Μια νεαρή νεόνυμφη μετακομίζει στο Μάντερλεϊ, την επιβλητική οικογενειακή έπαυλη του άνδρα της σε μια αγγλική ακτή που τη δέρνει ο άνεμος. Σε ένα ζοφερό περιβάλλον όπου όλα είναι άγνωστα, ξένα και εν πολλοίς εχθρικά, η ντροπαλή και αφελής νέα σύζυγος του Μάξιμ ντε Γουίντερ παλεύει να ξεφύγει από τη σκιά της της Ρεβέκκα, της πρώην συζύγου, η οποία παρότι δεν βρίσκεται στη ζωή, το πνεύμα της ζει ακόμα στο σπίτι, πολύ μετά τον θάνατό της. Η πιστή οικονόμος της Ρεβέκκα, κυρία Ντάνβερς, λατρεύει τη νεκρή οικοδέσποινα, η οποία σκοτώθηκε σε ατύχημα και δεν παύει να τονίζει στην ηρωίδα -το όνομα της οποίας δεν αναφέρεται ποτέ- πόσο υστερεί και πόσο ασήμαντη είναι σε σχέση με εκείνη. Το ερώτημα που αιωρείται είναι, η Ρεβέκκα σκοτώθηκε όντως σε ατύχημα; Και ακόμη, ποιά ήταν στην πραγματικότητα;
«Η μοντέρνα ματιά στο γοτθικό μυθιστόρημα της Δάφνης Ντι Μοριέ» -όπως παρουσιάζει το Netflix την νέα ταινία «Ρεβέκκα»- σε σκηνοθεσία του Βρετανού Μπεν Γουίτλι και πρωταγωνιστές τους Άρμι Χάμερ, Λίλι Τζέιμς και την πάντα εξαιρετική Κριστίν Σκοτ Τόμας στον ρόλο της κυρία Ντάνβερς, ήταν μοιραίο ότι θα συγκριθεί με το αριστούργημα του Άλφρεντ Χίτσκοκ.
Ο μετρ μετέφερε το γεμάτο σασπένς, μπεστ σέλερ μυθιστόρημα της Δάφνης Ντι Μοριέ (1907 - 1989) -το σκοτεινό αυτό ερωτικό ρομάντσο που μοιάζει με παραλλαγή της Σταχτοπούτας και σήμερα, θα το χαρακτηρίζαμε ως ιστορία ενηλικίωσης- στη μεγάλη οθόνη, δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του, με πρωταγωνιστές τους Λόρενς Ολίβιε, Τζόαν Φοντέιν και Τζούντιθ Άντερσον και τιμήθηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Η «Ρεβέκκα», πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Χίτσκοκ στο Χόλιγουντ, προτάθηκε για 11 Όσκαρ και κέρδισε δύο το 1941 -ήταν υποψήφιος και για Όσκαρ Σκηνοθεσίας, αλλά έχασε από τον Τζον Φορντ και «Τα σταφύλια της οργής».
Ο Χίτσκοκ επέστρεψε στη Δάφνη ντι Μοριέ όταν μετέφερε στον κινηματογράφο ακόμη ένα μυθιστόρημα της, «Τα Πουλιά», μία από τις πιο εμβληματικές ταινίες του, γεγονός που εκτόξευσε τη φήμη της.