Η Mazda, διατηρεί τη δική της, ατμοσφαιρική θεωρία

Οδηγώντας το Mazda 3 με τον μη υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, λες ότι, ναι, υπάρχει και αυτή η λύση.
MAZDA

Στο άκουσμα των δύο λίτρων, οι περισσότεροι τρομάζουν. Πολλά κυβικά, σκέφτονται, μεγάλη ιπποδύναμη, υψηλή κατανάλωση, αυξημένα κόστη χρήσης.

Η Mazda, ήδη από το 2019, επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, να παραμείνει στη φιλοσοφία των ατμοσφαιρικών μοτέρ αυτοκινήτου, αλλά να αυξήσει την ισχύ, και να περιορίσει τους ρύπους, με στόχο να διατηρήσει το κοινό που θέλει τη διαφορετικότητα.

Και τα κατάφερε, χρησιμοποιώντας μια πατέντα σε έναν κινητήρα Skyactiv-X 2.0 lt, που εναλλάσσει τη συμβατική ανάφλεξης με σπινθήρα με την ανάφλεξη με συμπίεση και σπινθήρα.

MAZDA

Είχα τη δυνατότητα να οδηγήσω εκ νέου αυτό το μοτέρ στο Mazda 3, ένα από τα πιο καλαίσθητα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας και οφείλω να πω, ότι και επί ελληνικού εδάφους, διαπίστωσα ότι –πράγματι- τα ατμοσφαιρικά μοτέρ έχουν τον τρόπο τους.

Δηλαδή, το συγκεκριμένο μοτέρ με απόδοση 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., έχει τη δύναμη που θέλεις, χωρίς βέβαια να μπορεί να συγκριθεί με ομοίου κυβισμού υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ, μόνο με μικρομεσαίου κυβισμού. Επίσης, με τη ροπή των 224 Nm, στις 3.000 σ.α.λ., μπορείς να έχεις καλές επιταχύνσεις, χωρίς να λιώνεις λάστιχο στον δρόμο. Ξεκινάς ικανοποιητικά και ανεβάζεις στροφές κλιμακωτά κι αυτό διότι έπρεπε να μείνει η κατανάλωση χαμηλά, με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να είναι λίγο πάνω από τα 6 λίτρα στα 100 χλμ., κάτι απόλυτα ικανοποιητικό με τις τιμές της βενζίνης.

Το δε 6άρι μηχανικό κιβώτιο, κουμπώνει θαυμάσια τις σχέσεις, μεταφέροντας την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

MAZDA

Ανέκαθεν μου άρεσε το φινίρισμα των Mazda και επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά στο 3άρι. Η συναρμολόγηση αγγίζει την τελειότητα, η διαρρύθμιση του κόκπιτ, επίσης, όπως και η φιλοξενία της καμπίνας. Η δε ποιότητα κύλισης, είναι υποδειγματική, σχεδόν αθόρυβη, με το μοτέρ ακόμα και όταν ζορίζεται να μην περνά δυνατούς ήχους στην καμπίνα.

Μολονότι 5θυρο, μοιάζει πολύ με coupe, κυρίως λόγω του πίσω μέρους, σε ένα αμάξωμα μήκους 4,459 μ.

Η Mazda, χωρίς να κάνει σημαντικές αλλαγές, ετοιμάζεται να λανσάρει στις αρχές του 2022, το αναβαθμισμένο Mazda 3 με νέες δυνατότητες δικτύωσης του αυτοκινήτου, με νέας σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα και νέα φλάς σε σχεδίαση Kodo καθώς και με νέο εξωτερικό χρώμα Platinum Quartz, καθώς και μία ειδική έκδοση με την ονομασία Homura, που διαθέτει γυαλιστερές μαύρες ζάντες αλουμινίου, μαύρα καλύμματα στους πλευρικούς καθρέφτες, και εσωτερική επένδυση σε μαύρο ύφασμα με κόκκινες λεπτομέρειες.

Επίσης, τα νέα χαρακτηριστικά ευκολίας που είναι διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής MyMazda, περιλαμβάνουν εξ αποστάσεως κλείδωμα των θυρών, αποστολή της διαδρομής στο αυτοκίνητο (send route to car), εύρεση θέσης του αυτοκινήτου (vehicle finder) και κατάσταση αυτοκινήτου (vehicle status). Στα συστήματα εξασφάλισης και ηρεμίας περιλαμβάνονται οι εξ αποστάσεως προειδοποιήσεις ασφαλείας (remote security alert) και η ενημέρωση για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου (vehicle health report), ενώ το επίπεδο εξασφάλισης αναβαθμίζεται χάρη στις επιλογές κλήσης οδικής βοήθειας και eCall.

Δημοφιλή