Η Puma ξεκινά το λανσάρισμα της νέας της καμπάνιας,τιμώντας τα 50 χρόνια από τότε που ο σπρίντερ Τόμι Σμιθ ύψωσε σε γροθιά το δεξί του χέρι, τη στιγμή της ανάκρουσης του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, όντας στο βάθρο των νικητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μεξικό.
Η Ρuma προχωρά σε αυτή την καμπάνια, λίγους μήνες αφότου η Nike είδε τις πωλήσεις της να απογειώνονται όταν επέλεξε για κεντρικό της πρόσωπο έναν μοντέρνο αθλητή-ακτιβιστή, όπως αναφέρει το Reuters. Η απόφαση της Nike να πρωταγωνιστεί στις διαφημίσεις της ο αθλητής Κόλιν Κάπερνικ, ο οποίος συνήθιζε να γονατίζει κατά την ανάκρουση του εθνικού ύμνου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη βία των αστυνομικών κατά άοπλων μαύρων, αποδείχτηκε ιδιαίτερα πετυχημένη και επικερδής.
Στην καμπάνια της Puma, #Reform, εμφανίζονται ως πρεσβευτές γνωστά πρόσωπα όπως ο ράπερ Μικ Μιλ, o οποίος καλεί τους ανθρώπους να ποστάρουν φωτογραφίες τους με υψωμένη γροθιά, φορώντας μαύρο γάντι, όπως είχε κάνει τότε ο Τόμι Σμιθ.
Η Puma άλλωστε, έχει επιστρατεύσει την εταιρία του ράπερ -και συζύγου της Μπιγιονσέ- Jay Z, για να διοργανώσει events και καμπάνιες στα κοινωνικά δίκτυα που να στέλνουν μήνυμα κατά του ρατσισμού, ενώ τα έσοδα από αυτά θα δοθούν σε οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Puma, Bjorn Gulden, δήλωσε ότι ήταν σύμπτωση η ταυτόσημη επετειακή της καμπάνια με τη διαφήμιση της Nike με τον Καπέρνικ. «Δεν προσπαθούμε να κάνουμε εμπορική διαφήμιση μέσω αυτού, αλλά πιστεύουμε ότι είναι καλό για το εμπορικό σήμα επειδή είναι μέρος των αξιών μας», δήλωσε στο Reuters.
Η Puma ήταν χορηγός του Σμιθ για περισσότερα από 50 χρόνια και άλλωστε Puma ήταν τα παπούτσια που φορούσε όταν έκανε τον διάσημο, πια, χαιρετισμό του το 1968.
Τόσο η Puma όσο και η γερμανική αντίπαλος, Adidas, έχουν πάρει μερίδιο από τη Nike στην αμερικάνικη αγορά τα δύο τελευταία χρόνια, με τη βοήθεια του ρετρό στυλ που έχουν επαναφέρει.
(Με πληροφορίες από το Reuters)