Η Κλόη Καρντάσιαν προσπαθεί να αφαιρέσει από τα social media "ανεπιθύμητη" φωτογραφία

Αναρτήθηκε "κατά λάθος" και χωρίς φίλτρα και ρετούς. Η ίδια επικαλείται θέμα "πνευματικών δικαιωμάτων".

Αν κάτι ξέρουν να κάνουν καλά τα μέλη της οικογένειας Καρντάσιαν, είναι να ανεβάζουν φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες όλες τους εμφανίζονται αψεγάδιαστες. Για την ακρίβεια, το ”στιλ” που έχουν λανσάρει ως κορυφαίες influencers, οι πόζες, το μακιγιάζ κλπ έχουν δημιουργήσει ολόκληρη ”σχολή” μεταξύ κοινών θνητών, ερασιτεχνών και ”συναδέλφων” τους στο χώρο των τηλεοπτικών προσωπικοτήτων. Και φυσικά μια φωτογραφία τους μπορεί να μεταφράζεται πολλές χιλιάδες δολάρια.

Η Κλόη Καρντάσιαν ως μέλος της πιο διάσημης και λαμπερής οικογένειας διασημοτήτων φυσικά ακολουθεί πιστά το ”εγχειρίδιο” που αφορά στη λήψη των καλύτερων φωτογραφιών και την ανάρτησή τους, που για την ίδια είναι και μέρος της δουλειάς της και τρόπος αύξησης των εσόδων της. Έτσι όταν μια μη φιλτραρισμένη φωτογραφία της αναρτήθηκε και άρχισε να γίνεται share στα social media, σήμανε συναγερμός με την ίδια και τους συνεργάτες της να κάνουν ό,τι μπορούν για να ”κατέβει” επισημαίνοντας πως υπάρχει θέμα ”πνευματικών δικαιωμάτων”.

Όπως αναφέρει το BBC, ζήτησαν από τις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να την αφαιρέσουν αλλά η όλη προσπάθεια είχε το αντίθετο αποτέλεσμα αφού ώθησε πολλούς περισσότερους χρήστες να την αναρτήσουν.

Στην αρετουσάριστη, χωρίς φίλτρο φωτογραφία η Κλόη Καρντάσιαν εμφανίζεται με μπικίνι πλάι στην πισίνα. Και αν και η φωτό δεν δείχνει κάτι για το οποίο η ίδια θα πρέπει να αισθάνεται άσχημα, η αλήθεια είναι πως η ”απόσταση” ανάμεσα στην πραγματικότητα και στην εικόνα που φτιάχνει και ανεβάζει με τη βοήθεια φίλτρων είναι σαφώς μεγάλη. Και προφανώς αυτό είναι το πρόβλημα: ο φόβος της απομυθοποίησης.

″Η φωτογραφία τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής οικογενειακής συγκέντρωσης και δημοσιεύτηκε στα κοινωνικά μέσα κατά λάθος από έναν βοηθό”, δήλωσε η Τρέισι Ρομούλους υπεύθυνη μάρκετινγκ της KKW Brands, στηn Page Six.

″Η Κλόη φαίνεται όμορφη, αλλά είναι δικαίωμα του κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων να μην θέλει να κατέβει μια εικόνα που δεν προορίζεται για δημοσίευση.”

Σύμφωνα με το Twitter, η φωτογραφία υπόκειται σε ειδοποίηση κατάργησης του Digital Millennium Copyright Act (DMCA). ”Σύμφωνα με την πολιτική μας περί πνευματικών δικαιωμάτων, ανταποκρινόμαστε σε έγκυρες καταγγελίες περί που μας αποστέλλονται από κάτοχο πνευματικών δικαιωμάτων ή εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους τους”, δήλωσε εκπρόσωπος της πλατφόρμας στο BBC News.

Ορισμένοι χρήστες που ανάρτησαν τη φωτογραφία είδαν λίγο αργότερα αυτή να αντικαθίσταται από ένα μήνυμα που ανέφερε: ”Αυτή η εικόνα αφαιρέθηκε ως απάντηση σε μια αναφορά από τον κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων.”

Εξαφανίστηκε επίσης από το Reddit, με ένα μήνυμα που αναφέρει ότι ”αφαιρέθηκε ως απάντηση σε αξίωση πνευματικών δικαιωμάτων από τρίτο μέρος”.

