντέλο διανομής, σε συνέντευξη της το 2015 στο περιοδικό Time, αποκαλώντας το «λίγο μιας χρήσης», ενώ επαίνεσε την Τέιλορ Σουίφτ.
«Πιστεύω ότι η μουσική πρέπει να είναι ένα γεγονός. Είμαι ενθουσιασμένη με όλα τα άλμπουμ που βγαίνουν. Δεν κάνω streaming. Αγοράζω τη μουσική μου. Την κατεβάζω με download και αγοράζω ένα φυσικό [αντίγραφο] απλώς για να επανορθώσω το γεγονός ότι κάποιος άλλος δεν το κάνει. Ξέρω ότι το streaming της μουσικής είναι το μέλλον, αλλά δεν είναι ο μόνος τρόπος να καταναλώνεις μουσική», πρόσθεσε.
Ίσως η επόμενη κίνηση της θα ήταν να πείσει την εταιρεία να υποστηρίξει indie και μεσαίου μεγέθους καλλιτέχνες, καθιερώνοντας ένα δίκαιο σύστημα αποζημίωσης για κάθε stream.