Ενας κορυφαίος όμιλος, όπως η Hyundai, από τη στιγμή που θέλησε να «εισβάλλει» στην Ευρώπη το έκανε με εμφατικό τρόπο. Δημιούργησε σχεδιαστικό κέντρο στη Γερμανία, προκειμένου να φιλοτεχνήσει μοντέλα που να ταιριάζουν στα «θέλω» των Ευρωπαίων τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και από πλευράς οδηγκής συμπεριφοράς.
Με όνομα που παραπέμπει στην πρωτεύουσα της γαλλικής χώρας των Βάσκων (Bayonne), το νέο Bayon αποτελεί ένα ισχυρό δείγμα γραφής του σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας στη γηραιά ήπειρο και μια απόδειξη ότι η Hyundai ξέρει να τοποθετεί αυτοκίνητα ανάμεσα στη γκάμα της, με το Bayon να πλασάρεται ως ένα Crossover που συνδυάζει χαρακτηριστικά supermini αυτοκινήτων και SUV.
Οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές και οι λεπτομέρειες με high tech προσέγγιση το κάνουν να ξεχωρίζει άμεσα στον δρόμο.
Τα φωτιστικά μπροστά, τριών στοιχείων, σε συνδυασμό με τις εισαγωγές αέρα αποτελούν μια μοναδική αρχιτεκτονική, η οριζόντια εισαγωγή αέρα και τα φώτα ημέρας (DRL) τονίζουν το πλάτος, ενώ η χαμηλά τοποθετημένη ποδιά επιβεβαιώνει την Crossover ταυτότητά του.
Στο προφίλ ο δυναμικός ώμος συμβάλλει στον σφηνοειδή σχεδιασμό, ενώ η μεσαία κολόνα σε σχήμα βέλους και τα χαρακτηριστικά φτερά, προσδίδουν στυλ. Ανάλογα την έκδοση υπάρχουν ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών ή αλουμινίου 16 και 17 ιντσών.
Στο πίσω μέρος, η απομακρυσμένη θέση των φωτιστικών σωμάτων, φουλ LED, δημιουργεί μια ευρεία εικόνα και η λεπτή οριζόντια γραμμή που συνδέει τα πίσω φώτα τονίζει περαιτέρω το πλάτος και τον όγκο.
Επιπλέον, η διχρωμία στην οροφή, κάνει το μοντέλο ακόμα πιο ελκυστικό στο μάτι.
Εξίσου ευχάριστη είναι και η καμπίνα, με τις γυάλινες επιφάνειες να χαρίζουν μεγάλη φωτεινότητα. Πέραν τούτου, το εσωτερικό ορίζεται από μια σειρά εξοπλισμού συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 10.25 ιντσών καθώς και μιας οθόνης AVN (ήχου- βίντεο- πλοήγησης) 10.25 ιντσών ή 8 ιντσών, ανάλογα την έκδοση. Η δε τεχνολογία εσωτερικού φωτισμού LED που είναι ενσωματωμένη στην περιοχή για τα πόδια των εμπρός επιβατών, τα μαρσπιέ, τις χειρολαβές και το χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από την κεντρική κονσόλα, δημιουργεί μια ευχάριστη αίσθηση το βράδυ και «δένει» με την επένδυση υφάσματος Full Black.
Ενα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του Bayon, είναι η ευρυχωρία, καθώς παρά τις συμπαγείς του διαστάσεις, έχει ψηλά τοποθετημένη θέση του καθίσματος για καλύτερη περιμετρική ορατότητα και ευκολότερη πρόσβαση για τους επιβάτες, ενώ με τα 411 λίτρα χώρου στο πορτ-μπαγκάζ, μπορεί να μεταφέρει τις αποσκευές μιας νέας οικογένειας, με το έξυπνο κάλυμμα του υποδαπέδιου χώρου να μπορεί εύκολα να γλιστρήσει και να τοποθετηθεί κατά μήκος πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος.
Με μήκος 4,180 μ., πλάτος 1,775 μ. και ύψος 1,490 μ., έχει ιδανικές διαστάσεις για ευελιξία στην πόλη, με το μεταξόνιο των 2,580 μ. να συμβάλλει στην άνεση των επιβατών, ειδικά για τα γόνατα όσων κάθονται πίσω. Επίσης, με 16,5 εκ. Απόσταση από το έδαφος, δε θα το φοβηθείς να κινηθείς και εκτός δρόμου, σε χωματόδρομο, για παράδειγμα, περνώντας από κακοτράχαλες διαδρομές.
