Η Κέρκυρα ανοίγει το Πάσχα και είναι έτοιμη για το καλοκαίρι

Σημαντικά αυξημένες είναι οι κρατήσεις από τις διεθνείς αγορές για διακοπές στην Κέρκυρα
ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Αν δεν έχεις κάνει Πάσχα στην Κέρκυρα, αξίζει να το βάλεις στο πρόγραμμά σου. Ειδικά με τους Επιτάφιους να συγκεντρώνονται μαζί από διαφορετικές εκκλησίες στο κέντρο της πόλης, η εικόνα είναι μοναδική.

Το Πάσχα αποτελεί αφορμή για την έναρξη της τουριστικής περιόδου σε όλη τη χώρα, πόσω μάλλον στην Κέρκυρα και για τον λόγο αυτό τόσο ο δήμος όσο και οι ξενοδόχοι μαζί με τους πράκτορες, είναι ήδη έτοιμοι.

Το νησί των Φαιάκων χρόνο με το χρόνο, ανεβαίνει συνεχώς σε επισκεψιμότητα, με τις επενδύσεις να πολλαπλασιάζονται και το μέλλον να φαίνεται αισιόδοξο.

Το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς είχε πάνω 2,6 εκατ. διαμένοντες επισκέπτες, και πάνω από 800.000 ημερήσιους επισκέπτες από τις απέναντι ακτές και την κρουαζιέρα.

Χαρακτηριστικά, οι διεθνείς αεροπορικές αυξήσεις, παρουσίασαν αύξηση 33% σε σχέση με το 2019, ενώ 30% περισσότερες ήταν και οι αφίξεις της πορθμειακής γραμμής.

Ήδη οι προκρατήσεις για το 2025 παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 27%, προμηνύοντας μία εξίσου επιτυχημένη χρονιά.

ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Εκτός από τους αριθμούς, ιδιαίτερη σημασία δίνει ο τουριστικός κόσμος της Κέρκυρας στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα κύμα επενδύσεων, με πυρήνα τις ανακαινίσεις και ανακατασκευές ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα το νησί να διαθέτει ένα ισχυρό δυναμικό άνω των 30 ξενοδοχείων της ανώτατης κατηγορίας των 5 αστέρων. Δυναμικές είναι οι επενδύσεις και στις βίλλες, κάτι που έχει ανεβάσει την Κέρκυρα στην κορυφή του real estate για τη χώρα.

Παράλληλα με τις τουριστικές υποδομές, αναπτύσσονται συνεχώς οι κλάδοι που δημιουργούν σύγχρονες και μοναδικές εμπειρίες για τον επισκέπτη. Ο περιπατητικός τουρισμός, οι δραστηριότητες στη φύση και ο θαλάσσιος τουρισμός, προσελκύουν το διεθνές ενδιαφέρον, όπως και η αναβάθμιση των γαστρονομικών επιλογών, με βραβευμένα εστιατόρια και κορυφαίας ποιότητας προϊόντα, όπως τα νέα brands στο ελαιόλαδο και το κρασί και η νέα αντίληψη γύρω από το παραδοσιακό κουμ-κουάτ.

Παράγωγο αυτής της νέας δυναμικής, είναι το έντονο ενδιαφέρον νέων αγορών για το νησί της Κέρκυρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι αφίξεις από τη Βόρεια Αμερική είναι χαμηλές, το ενδιαφέρον των αμερικανικών tour operators είναι έντονο και διαρκώς αυξανόμενο, εν μέρει λόγω της δημοφιλίας της Κέρκυρας ως σταθμός της κρουαζιέρας. Αντίστοιχα υψηλό είναι το ενδιαφέρον από την Ινδία και κυρίως την Κίνα, με την οποία η Κέρκυρα έχει δεσμούς.

