Η απόβαση των σταρ στις θεατρικές σκηνές του Λονδίνου: Τελευταία άφιξη ο Spider-Man Τομ Χόλαντ

Από τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ με τον Μάθιου Μπρόντερικ, τον Ματ Σμιθ του The Crown και τη Σάρα Σνουκ του Succession, μέχρι τον Ράμι Μάλεκ, αλλά και την Κάρα Ντελεβίν.
NEW YORK, NY - JUNE 01: Tom Holland is seen attending premiere of 'The Crowded Room' at the Museum of Modern Art on June 01, 2023 in New York City. (Photo by Jose Perez/Bauer-Griffin/GC Images)
NEW YORK, NY - JUNE 01: Tom Holland is seen attending premiere of 'The Crowded Room' at the Museum of Modern Art on June 01, 2023 in New York City. (Photo by Jose Perez/Bauer-Griffin/GC Images)
Jose Perez/Bauer-Griffin via Getty Images

Η εμφάνιση του Spider-ManΤομ Χόλαντ, του 27χρονου σταρ (με τους 66 εκατομμύρια followers στο Instagram), σε μία νέα παραγωγή του σαιξπηρικού δράματος «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» που θα ανέβει την άνοιξη στο West End, είναι το επόμενο hot ticket του θεατρικού Λονδίνου.

Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί το όνομα της ηθοποιού που θα υποδυθεί την Ιουλιέτα του, ούτε υπάρχει ημερομηνία για την έναρξη προπώλησης -η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 11 Μαΐου-, αλλά με περισσότερα από 3 εκατομμύρια likes στην ανάρτηση με την οποία ο Χόλαντ αποκάλυψε τη συμμετοχή του στην παράσταση, ο σκηνοθέτης Τζέιμι Λόιντ έχει κάθε λόγο να θεωρεί ότι θα κάνει επιτυχία.

Η τακτική του Λόιντ στις διανομές είναι γνωστή: Είναι ο σκηνοθέτης που πρότεινε μεταξύ άλλων, στην Εμίλια Κλαρκ του Game of Thrones να κάνει το ντεμπούτο της στο West End παίζοντας την Νίνα στον «Γλάρο» του Τσέχωφ, και στον εξαιρετικό Τζέιμς ΜακΑβόι να ενσαρκώσει τον «Σιρανό Ντε Μπερζεράκ» του Εντμόν Ροστάν.

Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και Μάθιου Μπρόντερικ στο «Plaza Suite» του Νιλ Σάιμον. Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο Hudson Theatre της Νέας Υόρκης και μεταφέρθηκε στο Λονδίνο. (Photo by Charles Sykes/Invision/AP)
Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και Μάθιου Μπρόντερικ στο «Plaza Suite» του Νιλ Σάιμον. Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο Hudson Theatre της Νέας Υόρκης και μεταφέρθηκε στο Λονδίνο. (Photo by Charles Sykes/Invision/AP)
via Associated Press

Το celebrity boom που καταγράφεται στις θεατρικές σκηνές του Λονδίνου αφορά πλήθος σταρ της μικρής και της μεγάλης οθόνης: Η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ και ο σύζυγός της Μάθιου Μπρόντερικ πρωταγωνιστούν στο «Plaza Suite», ο Ματ Σμιθ που έγινε ευρέως γνωστός από τις τηλεοπτικές σειρές «The Crown» και «House of the Dragon» παίζει στον «Εχθρό του Λαού» του Ίψεν -η παράσταση σε σκηνοθεσία Τόμας Οστερμάγιερ έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες ημέρες-, η Αμερικανίδα Φελίσιτι Χόφμαν («Νοικοκυρές σε απόγνωση») κάνει comeback μετά το σκάνδαλο στο οποίο ενεπλάκη με την κωμωδία του Τέιλορ Μακ «Hir», η Σάρα Σνουκ του «Succession» παίζει στο «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι», ενώ ο Μπράιαν Κοξ -ο Λόγκαν Ρόι του «Succession»- θα πρωταγωνιστήσει τον Μάιο στο «Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’Νιλ.

Μπράιαν Κοξ. (AP Photo/Chris Pizzello)
Μπράιαν Κοξ. (AP Photo/Chris Pizzello)
via Associated Press
Ματ Σμιθ. (Photo by Joel C Ryan/Invision/AP)
Ματ Σμιθ. (Photo by Joel C Ryan/Invision/AP)
via Associated Press

Όπως επίσης, η Κάρα Ντελεβίν (Καμπαρέ), ο Μπίλι Κράνταπ (Harry Clarke), ο Ντόμινικ Γουέστ (Ψηλά απ’ τη γέφυρα), ο Μπεν Γουίσοου (Περιμένοντας τον Γκοντό) και ο Στιβ Κούγκαν (Dr Strangelove), που θα εμφανιστούν στις σκηνές της βρετανικής πρωτεύουσας τους επόμενους μήνες, ενώ το μενού διαθέτει και διπλό «Οιδίποδα» του Σοφοκλή, με πρωταγωνιστή τον Μαρκ Στρονγκ στο θέατρο Wyndham τον Οκτώβριο και τον επόμενο Ιανουάριο, ακόμη μία παράσταση, αυτή τη φορά με τον Ράμι Μάλεκ στο περίφημο Old Vic.

