Το έγκριτο κινηματογραφικό site IndieWire ζήτησε από σημαντικούς διεθνείς σκηνοθέτες να μοιραστούν τις επιλογές τους για τις καλύτερες ταινίες του 2024. Ένα από τα ονόματα που βρέθηκαν στη λίστα είναι και ο Ρόμπερτ Έγκερς, σκηνοθέτης του πολυσυζητημένου «Νοσφεράτου», ήδη γνωστός για τα εντυπωσιακά και πολύπλοκα ψυχολογικά έργα του, όπως «Ο Φάρος» και το «The Witch».
Μεταξύ των φετινών επιλογών του Έγκερς, είναι μερικοί αξιοσημείωτοι τίτλοι που έχουν κερδίσει την αποδοχή των κριτικών και το ενδιαφέρον του κοινού. Ανάμεσά του το «Anora», σε σκηνοθεσία Σον Μπέικερ, και το «Substance: Το Ελιξήριο της Νεότητας», σε σκηνοθεσία Κοραλί Φαρζά με τη Ντέμι Μουρ.
Ωστόσο, μια από τις ενδιαφέρουσες επιλογές στη λίστα του Έγκερς είναι η ταινία «Φόνισσα», η μεταφορά του κλασικού έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που ζωντάνεψε κινηματογραφικά η σκηνοθέτις Εύα Νάθενα, με πρωταγωνίστρια την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
Ο Έγκερς χαρακτήρισε τη «Φόνισσα» ως «άψογα σκηνοθετημένη», επισημαίνοντας ότι δεν έλαβε την προσοχή που θα της άξιζε.
Όπως είναι αυτονόητο, λόγω της πορείας και του μοναδικού οράματος του Έγκερς, οι συστάσεις του έχουν ειδικό βάρος. Σε μια εποχή όπου τα θεάματα-υπερπαραγωγές επισκιάζουν κατά κανόνα τις μικρότερες αφηγήσεις, είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις σκηνοθέτες, όπως ο Ρόμπερτ Έγκερς, να προκρίνουν ταινίες ως υπενθύμιση των διαφορετικών κινηματογραφικών φωνών που αξίζει να ακουστούν.