Η Ευρώπη πρέπει να αποκτήσει Επίτροπο Τουρισμού

Η Ε.Ε, δεν μπορεί να μην έχει στρατητική για τον τουρισμό.
Freeartist via Getty Images

Παρά το γεγονός ότι ο εισερχόμενος Τουρισμός στην Ευρώπη ξεπέρασε το 50% του Παγκόσμιου Τουρισμού, που πλησίασε αισίως το 1.400.000.000 τουρίστες το έτος 2018, η Ευρωπαϊκή Ένωση για λόγους που χρίζουν ιδιαίτερης ανάλυσης και προσέγγισης δεν έχει μέχρι σήμερα χαράξει στρατηγική για τον τουρισμό και δεν έχει προβλέψει άμεσες ειδικές πολιτικές ενίσχυσης και προστασίας του τουριστικού της προϊόντος. Οι παρεμβάσεις της μέχρι σήμερα, ήταν αποσπασματικές και ήρθαν κυρίως μέσα από την ενίσχυση συγγενών προς τον τουρισμό τομέων της Οικονομίας.

Υπολογίζεται ότι το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) της Ε.Ε διασφαλίζεται έμμεσα κατά ποσοστό 10% από τον τουρισμό, ενώ παραλλήλως η απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού εκτιμάται στο ίδιο ποσοστό. Στην χώρα μας αυτά τα ποσοστά είναι σημαντικά μεγαλύτερα.

Δεν θα παραμείνουν τα πράγματα όμως για πάντα το ίδιο ρόδινα. Αν και η Ευρώπη, συγκρατεί ακόμη το μεγάλο ποσοστό της συμμετοχής της στον διαρκώς αυξανόμενο τουρισμό παγκοσμίως, προβλέπεται μία ελαφρά, αλλά σημαντική μείωση του Ευρωπαϊκού τουρισμού με ροές προς την Αφρικανική Ήπειρο και άλλες περιοχές. Το τουριστικό μας προϊόν υφίσταται σταδιακή φθορά. Η Ε.Ε οφείλει να το προστατεύσει.

Ήρθε η ώρα η Ε.Ε να ανακοινώσει με πιο συγκεκριμένο τρόπο και με ποια ξεκάθαρη στρατηγική θα προστατευθεί το τουριστικό προϊόν.

Η Ε.Ε, δεν μπορεί να μην έχει στρατητική για τον τουρισμό. Δεν μπορεί να μην έχει ένα Επίτροπο Τουρισμού.

Η χώρα μας, οι Ευρωβουλευτές μας που θα εκλεγούν στις 26 Μαΐου, πρέπει το θέμα αυτό μέσα απο εθνική συνεννόηση και συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και όλους τους φορείς του τουρισμού, να το προωθήσουν ως σημαντική προτεραιότητα.

Στην προσπάθεια αυτή είναι βέβαιο ότι θα βρούμε πολλούς συμμάχους από άλλες χώρες. Όλοι θα είχαν συμφέρον από την καθιέρωση Επιτρόπου Τουρισμού, που θα ήταν το αποτέλεσμα της χάραξης επιτέλους από την Ε.Ε μιας στρατηγικής για τον τουρισμό.

Μιας στρατηγικής που θα θωράκιζε τις τουριστικές υποδομές και θα δημιουργούσε καινούργιες.

Μιας στρατηγικής που θα προστάτευε άμεσα τις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις από πτωχεύσεις μεγάλων πρακτόρων, μιας στρατηγικής που θα προέβλεπε τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και της διαρκώς αυξανόμενης τεχνητής νοημοσύνης στο χώρο του τουρισμού και θα φρόντιζε για την εκπαίδευση των εργαζομένων και τη διατήρηση των εκατομμυρίων θέσεων εργασίας στον τουρισμό σε ολόκληρη την Ε.Ε

Ο Γιώργος Νικητιάδης είναι υποψήφιος Ευρωβουλευτής με το Κίνημα Αλλαγής.

Δημοφιλή