Κάποτε λέγαμε να μπούμε σε μια «κάψουλα» του χρόνου και να βγούμε μετά από 30-40 χρόνια ίδιοι αλλά με αλλαγμένο τον κόσμο. Τώρα, μιλάμε για να μπούμε σε μια «σφαίρα», έτσι όπως τη φαντάζονται οι μηχανικοί της Audi, οι οποίοι παρουσίασαν την τρίτη στη σειρά… σφαίρα τους.
Προηγήθηκαν τα πρωτότυπα μοντέλα skysphere και grandsphere, απογειώνοντας στην… άσφαλτο τη φαντασία μας και ήρθε η σειρά της αποκάλυψης του urbansphere.
Από το πρώτο συνθετικό του ονόματος, αντιλαμβανόμαστε ότι η ιδέα αφορά ένα αυτοκίνητο για αστικές μετακινήσεις, στις μεγαλουπόλεις της Ασίας, της Αμερικής αλλά και της Ευρώπη.
Εκεί που ο προσωπικός χώρος είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, το πρωτότυπο της Audi παρέχει τον μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο οχήματος στην ιστορία της γερμανικής μάρκας, συνδυάζοντας αυτό το χαρακτηριστικό, ευφυώς, με τεχνολογίες και ψηφιακές υπηρεσίες που απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις, παρέχοντας ένα εντελώς νέο επίπεδο εμπειριών.
Κι όλα αυτά, εκμεταλλευόμενοι την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, καθώς το τιμόνι, τα πεντάλ ή οι ενδείξεις λάμπουν διά της απουσίας τους, σε έναν κινητό χώρο αλληλεπίδρασης που αποτελεί μια πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.
Ωστόσο, μόνο μικρό δεν είναι σε διαστάσεις, για αυτοκίνητο των πόλεων. Με 5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μ. πλάτος και 1,78 μ. ύψος, έχει μεγάλο όγκο και τεράστιο μεταξόνιο 3,40 μ., ενώ σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες, αυτές οι διαστάσεις παρέχουν μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα.
Με τη διαρρύθμιση, ανάλογα τις ανάγκες και τα κέφια, έχει χαρακτήρα ενός lounge σε τροχούς και mobile office, χρησιμεύοντας και ως χώρος διαβίωσης για τον χρόνο που καταναλώνεται στην κυκλοφορία. Ως εκ τούτου, το Audi urbansphere συνδυάζει την πολυτέλεια της απόλυτης ιδιωτικότητας με ένα πλήρες εύρος high-tech χαρακτηριστικών, ακόμα και στις καθημερινές ώρες αιχμής.
Χάρη στις ξεχωριστές επιλογές της Audi και τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ψηφιακών υπηρεσιών από άλλους παρόχους, διαθέτει μεγάλο εύρος δυνατοτήτων, από το να φροντίζει τις καθημερινές εργασίες, μέχρι να κλείνει ραντεβού για ένα δείπνο ή online αγορές. Επιπλέον, το αυτόνομο Audi urbansphere παραλαμβάνει τους επιβάτες από το σπίτι και φροντίζει αυτόνομα για την εύρεση θέσης στάθμευσης και τη φόρτιση της μπαταρίας.
Διατίθενται επίσης εξατομικευμένες λειτουργίες infotainment, για ενσωμάτωση υπηρεσιών μουσικής και βίντεο streaming εντός του οχήματος, πρόσβαση σε συναυλίες, πολιτισμικά δρώμενα και αθλητικές εκδηλώσεις!
Το πλέον αξιοπρόσεκτο, είναι ότι οι πόρτες του πρωτοτύπου Audi urbansphere είναι τύπου suicide μπροστά και πίσω, ανοίγουν αντίθετα και δεν υπάρχει μεσαία κολόνα Β. Την ίδια στιγμή, τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα, στρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα, σε υποδέχεται στην καμπίνα! Ούτε στο φεστιβάλ των Καννών δεν στρώνουν τέτοιο χαλί.
Ειδικά τα πίσω καθίσματα, διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη καθίσματος μπορεί να ανακλιθεί έως και 60 μοίρες, ενώ εκτείνονται και μαξιλάρια ποδιών. Στα πλαϊνά των καθισμάτων είναι ενσωματωμένα και κεντρικά υποβραχιόνια.