Εμπλουτισμένο με τεχνολογία αιχμής, το Hyundai Bayon και στον τομέα της συνδεσιμότητας προσφέρει το καλύτερο ψηφιακό ταμπλό στην κατηγορία του και κορυφαία χαρακτηριστικά πολυμέσων.
Υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε μια AVN οθόνη 10.25 ιντσών ή το Display Audio 8 ιντσών που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto.
Επιπλέον, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.25 ιντσών είναι διαθέσιμος με διαφορετικά γραφικά, ανάλογα με την επιλογή οδηγικού προφίλ και την επιλογή οδήγησης. Δύο θύρες USB για τους μπροστινούς επιβάτες και μία για τους πίσω μέρος καθιστούν δυνατή την ταυτόχρονη φόρτιση έως και τριών συσκευών. Μία από τις μπροστινές θύρες επιτρέπει επίσης τη μεταφορά δεδομένων, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν το τηλέφωνό τους με το σύστημα πολυμέσων του οχήματος. Το δε κορυφαίο ηχοσύστημα Bose ολοκληρώνει το πακέτο που προσφέρει στους επιβάτες μια εμπειρία ακρόασης υψηλής ποιότητας χάρη στα οκτώ ηχεία του - συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.
Οντας εξοπλισμένο με την τελευταία έκδοση της τεχνολογίας Bluelink της Hyundai, οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από τις υπερσύγχρονες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, όπως η Connected Routing και μια νέα δυνατότητα προφίλ χρήστη (User Profile). Επίσης, νέα λειτουργία σε αυτή τη γενιά Bluelink είναι η ενοποίηση ημερολογίου (Calendar Integration), χάρη στην οποία ο οδηγός μπορεί να αναπαράγει το ημερολόγιο της Google ή της Apple στο σύστημα πολυμέσων του οχήματος. Εάν υπάρχει η διεύθυνση ενός προορισμού συνάντησης, τότε αυτή μπορεί να εισαχθεί απευθείας στο σύστημα πλοήγησης του οχήματος.
Ενα ακόμα χρήσιμο χαρακτηριστικό, είναι ότι μπορείς να εντοπίσεις, να κλειδώσεις ή να ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητό σου εξ’ αποστάσεως χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Bluelink ή να ελέγξεις σημαντικές πληροφορίες του οχήματος, όπως τα απαραίτητα service ή το επίπεδο καυσίμου.
Το Bayon εφοδιάζεται με κορυφαία χαρακτηριστικά ασφάλειας Hyundai SmartSense, ορισμένα εκ των οποίων αυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα Lane Following Assist (LFA) διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας του. Το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assist ή FCA) προειδοποιεί σε πρώτη φάση ηχητικά τον οδηγό και εάν είναι απαραίτητο επεμβαίνει στα φρένα για να αποτρέψει μία πιθανή σύγκρουση. Αυτό το χαρακτηριστικό περιλαμβάνει ανίχνευση αυτοκινήτων, πεζών και ποδηλάτων, καθώς και ανίχνευση Junction Turning, η οποία μπορεί να επέμβει στα φρένα εφόσον έρχεται αυτοκίνητο από τα αριστερά σε μια διασταύρωση. Ένα άλλο προηγμένο χαρακτηριστικό, είναι το Smart Cruise Control (NSCC) που βασίζεται στην πλοήγηση και που χρησιμοποιεί δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα αυτόνομα κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Το Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) χρησιμοποιεί μία μπροστινή κάμερα και ραντάρ πίσω γωνίας για τον συνεχή έλεγχο παράπλευρου οχήματος και εμφανίζεται μια οπτική ειδοποίηση στους εξωτερικούς καθρέφτες. Όπου είναι απαραίτητο, το BCA ενεργεί στην πέδηση διαφορικού για να αποφύγει μια σύγκρουση ή να μειώσει το μέγεθός της.
Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, υπάρχουν και χαρακτηριστικά που εφιστούν την προσοχή του οδηγού όταν αυτή αποσπάται. Το σύστημα προειδοποίησης προσοχής οδηγού (Driver Attention Warning ή DAW) αναλύει μοτίβα οδήγησης για να βοηθήσει στην ανίχνευση υπνηλίας ή αφηρημένης οδήγησης. Αυτό το σύστημα λειτουργεί παράλληλα με την προειδοποίηση αναχώρησης (Leading Vehicle Departure Alert (LVDA ή LVDA), η οποία ειδοποιεί τον οδηγό όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίζει να κινείται προς τα εμπρός και δεν αντιδρά αρκετά γρήγορα. Επιπλέον, η προειδοποίηση οπίσθιου επιβάτη (Rear Occupant Alert ή ROA) ειδοποιεί τον οδηγό πριν αποβιβαστεί εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν κίνηση στο πίσω κάθισμα. Κάτι που καθιστά το BAYON ακόμα ασφαλέστερο για τους πίσω επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών ή των κατοικίδιων ζώων, αναδεικνύοντας το ως μια εξαιρετική επιλογή για οικογένειες.