Πολλοί ακόμη όμως τη δημοσίευσαν, ενώ ιστότοποι, συμπεριλαμβανομένης της Page 6 τη δημοσίευσαν επίσης.

Η Ελίζαμπεθ Γουάρντ επικεφαλής της ομάδας δικηγόρων που ασχολούνται με υπόθεσης πνευματικής ιδιοκτησίας “Virtuoso Legal”, είπε ότι τυχόν απόπειρες αφαίρεσης της φωτογραφίας μπορεί να χρησιμεύσουν μόνο για να προσελκύσουν περισσότερη προσοχή σε αυτήν.

Όπως εξήγησε, η προσπάθεια της Καρνατάσιαν είναι μάταιη αφού όταν κάτι λαμβάνει τέτοιες διαστάσεις ”δεν καταφέρουν ποτέ να βάλουν ξανά την οδοντόκρεμα μέσα στο σωληνάριο”.

Επισημαίνει δε πως αυτό που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον από νομικής πλευράς, είναι πως η Καρνατάσιαν και το επιτελείο της δεν έχουν αποκαλύψει την ταυτότητα του ατόμου που τράβηξε τη φωτογραφία και άρα έχει και τα πνευματικά δικαιώματα. ”Ο πρώτος κάτοχος των πνευματικών δικαιωμάτων είναι συνήθως ο φωτογράφος, οπότε αν έβγαλα εγώ μια φωτογραφία της Κλόη Καρνάσαιν έχω και τα πνευματικά δικαιώματα, οπότε μπορώ να κάνω και ό,τι θέλω με αυτή ”.

Μιλώντας δε ως μητέρα μιας εφηβικής κοπέλας, δικηγόρος δηλώνει πως όλο αυτό είναι ”λυπηρό” που έχει γίνει τόσο μεγάλο θέμα εαν αναλογιστεί κανείς την ευρεία χρήση ”πειραγμένων” φωτογραφιών που έχουν εγκρίνονται και αναρτώνται ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

″Δεν είναι φυσικές (σ.σ. οι φωτογραφίες), είναι όλες προϊόν photoshop και όποια έφηβη και να ρωτήσεις φαίνεται να το γνωρίζουν αλλά βλέπουν αυτέ τις αφύσικες, μη ρεαλιστικές φωτογραφίες καθημερινά και σίγουρα επηρεάζονται”.

Το πρόβλημα στη ”σχέση” μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προβολής εικόνας προσώπων και σωμάτων είναι φυσικά ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα.

Ο Έρικ Σίφερ, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων διασημοτήτων, Reputation Management Consultantsτων, με έδρα στο Λος Άντζελες συμφωνεί με την Γουάρντ πως το θέμα, στην συγκεκριμένη υπόθεση- όπως και σε τόσες άλλες- είναι να μην γίνει η ”ψηφιακή διαρροή”. Από τη στιγμή που γίνεται και τραβήξει την προσοχή του Τύπου θα λάβει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

Συμπληρώνει δε πως το πραγματικό πρόβλημα με την φωτογραφία της Καρντάσιαν έχει να κάνει με την εικόνα που η ίδια θέλει να βγάζει προς τα έξω και την γενικότερη εικόνα με την οποία θέλει να την ταυτίζουν.

″Θέλει να έχει μια πιο αυθεντική σχέση με τους θαυμαστές της;” είναι το ερώτημα που θέτει επισημαίνοντας πως Κλόη Καρντάσιανα, ως brand πλέον, δηλώνει πως ναι, υπάρχει όμως και η άλλη πτυχή της, που είναι υπερβολικά λαμπερή και αυτή αφορά τις δικέ τις επιθυμίες για τον τρόπο προβολής και ”αυτή η εικόνα μπορεί να την ενοχλεί”.

″Υπάρχει ένα ναρκισσιστικό στοιχείο σε όλο αυτό και δεν θέλει αυτή την εικόνα για μια σειρά από λόγους” και ”το τελευταίο πράγμα που θέλει είναι τα μέσα ενημέρωσης να μιλούν για το όλο θέμα. Αλλά το κοινό είναι συνεπαρμένο”.

Πηγή: BBC

Δημοφιλή