Τα καθίσματα έχουν και… παραβάν, πίσω από το προσκέφαλο, για να διαχωρίσουν την περιοχή του κεφαλιού, από του άλλου ατόμου, ενώ κάθε κάθισμα έχει τη δική του ηχητική ζώνη με ηχεία στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Όταν οι επιβάτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Infotainment από κοινού, υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων και διαφανής οθόνη OLED που στρέφεται κάθετα από την περιοχή οροφής προς την περιοχή ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων. Χρησιμοποιώντας αυτή την «οθόνη σινεμά», που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού, οι δύο πίσω επιβάτες μπορούν να συμμετάσχουν σε μια συνδιάσκεψη βίντεο ή να παρακολουθήσουν μια ταινία.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας διαιρούμενης οθόνης. Όταν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται, παρέχει καθαρή ορατότητα προς τα εμπρός, χάρη στη διάφανη σχεδίαση ή όταν είναι διπλωμένη επάνω, παρέχει ορατότητα προς τον ουρανό μέσα από τη γυάλινη περιοχή της οροφής.
Στο Audi urbansphere, ο μινιμαλισμός έχει γίνει η αρχή σχεδίασης. Όταν δεν είναι ενεργοποιημένες οι λειτουργίες οδήγησης, είναι κρυμμένα τα στρογγυλά όργανα και οι μαύρες οθόνες για τις λειτουργίες εικονικών ενδείξεων. Επίσης, στις επενδύσεις, τα καλύμματα καθισμάτων και τις μοκέτες, χρησιμοποιούνται ξύλο και μαλλί αλλά και συνθετικά υφάσματα, τα οποία έχουν όλα υψηλής ποιότητας αίσθηση και ευχάριστη αφή. Γενικά χρησιμοποιούνται ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά.
Το όχημα παίρνει μπροστά, όσο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την έκφραση, με το άγγιγμα ενός δακτύλου, μαζί ορισμένες ενδείξεις ως προβολές στις ξύλινες επιφάνειες κάτω από το μπροστινό παρμπρίζ, κάτι που μπορεί να προκαλέσει αρχικά έκπληξη. Αναλόγως της οδηγικής κατάστασης – είτε χειροκίνητα με το τιμόνι είτε level 4 – κατανέμονται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού ή διαιρούνται για τον οδηγό και τον συνοδηγό, εμφανίζοντας όλες τις αναγκαίες πληροφορίες διαδρομής σε υπερυψηλή ανάλυση στη διάρκεια της πορείας.
Την ίδια στιγμή, είτε πρόκειται για την παρακολούθηση ματιών, τον χειρισμό με χειρονομίες, τον φωνητικό χειρισμό ή τη λειτουργία αφής, το πρωτότυπο Audi urbansphere προσαρμόζεται στον εκάστοτε χρήστη και μαθαίνει τις προτιμήσεις και τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί συχνά.
Η Audi χρησιμοποιεί τρισδιάστατη δομή φωτισμού, διαμορφωμένη σε συνδυασμένες περιοχές πίξελ. Τα επάνω και κάτω άκρα του Singleframe συνεχίζουν να είναι από αλουμίνιο και οι κάθετες ενώσεις σχηματίζονται από LED ως μέρος της επιφάνειας φωτισμού.
Αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα, η μονάδα μπαταρίας είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και αποθηκεύει περίπου 120 κιλοβατώρες ενέργειας, χαρίζοντας αυτονομία έως 750 χλμ.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν συνολικά 295 kW και ροπή συστήματος 690 Nm, μεταδίδοντας συνεχώς την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Πάντως, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί αναλόγως των αναγκών για τη μείωση της τριβής και άρα της κατανάλωσης ενέργειας κατά τη λειτουργία sailing.
Ως προς τη φόρτιση, ο πυρήνας του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt, ώστε η μπαταρία να φορτίζεται με έως και 270 kw σε σταθμούς ταχυφόρτισης στον συντομότερο εφικτό χρόνο. σύντομες αποστάσεις γενικά είναι εφικτό να μην παρατηρούνται μη αναμενόμενες στάσεις για φόρτιση.
Καταλήγοντας, οι μπροστινοί τροχοί συνδέονται μέσω ενός άξονα πέντε συνδέσμων, ειδικό για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμφότεροι από αλουμίνιο. Επίσης, οι πίσω τροχοί έχουν παθητική τετραδιεύθυνση, στρίβοντας ελαφρώς και παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία.
Για να το δούμε στην πραγματικότητα, ως αυτοκίνητο παραγωγής, είναι πολύ δύσκολο, αλλά ιδέες από αυτό θα περάσουν σταδιακά σε μοντέλα των επόμενων ετών.