Μπορεί η νέα ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Once Upon a Time in Hollywood» να θεωρείται από τα «γεγονότα» του 72ου Φεστιβάλ Καννών, και να έχει γίνει από την πρώτη στιγμή talk of the town, υπάρχουν ωστόσο ακόμη δύο ταινίες με το ίδιο θέμα -ή, με φόντο αυτό. Ο λόγος για τις δολοφονίες του διαβόητου serial killer, Τσαρλς Μάνσον (1934 - 2017) που επανέρχονται στην επικαιρότητα ακριβώς πενήντα χρόνια μετά.
Εδώ και μισό αιώνα, η «σκιά» του Μάνσον πλανάται πάνω από το Χόλιγουντ, υπενθυμίζοντας με τον πιο σκληρό τρόπο τα γεγονότα που σημάδεψαν εκείνο το καλοκαίρι (τον Ιούλιο και τον Αύγουστο) του 1969, όταν ο παρανοϊκός ψευδοπροφήτης, διέπραξε με τη συνδρομή των «οπαδών» του -τη λεγόμενη «οικογένεια»- οκτώ φρικτές δολοφονίες σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στην Καλιφόρνια.
Πολλά φιλμ και ντοκιμαντέρ έχουν έκτοτε γυριστεί, επιχειρώντας άλλοτε με περισσότερη και άλλοτε με λιγότερη επιτυχία, να καταγράψουν και να ερμηνεύσουν τα γεγονότα. Άλλωστε, το πιο διάσημο από τα θύματα του Μάνσον ήταν η Αμερικανίδα ηθοποιός και μοντέλο Σάρον Τέιτ Πολάνσκι, σύζυγος του σκηνοθέτη Ρομάν Πολάνσκι -και ένα από τα πολλά υποσχόμενα πρόσωπα στο Χόλιγουντ της εποχής. Στις 9 Αυγούστου του 1969, η Τέιτ και τέσσερις άλλοι άνθρωποι δολοφονήθηκαν άγρια από μέλη της «οικογένειας Μάνσον» στο σπίτι που ζούσε με τον Πολάνσκι. Τη στιγμή του θανάτου της, η 26χρονη Τέιτ ήταν οκτώ μηνών έγκυος. Εκείνες τις μέρες ο Πολάνσκι ήταν στο Λονδίνο.
Η ταινία του Ταραντίνο, που κάνει πρεμιέρα στις Κάννες, εκτυλίσσεται εκεί όπου συνέβησαν όλα, στο Λος Άντζελες την εποχή κατά την οποία έδρασε ο Μάνσον.
Πρωταγωνιστές είναι ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, που παίζει έναν τηλεοπτικό αστέρα γουέστερν, η καριέρα του οποίου είναι σε πτώση και ο Μπραντ Πιτ που υποδύεται τον ηθοποιό που τον ντουμπλάρει στις επικίνδυνες σκηνές, ενώ την Σάρον Τέιτ παίζει η Μάργκοτ Ρόμπι. Στον ρόλο του Μάνσον -τον οποίον ο Ταραντίνο αφήνει σε δεύτερο πλάνο- εμφανίζεται ο Ντέιμον Χέριμαν.
Η άλλη ταινία -που μάλλον ως ταινία τρόμου μπορεί να χαρακτηριστεί- έχει τίτλο «The Haunting of Sharon Tate» και εστιάζει στις τελευταίες μέρες της ζωής της Σάρον Τέιτ, την οποία ενσαρκώνει η τραγουδίστρια Χίλαρι Νταφ.
Το στόρι θέλει τη Σάρον να καταδιώκεται από έναν άνδρα που ονομάζεται Τσάρλι και να προαισθάνεται την επικείμενη δολοφονία της.
Η έτερη ταινία, το «Charlie Says», σε σκηνοθεσία Μέρι Χάρον (American Psycho και I Shot Andy Warhol), αφηγείται τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την καταδίκη τριών οπαδών - μελών της αίρεσης του Μάνσον, της Λέσλι Βαν Χούτεν, της Πατρίσια Κρενγουίνκελ και της Σούζαν Άτκινς, οι οποίες σε πρώτο βαθμό καταδικάστηκαν σε θάνατο και στη συνέχεια, σε ισόβια κάθειρξη.
Το φιλμ επί της ουσίας επιχειρεί μέσα από τον ρόλο των τριών αυτών νεαρών γυναικών, να προσεγγίσει το ερώτημα, πώς ήταν δυνατόν λογικοί, φυσιολογικοί νέοι άνθρωποι, άνδρες και γυναίκες -όπως ήταν τα μέλη της κοινότητας του Μάνσον, που συν τω χρόνω εγκαταστάθηκε σε ένα ράντσο στην Κοιλάδα του Θανάτου- να διαπράξουν τόσο φρικτά εγκλήματα. Όπως είπε η Χάρον «εάν παίρνεις ναρκωτικά και ακούς σε καθημερινή βάση έναν μεγαλομανή, οι συνέπειες είναι τρομακτικές».
Τον ρόλο του Μάνσον ενσαρκώνει ο Ματ Σμιθ, ο οποίος λέει ότι «ο Μάνσον ήταν σπεσιαλίστας στη χειραγώγηση νέων, ευάλωτων γυναικών. Είναι ενδιαφέρον το πώς αυτή η εξουσία που ασκούσε οδήγησε τελικά στην πτώση του. Το γεγονός ότι απέτυχε ως μουσικός ήταν καταλυτικής σημασίας για την εξέλιξη του» προσθέτει.
«Ο Μάνσον ήταν σε ιδρύματα μέχρι τα δώδεκα του χρόνια και η παιδική ηλικία του ήταν χωρίς ίχνος αγάπης. Δεν ήταν παντοδύναμος, αλλά είχε τα ναρκωτικά και την ικανότητα να χειραγωγεί τους άλλους» σημειώνει η Χάρον.
(Με πληροφορίες από Guardian)