Αναφορικά με την άνεση και την ασφάλεια, υπάρχουν και άλλα χαρακτηριστικά όπως το Parking Collision-Avoidance Assist-Reverse (PCA-R) που προειδοποιεί ή φρενάρει το αυτοκίνητο όταν ανιχνευθεί εμπόδιο κατά την οπισθοπορεία. Το Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) βοηθά τους οδηγούς με παρόμοιο τρόπο όταν αναχωρούν από μια θέση στάθμευσης την ώρα που περνάει ένα άλλο αυτοκίνητο. Το Parking Assist (PA) επιτρέπει μια ημιαυτόνομη διαδικασία σε χώρους στάθμευσης, με τη βοήθεια αισθητήρων και λογισμικού που συνεργάζονται για να βοηθήσουν τους οδηγούς να παρκάρουν σε στενούς χώρους.
Και βέβαια, σε περίπτωση ατυχήματος, το eCall ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και εφόσον έχουν ενεργοποιηθεί οι αερόσακοι του οχήματος. Εναλλακτικά, οι επιβάτες μπορούν να ενεργοποιήσουν αυτήν τη λειτουργία με το πάτημα ενός διακόπτη.
Στον τομέα των κινητήρων, το Bayon εξοπλίζεται με αποδοτικά σύνολα που φέρουν τη μοναδική τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD), που βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, βελτιώνοντας παράλληλα την καύση με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών CO2 και την εξοικονόμηση καυσίμου.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο κινητήρας βενζίνης 1.0 T-GDi με 48V υβριδική τεχνολογία και ισχύ 120 ή 100 ίππους. Συνδυάζεται με το έξυπνο μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6iMT) ή ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων (7DCT).
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία 48V, μια ήπια υβριδική γεννήτρια/μίζα (MHSG) και ένα μετατροπέα LDC (DC/DC χαμηλής τάσης). Η MHSG παράγει ενέργεια από την ανάκτηση κατά την κίνηση του αυτοκινήτου και την αποθηκεύει στην μπαταρία 48V, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη σταθεροποίηση της τροφοδοσίας 12V για εξοικονόμηση καυσίμου.
Υπάρχουν και δύο διαφορετικά επίπεδα κίνησης που σχετίζονται με το κιβώτιο iMT. Το ένα είναι όταν ο κινητήρας είναι στο ρελαντί και το δεύτερο όταν είναι εντελώς απενεργοποιημένος. Ο κινητήρας επανεκκινείται μόλις ο οδηγός πατήσει είτε το πεντάλ του φρένου είτε το πεντάλ του γκαζιού και αρχίζει να λειτουργεί ξανά με την ίδια ταχύτητα όπως όταν απενεργοποιήθηκε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή απόδοση καυσίμου χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση.
Η έκδοση των 100 PS του 1.0 T-GDi είναι διαθέσιμη και χωρίς το 48V υβριδικό σύστημα και μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο 6MT ή αυτόματο 7DCT.
Ο κινητήρας 1.0 T-GDi με και χωρίς 48V υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης για τη βελτιστοποίηση της απόκρισης του κινητήρα και των δυναμικών χαρακτηριστικών ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης: Eco, Normal και Sport.
Επίσης, υπάρχει και ο κινητήρας βενζίνης 1.2 MPi με 84 PS που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5MT.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Bayon είναι το πρώτο Crossover της Hyundai που είναι εξοπλισμένο με λειτουργία Rev Matching, που προέρχεται από τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Hyundai. Όταν κατεβάζεις ταχύτητα η λειτουργία αυτή συγχρονίζει τις σ.α.λ. του κινητήρα για ομαλότερη αλλαγή. Διατίθεται για τον κινητήρα 1.0 T-GDi όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 7DCT για όλα τα προφίλ οδήγησης, καθώς και για τον κινητήρα 1.0 T-GDi 48V Hybrid όταν συνδυάζεται με το 6iMT, στην λειτουργία Sport.