Ειδικότερα, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων του δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων Σπύρος Χαλικιόπουλος, σε εκδήλωση που έγινε στην Αθήνα, είπε ότι:

«Μέσα από την υποδειγματική συνεργασία όλων -τοπικής αυτοδιοίκησης και τουριστικών, παραγωγικών και πολιτιστικών φορέων- παράγεται το ασύγκριτο Κερκυραϊκό Πάσχα, που για εμάς λειτουργεί ως μοντέλο για τη διαχείριση της τουριστικής κίνησης. Επικεντρωνόμαστε στην προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Κέρκυρας, τον πολιτισμό, τη φύση, τα προϊόντα και τη γαστρονομία, την κερκυραϊκή φιλοξενία. Όλα αυτά τα προβάλλουμε στοχευμένα, με επιλογή κοινών-στόχων και αγορών. Ήδη το 2024 είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα σε ειδικό κοινό εξερευνητικού τουρισμού, ενώ οι υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις μας κερδίζουν συνεχώς σε αναγνώριση και συμμετοχές. Παράλληλα, στηρίζουμε την εξωστρέφεια σε ό,τι αφορά στις πολιτιστικές μας εκδηλώσεις, που στην Κέρκυρα είναι ευάριθμες και εξαιρετικής ποιότητας. Κοινός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι ο μεθοδικός εμπλουτισμός της ταυτότητας του προορισμού, ώστε να διευρυνθεί η τουριστική σεζόν και να αμβλυνθεί η εποχικότητα, κάτι που ήδη συμβαίνει. Αυτό που μένει είναι να εδραιωθεί, και η Κέρκυρα να μπει δυναμικά στον χάρτη του city break, όπως της αρμόζει».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας Χαράλαμπος Βούλγαρης, επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι: «Η Κέρκυρα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα στην αναβάθμιση των παρεχόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών, κάτι που αντανακλάται τόσο στην ικανοποίηση των επισκεπτών, όσο και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον προορισμό. Αυτό που επιδιώκουμε ως Ένωση, είναι να διατηρηθεί η ποιότητα και η αυθεντικότητα της φιλοξενίας μας, να στηριχθεί η τοπική οικονομία και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Οι ιδιωτικές υποδομές βελτιώνονται, οι υπηρεσίες εκσυγχρονίζονται και η Κέρκυρα είναι πλέον σε θέση να προσφέρει μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου».

O πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κέρκυρας Κώστας Μουζακίτης υπογράμμισε: «Ο τουρισμός είναι η κινητήρια δύναμη για την τοπική οικονομία και την απασχόληση. Με βάση αυτή την πραγματικότητα, εργαζόμαστε για την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του τουριστικού κλάδου και άλλων τομέων, όπως ο πρωτογενής τομέας, η μεταποίηση, οι υπηρεσίες, το εμπόριο και οι κατασκευές, με στόχο την ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη. Ένα καλό παράδειγμα είναι η δυναμική ανάπτυξη των τοπικών προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο και το κουμ-κουάτ. Είναι όμως ανάγκη να αναπτύξουμε και άλλα παραδοσιακά προϊόντα εκτός από τον πρωτογενή τομέα, όπως στη χειροτεχνία και τη μεταποίηση. Αποστολή μας και είναι η ενίσχυση της τοπικής παραγωγής, η ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας και η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχει καθοριστική σημασία για το μέλλον της οικονομίας της Κέρκυρας και την ευημερία των πολιτών της».

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας Δημήτρης Διαβάτης, τόνισε ότι: «Όσον αφορά στις κύριες αγορές της Κέρκυρας, οι βασικές χώρες προέλευσης επισκεπτών παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Γαλλία, που αντιστοιχούν συνολικά στο 77% περίπου των διεθνών αεροπορικών αφίξεων του νησιού. Ο εσωτερικός τουρισμός είναι επίσης σημαντικός για την Κέρκυρα, που με αιχμή το Κερκυραϊκό Πάσχα, το νησί προσελκύει τους Έλληνες όλο τον χρόνο. Τελευταία παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από νέες για εμάς αγορές, και μάλιστα υψηλής δυναμικής, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία, αλλά και η Μέση Ανατολή. Οι tour operators αυτών των χωρών δίνουν μεγάλη σημασία στις υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και οι υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακές υποδομές, σημεία στα οποία έχουμε πολύ καλές επιδόσεις. Μεγάλη ώθηση για αυτές τις αγορές έχει δώσει η κρουαζιέρα, καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τις εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών κρουαζιέρας που δεχόμαστε κάθε χρόνο, προέρχεται από αυτές τις αγορές».

Δημοφιλή