Η σημαντικότερη πρόκληση για μία μεγάλη εταιρεία στη γενικευμένη κρίση που προκαλεί ο κορωνοϊός είναι να δημιουργήσει στους ανθρώπους της αίσθημα ασφάλειας. Να θωρακίσει το ανθρώπινο δυναμικό της από τις άμεσες υγειονομικές απειλές αλλά και από τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει στους εργαζόμενους η ξαφνική «απώλεια» του καθημερινού εργασιακού περιβάλλοντος
Για τους περισσοτέρους από εμάς η εργασία μας αποτελεί μία καθημερινή σταθερά ως παραγωγική διαδικασία αλλά και ως πλέγμα συνεργατικών σχέσεων, κοινών επιδιώξεων και συναισθημάτων που σχετίζονται με την επίτευξη επιμέρους στόχων αλλά και την κοινή αίσθηση σκοπού.
Επιπλέον, η ανατροπή που έφερε στη ζωή μας η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα προκαλεί εύλογες ανησυχίες σχετικά με την εξέλιξη της κρίσης και την μορφή που θα έχει η επόμενη ημέρα. Ως εργαζόμενοι, καλούμαστε να διαχειριστούμε τις ανησυχίες αυτές χωρίς τη συναισθηματική ασφάλεια που δημιουργεί το «γραφείο» και η καθημερινή φυσική επαφή με τους συνεργάτες μας.
Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις, στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία καταρτίσαμε εγκαίρως ένα σχέδιο διαχείρισης της περιόδου της πανδημίας, με στόχο να απαντήσουμε νωρίς και όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά στις πολλαπλές προκλήσεις και με γνώμονα την πάγια και βασική μας προτεραιότητα να διαφυλάξουμε την υγειά και την ασφάλεια των εργαζομένων μας.
Έτσι, ήδη από το τέλος Φεβρουαρίου ενεργοποιήσαμε την ομάδα διαχείρισης κρίσης, που αποτελείται από υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρίας, που με καθημερινές συναντήσεις και επικοινωνία τόσο με τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου μας όσο και τις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές όπου χρειαζόταν, ανέλαβε την προσαρμογή του οργανισμού μας στη νέα αυτή πραγματικότητα
Για να αντιμετωπίσουμε την υγειονομική απειλή εφαρμόσαμε άμεσα όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγιεινής, ασφάλειας και πρόληψης στις εγκαταστάσεις μας, με στόχο την προστασία της υγείας των εργαζομένων, τον συνεργατών και των πελατών μας. Οργανώσαμε σταθερά σημεία απολύμανσης, προμηθευτήκαμε μάσκες για όσους εργαζόμενους μας, λόγω θέσης, χρειαζόταν να έχουν επαφές με αρκετό κόσμο ενώ ξεκινήσαμε μια τακτική ενημέρωση των εργαζομένων μας για τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα και τα μέτρα προφύλαξης.
Επιπλέον δημιουργήσαμε ένα αυστηρό πρωτόκολλο για την διαχείριση ενδεχόμενων κρουσμάτων, ενώ προχωρήσαμε και σε άλλα προληπτικά μέτρα, όπως τη θερμομέτρηση στις εισόδους για εργαζομένους και επισκέπτες και την παύση των μετακινήσεων όλων των εργαζομένων μας με πλοία ή αεροπλάνα, ώστε να διασφαλίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο την υγεία και την ασφάλεια των ανθρώπων μας.
Επιπρόσθετα δημιουργήσαμε ένα ειδικό πρόγραμμα αμφίδρομης εσωτερικής επικοινωνίας αξιοποιώντας τα διαθέσιμα κανάλια (workplace, email, SMS) με στόχο αφενός να ενημερώνουμε όλους τους εργαζομένους μας για τις εξελίξεις αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισής τους από την εταιρία μας και αφετέρου να διευκολύνουμε την επαφή των ανθρώπων μας με τους συνεργάτες και τις ομάδες τους και να επικοινωνούμε σημαντικές πληροφορίες για την υγεία και την ασφάλεια τους στο σπίτι. Στο ίδιο πλαίσιο αναβαθμίσαμε τις ψηφιακές δυνατότητες των εργαζομένων μας με την παροχή εξοπλισμού, όπου υπήρξε ανάγκη, ώστε να διασφαλίσουμε απρόσκοπτη πρόσβαση στο σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας. Συνολικά προσπαθήσαμε να περιορίσουμε το αίσθημα «απομόνωσης», ώστε οι άνθρωποί μας να συνεχίσουν να λειτουργούν και να αισθάνονται μέλη μιας ομάδας.
Ταυτόχρονα, οι ενέργειες εταιρικής υπευθυνότητας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, με την έμπρακτη στήριξη στην εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πανδημίας και την ενεργό συμμετοχή στην ευαισθητοποίηση των πολιτών ώστε να παραμένουν συνεπείς με τα περιοριστικά μέτρα, λειτουργεί εμψυχωτικά για τους εργαζόμενους μας, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον σύνδεσμο ανάμεσα σε όλους τους εργαζομένους και την εταιρία μας.
Πρώτη μας προτεραιότητα στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι η φροντίδα των ανθρώπων μας, που αποτελούν την ψυχή και την καρδιά της εταιρίας μας όλα αυτά τα χρόνια. Με αυτή την πυξίδα, δίνουμε μαζί την μάχη ώστε να παραμένουμε υγιείς και ασφαλείς, και να βγούμε από αυτή την κρίση δυνατοί. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε.