Η Παραίτηση Κριμιζή και Άλλα Συναφή στη Γενέτειρα της Δημοκρατίας

Η Παραίτηση Κριμιζή και Άλλα Συναφή στη Γενέτειρα της Δημοκρατίας
SOOC

Η παραίτηση του κ. Σταμάτη Κριμιζή από τη θέση του προέδρου του Ελληνικού Διαστημικού Οργανισμού ( ΕΛΔΟ) έχει ευρύτατα σχολιασθεί - μπορείτε να διαβάσετε το κείμενο της παραίτησης εδώ. Δεν μπόρεσα όμως να αποφύγω τον έντονο πειρασμό να σχολιάσω το σχετικό άρθρο της κυρίας Λυγερού στο SLpress.gr.

Βασικά ο κ. Κριμιζής παραιτήθηκε διότι δεν μπορούσε να δεχθεί ο ίδιος και ο Ελληνικός Διαστημικός Οργανισμός να γίνουν όργανα εξυπηρέτησης της πολιτικής πελατείας του κ. Παππά, υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

Η κυρία Λυγερού γράφει: Οι καταγγελίες Κριμιζή και το σύνδρομο της ανώμαλης προσγείωσης.

Συμπερασματικά, για την κ. Λυγερού η παραίτηση του κ. Κριμιζή ήταν απλώς ένα επεισόδιο ανώμαλης προσγείωσης – τίποτα που να προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία.

Το διάστημα του ενός μηνός είναι ιδιαίτερα βραχύ για να μπορέσει κάποιος να αξιολογήσει και να απορρίψει μία δύσκολη και πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία.

Ο κ. Κριμιζής δεν απέρριψε την πρωτοφανή για τα Ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία. Χρειάζεται πολύ χρόνο να αντιληφθεί κανείς, ιδιαίτερα σε μια χώρα που βασιλεύει η πολιτική διαφθορά, περί τίνος πρόκειται όταν το νομικό πλαίσιο, όπως εφαρμόστηκε με τις πρόσφατες Υπουργικές Αποφάσεις, ακρωτηρίασε τον ΕΛΔΟ, μεταφέροντας τις αρμοδιότητές του σε μη ειδικούς υπαλλήλους του Υπουργείου; Όταν, κατά παράβαση της διεθνούς πρακτικής, ο ΕΛΔΟ αποκλείστηκε με Υπουργική Απόφαση (3095/2018, Αρ. ΦΕΚ 915, 15/3/2018) από την αξιολόγηση και τη διαχείριση όλων των Διαστημικών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Διαστημικού Οργανισμού; Η αρμοδιότητα πέρασε σε επιλεγμένους διοικητικούς υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου. Όταν, ο Γ.Γ Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων κ. Βασίλης Μαγκλάρας, με την ανοχή του υπουργού, επέμενε να στεγάσει τον ΕΛΔΟ σε ένα διάδρομο του Υπουργείου, δίπλα στο γραφείο του;

Ένας νεοσύστατος δημόσιος οργανισμός δεν μπορεί να είναι απολύτως ανεξάρτητος από τη Δημόσια Διοίκηση με ό,τι σημαίνει αυτό. Εκ των πραγμάτων θα υποστεί ως ένα βαθμό και την επίδραση των γνωστών παθογενειών.

Μέχρι πότε κάθε νέα προσπάθεια θα πρέπει να υφίσταται την επίδραση των γνωστών παθογενειών που έφεραν την χώρα στο χείλος της καταστροφής; Πώς θα αναμορφωθεί η χώρα όταν κάθε προσπάθεια αναμόρφωσης θα πρέπει να υποκύπτει στην επίδραση των παθογενειών που πρέπει να ξεπερασθούν;

Είναι αληθές ότι δεν είναι εύκολο για έναν επιστήμονα που έχει συνηθίσει να εργάζεται, έχοντας λυμένα προβλήματα, να προσγειωθεί και να τα βγάλει πέρα με ένα πλήθος εμποδίων, με γραφειοκρατικές πρακτικές καθώς και με διαφορετικές νοοτροπίες.

Στις χώρες που τρέχουν μπροστά, οι επιστήμονες δεν ασχολούνται με λυμένα προβλήματα. Η χώρα δεν πρόκειται να μπορέσει να ακολουθήσει αυτές τις χώρες όταν από τα γεννοφάσκια της μέχρι σήμερα αντιμετωπίζει τα ίδια εμπόδια - τη γραφειοκρατία και τις “διαφορετικές νοοτροπίες”. Όταν αρνείται να αλλάξει νοοτροπία. Αυτοί που είχαν και έχουν “προσγειωθεί” κατάφεραν από το 1980 και μετά να οδηγήσουν την χώρα στη σημερινή της κατάντια.

Αυτό, όμως, είναι το εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Αναμφίβολα πρέπει να βελτιωθεί, αλλά αυτό δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε επειδή ο επικεφαλής ενός οργανισμού έχει ένα σπουδαίο επιστημονικό βιογραφικό.

Αυτό το εργασιακό περιβάλλον επικρατεί στην Ελλάδα για περίπου 200 χρόνια. Διακόσια χρόνια είναι “από την μια ημέρα στη άλλη”; Μέχρι πότε θα προσπαθούμε να βρίσκουμε δικαιολογίες; Μέχρι πότε θα ανεχόμαστε αυτούς που μας εκμεταλλεύονται ξεδιάντροπα; Η Ελλάδα θα βρίσκεται σε καθεστώς εποπτείας μέχρι να αποπληρωθεί το 75% του χρέους της - η διάρκεια του χρέους φθάνει το 2060. Σε τέτοια χρονικά περιθώρια άλλες χώρες έχουν κάνει θαύματα, π.χ. Νότια Κορέα. Στην Ελλάδα, αυτούς που έχουν σπουδαία βιογραφικά τους κυνηγούν αυτοί που θεωρούν την αριστεία ρετσινιά. Φυσικό είναι να φεύγουν και να διαπρέπουν σε χώρες που “έχουν λυμένα προβλήματα”.

Ακόμα και ο διεθνώς κορυφαίος επιστήμονας που έρχεται στην Ελλάδα για να προσφέρει πρέπει να έχει εξαρχής συνείδηση πως θα χρειασθεί να παλέψει σκληρά για να ξεπεράσει γραφειοκρατικά εμπόδια, αντιπαραγωγικές νοοτροπίες, ακόμα και μικροπρέπειες.

Γιατί; Διότι ο κ. Μαγκλάρας, ο κ. Παππάς και τόσοι τόσοι άλλοι αρνούνται να αλλάξουν νοοτροπία; Διότι βολεύονται από τις αντιπαραγωγικές νοοτροπίες”; Και πώς θα προσφέρει ο κορυφαίος επιστήμονας και τόσοι άλλοι που παλεύουν για την πρόοδο όταν υπάρχει άρνηση αλλαγής νοοτροπίας; Θα έρθει ο κορυφαίος επιστήμονας για να προσφέρει έργο ή για να πολεμήσει τη γραφειοκρατία, τις αντιπαραγωγικές νοοτροπίες και τις μικροπρέπειες;

Μόνο έτσι τελικώς θα καταφέρει να δημιουργήσει στον χώρο του παραγωγικές συνθήκες και να αφήσει πίσω του έργο.

Πόσα έχουν επιτευχθεί με αυτή τη συνταγή; Πόσες και ποιές παραγωγικές συνθήκες δημιουργήθηκαν με αυτή τη συνταγή στη πάλη, για περίπου 200 χρόνια, αυτών πού αγωνίζονται για την πρόοδο με αυτούς που επιμένουν στο πελατειασμό και στη διαφθορά του δημόσιου βίου; Αυτές οι συνθήκες που γονάτισαν τη χώρα κα την έφεραν στο χείλος του γκρεμού; Αυτές που οδηγούν στη αντιγραφή του παρελθόντος;

Όπως και να έχει, πάντως, είναι θλιβερό μία τέτοια υπόθεση να μετατρέπεται σε παιχνίδι μικροπολιτικής.

Η αντίδραση στην υποταγή δημόσιων οργανισμών στην εξυπηρέτηση πολιτικών συμφερόντων είναι μικροπολιτική;

Eίναι σημαντικό ότι το τιμόνι αναλαμβάνει μία επίσης σημαντική προσωπικότητα, ο Χριστόδουλος Πρωτοπαππάςδιευθύνων σύμβουλος της κυπριακής εταιρείας HELLAS SAT Consortium Ltd και … Διευθύνων Σύμβουλος της θυγατρικής HELLAS SAT A.E., που έχει εκτοξεύσει και εκμεταλλεύεται τον πρώτο ελληνικό δορυφόρο HELLAS SAT 2.

Δεν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων εδώ;

Ο κ. Παππάς είναι γνωστός από το περίφημο νόμο Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες. Κατά παράβαση του Συντάγματος, ο νόμος υποβίβαζε την συνταγματική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) ως ανεξάρτητης αρχής άσκησης ελέγχου στη ραδιοφωνία και τηλεόραση. Όριζε τον κ. Παππά, ως υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για τον καθορισμό του αριθμού αδειών ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών. Ποιά η επιδίωξη; Η κομματικοποίηση των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ο νόμος κρίθηκε αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το μοιραίο 2010, η κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου δημιούργησε με τον νόμο 3832/2010 το Ελληνικό Στατιστικό Σύστημα (ΕΛ.Σ.Σ) και την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ως ανεξάρτητη αρχή. Σύμφωνα με το νόμο: οι εργασίες της ΕΛΣΤΑΤ διέπονται από τις στατιστικές αρχές της ανεξαρτησίας, της αμεροληψίας, της αντικειμενικότητας και της αξιοπιστίας˙ το ΕΛ.Σ.Σ παράγει ευρωπαϊκές στατιστικές, που καθορίζονται στο Ευρωπαϊκό Στατιστικό Πρόγραμμα και ανήκει στο Ευρωπαϊκό Στατιστικό Σύστημα˙ η ΕΣΤΑΤ, η συντονιστική αρχή του ΕΛ.Σ.Σ, διαβιβάζει τις επίσημες στατιστικές στην ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία (Eurostat).

Ο πρώτος πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ, Ανδρέας Γεωργίου, αν και βρέθηκε αθώος επανειλημμένα, διώκεται ανηλεώς από τα Ελληνικά δικαστήρια, διότι κάνοντας σωστά τη δουλειά του απεκάλυψε ότι το πραγματικό δημοσιονομικό έλλειμα του 2009 ήταν 15,4% του ΑΕΠ, και εδραίωσε την αξιοπιστία στο έργο της ΕΛΣΤΑΤ. Στις 2 Οκτωβρίου 2009, δύο ημέρες πριν τις εκλογές, η κυβέρνηση Καραμανλή είχε κοινοποιήσει στην Eurostat πρόβλεψη για το ετήσιο έλλειμα 6% του ΑΕΠ, ενώ το Σεπτέμβριο του 2009 η Τράπεζα της Ελλάδος είχε ανακοινώσει έλλειμα για τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους πάνω από 8%. Η παραποίηση της αλήθειας για τα στατιστικά στοιχεία και η απόκρυψη της από τον Ελληνικό λαό και την Eurostat έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στην πορεία των εξελίξεων που οδήγησαν στην κατάρρευση της Ελληνικής οικονομίας και στην αντιμετώπιση της με τις γνωστές συνέπειες και τις άγνωστες που επιφυλάσσει το αβέβαιο μέλλον. Αντί όμως η δικαιοσύνη να στρέφεται προς αυτούς που ήταν υπεύθυνοι για την παραποίηση και απόκρυψη της αλήθειας, ή για την αμέλεια να διαπιστώσουν την αλήθεια, στρέφεται εναντίον του κ. Γεωργίου και συναδέλφων του που απεκάλυψαν την αλήθεια. Η υπόθεση Γεωργίου έχει δημιουργήσει διεθνή κατακραυγή. [1] Πάνω από 1000 άτομα σε διεθνή κλίμακα, που συμπεριλαμβάνουν εννέα βραβευθέντες με το βραβείο Nobel, έχουν απευθύνει αίτημα στις Ελληνικές αρχές για τον τερματισμό των δικαστικών διώξεων κατά του κ. Γεωργίου και των συναδέλφων του.Οι αρχές κωφεύουν για να μη διαταραχθούν οι ισορροπίες της διαφθοράς.

Ένα άλλο μέτρο του πώς δουλεύει σήμερα η δημοκρατία στη γενέτειρα της είναι - σε συντομία - τα ακόλουθα.

Ο δείκτης καλής διακυβέρνησης - μέγιστη τιμή 2,5, ελάχιστη -2,5 - δείχνει: για ελευθερία λόγου και λογοδοσία στην Ελλάδα του 2006, τιμή δείκτη 1,0, του 2016, τιμή 0,7, στη Δανία 1,6 και 1,5 αντίστοιχα˙ αποτελεσματικότητα κυβέρνησης, Ελλάδα 2006, τιμή δείκτη 0,6, 2016, τιμή 0,2, Δανία, 2.2 και 1.9, αντίστοιχα˙ κράτος δικαίου, Ελλάδα 2006, τιμή δείκτη 0,9, 2016, τιμή 0,2, Δανία 2,0 και 1,9 αντίστοιχα˙ έλεγχος της διαφθοράς, Ελλάδα 2006, τιμή δείκτη 0,4, 2016, τιμή -0,1, στη Δανία, 2,5 και 2,2, αντίστοιχα. [2]

Τέλος, στην αναφώνηση

Η Ελλάδα και η Ρωμιοσύνη δεν πεθαίνει ποτέ κουφάλες ευρωπαίοι. Όταν εμείς κτίζαμε ναούς και γράφαμε κωμωδίες και τραγωδίες εσείς ζούσατε στις λάσπες, τρώγατε ωμό κρέας και μιλούσατε άπλυτοι με άναρθρες κραυγές”, χρειάζεται να υπενθυμίζεται κάθε τόσο ότι τους ναούς τους έκτιζαν πριν 2.500 χρόνια οι προγονοί μας, ενώ σήμερα τους “ναούς” τους κτίζουν οι απόγονοι αυτών που ζούσαν στις λάσπες, έτρωγαν ωμό κρέας και μιλούσαν άπλυτοι με άναρθρες κραυγές. Νομίζω ότι η αρμόζουσα αναφώνηση είναι “ως πότε παλληκάρια θα ζούμε” κάτω από την σκλαβιά του πελατειασμού και της διαφθοράς;

Δημοφιλή