«Το West End έχει μετατραπεί σε παιδική χαρά για να ξεκουράζονται οι σταρ του σινεμά»

Δεν πρόκειται για καινούργιο φαινόμενο. Όπως είχε επισημάνει πριν από δύο δεκαετίες ο επιδραστικός θεατρικός κριτικός του Guardian Μάικλ Μπίλινγκτον «το West End έχει μετατραπεί σε παιδική χαρά για να ξεκουράζονται οι σταρ του σινεμά».

fotoVoyager via Getty Images

Η Χάνα Έσεξ, διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης Θεάτρων του Λονδίνου αναγνωρίζει τον πληθωρισμό του πράγματος. «Σίγουρα υπάρχουν πολλά μεγάλα ονόματα φέτος, αλλά είναι δύσκολο να γίνει σύγκριση λόγω της μεγάλης διακοπής που είχαμε τα χρόνια της πανδημίας. Πολλές παραγωγές σταμάτησαν, οπότε ένα σωρό παραστάσεις που ήταν σε αναμονή για αρκετό καιρό είχαν πλέον την ευκαιρία να ανέβουν», σημειώνει.

Οι λόγοι αυτής της τάσης είναι προφανείς. «Κάθε φορά που γίνεται μία πρόταση σε έναν ιδιοκτήτη θεάτρου του West End, μια από τις πρώτες ερωτήσεις είναι ‘Ποιος είναι στη διανομή;’», λέει ο παραγωγός Άνταμ Μπλάνσεϊ. Αλλά, όπως τονίζει, το θέατρο στο Λονδίνο παρουσιάζει μια μικτή εικόνα, και σαφώς ένας μεγάλος σταρ δεν είναι ο μοναδικός δρόμος για την επιτυχία -εντός ή εκτός West End. «Σε τελική ανάλυση, ένας παραγωγός του εμπορικού θεάτρου θέλει να γεμίσει όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις, για να είναι η παράσταση κερδοφόρα. Στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση, όταν το κοινό ξοδεύει τα χρήματά του, θέλει να έχει οικειότητα [με τα πρόσωπα] και πολλές σίγουρες μεταβλητές ώστε να γνωρίζει ότι θα περάσει καλά».

«Είναι μερικοί από τους καλύτερους ηθοποιούς του κόσμου και το θέατρο επιβιώνει χάρη σε αυτούς»

Η Νίκα Μπερνς, παραγωγός και ιδιοκτήτρια έξι σκηνών στο West End -που αυτή τη σεζόν παρουσιάζουν επιτυχημένες παραστάσεις οι οποίες δεν έχουν σούπερ σταρ στις διανομές τους- συμφωνεί. «Αν έχεις έναν σπουδαίο ηθοποιό ο οποίος γεμίζει και το ταμείο, είναι το ιδανικό, το τέλειο. Γιατί να μην τον εντάξεις στη διανομή;», όπως λέει.

«Υπάρχουν όμως και οι παραστάσεις που ανεβαίνουν είτε σε περιφερειακά θέατρα, είτε με επιχορήγηση, και είναι τόσο καλές ώστε γίνονται γνωστές και μετά τις καλωσορίζουμε στο West End», προσθέτει.

(Photo by Evan Agostini/Invision/AP)
(Photo by Evan Agostini/Invision/AP)
via Associated Press

«Το casting διασημοτήτων έχει εγγενώς μια αρνητική χροιά, και δεν θα έπρεπε», δηλώνει από την πλευρά της η παραγωγός Έμιλι Βον-Μπάρατ. Η εταιρεία της Wessex Grove βρίσκεται πίσω από τις παραστάσεις «Ο εχθρός του λαού» με τον Ματ Σμιθ, τον «Μάκβεθ» με τον Ρέιφ Φάινς και το περσινό «Βάνια» -διασκευή του τσεχωφικού Θείου Βάνια- με τον Άντριου Σκοτ. «Αυτό που βλέπουμε είναι ηθοποιοί με εξαιρετικό ταλέντο στην καλύτερη τους στιγμή», εξηγεί, υπενθυμίζοντας ότι πολλοί από αυτούς που σήμερα είναι σούπερ σταρ της οθόνης έκαναν το ντεμπούτο τους στο θέατρο, από τον Τομ Χόλαντ που ξεκίνησε την καριέρα του παίζοντας τον Μπίλι Έλιοτ στο ομώνυμο μιούζικαλ σε ηλικία 12 ετών, μέχρι τον Μπράιαν Κοξ, «ο οποίος ήταν στο Dundee Repertory Theatre σε ηλικία 14 ετών». «Είναι μερικοί από τους καλύτερους ηθοποιούς του κόσμου και το θέατρο επιβιώνει χάρη σε αυτούς», καταλήγει.

Με πληροφορίες από Guardian

Δημοφιλή