Η Αιώνια Πόλη αποτίει και πάλι φόρο τιμής στη Μαρία Κάλλας, με έκθεση που εγκαινιάστηκε υπό τον τίτλο «Callas a Roma. Una Voce in Mostra» (Η Κάλλας στην Ρώμη. Η Έκθεση μιας Φωνής). Στόχος της πρωτοβουλίας είναι να παρουσιασθεί η μοναδική σχέση της Κάλλας με την ιταλική πρωτεύουσα.
Ο επισκέπτης μπορεί να δει φωτογραφίες, κοστούμια από τις παραστάσεις, τους τίτλους των εφημερίδων και σειρά επιστολών, ενώ στον εκθεσιακό χώρο ακούγονται αποσπάσματα από τις ηχογραφήσεις της «Νόρμα» και της «Τραβιάτα». Δεν θα μπορούσε να λείψει μια αναλυτική αναφορά και στην απόφαση της άφθαστης υψίφωνου να διακόψει την πρεμιέρα της «Νόρμα», στις 2 Ιανουαρίου του 1958, στην Όπερα της Ρώμης, λόγω αδιαθεσίας. Στους θεατές, συγκαταλεγόταν ο τότε Πρόεδρος της Ιταλικής Δημοκρατίας, Τζοβάννι Γκρόνκι και ηθοποιοί όπως η Άννα Μανιάνι και η Τζίνα Λολομπρίτζιντα.
Στο πολύτιμο υλικό της έκθεσης συμπεριλαμβάνεται η αλληλογραφία με τον Ιταλό σκηνοθέτη Λουκίνο Βισκόντι, τα τιμαλφή που η Ελληνίδα σοπράνο χρησιμοποίησε στο κινηματογραφικό έργο του Πιέρ Πάολο Παζολίνι «Μήδεια», το 1969, και σειρά βίντεο με συνεντεύξεις.
Η έκθεση, η οποία μόλις εγκαινιάσθηκε, θα παραμείνει ανοικτή μέχρι τις 21 Ιανουαρίου του 2018, στο Spazio Eventi Tirso, στην περιοχή Πιντσάνο- Σαλάριο της Ρώμης.
«Πάνω στην σκηνή, ξεχνούσε τον ίδιο της τον εαυτό και χρησιμοποιούσε τη μοναδική δύναμη της φωνής της με την οποία μπορούσε να μαγέψει οποιονδήποτε» δήλωσε η Τζοβάννα Λομάτσι, στενή φίλη και γραμματέας της La Divina.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, στο κτίριο της ελληνικής πρεσβείας την Ρώμης, η πρέσβης μας στην Ιταλία, Τασία Αθανασίου, τόνισε: «Καμία προσωπικότητα στον 20o αιώνα δεν συνδέθηκε τόσο πολύ με την έννοια της λέξης αρμονία, όσο η μεγάλη λυρική καλλιτέχνις, Μαρία Καλογεροπούλου, γνωστή στα πέρατα της γης ως Μαρία Κάλλας. Αυτή η έκθεση εγκαινιάστηκε ως φόρος τιμής στη διασημότερη Ελληνίδα της σύγχρονης εποχής, που έφυγε πρόωρα από την ζωή πριν από σαράντα χρόνια. Η έκθεση αναδεικνύει τη διαδρομή της, το πέρασμά της από την Ρώμη και την ερμηνευτική της εξέλιξη, μέχρι ότου να γίνει ζωντανός μύθος».
Η κ. Αθανασίου δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην εύστοχη περιγραφή της Μαρίας Καλογεροπούλου από τον ηθοποιό, συγγραφέα και σκηνοθέτη, Πιέρ Πάολο Παζολίνι: ένας μύθος ο οποίος «είναι φτιαγμένος από υλικό πιο ανθεκτικό από εκείνο της ζωής, δηλαδή από το υλικό της ποίησης».
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)