Συνέντευξη στον Δημήτρη Μπαλή
Χαρακτηρίστηκε ως European Best Destination και μάλιστα η παραλία της ως πρώτη ασφαλέστερη παραλία στην Ευρώπη. Η Πρέβεζα, είναι ένας τόπο συνθέσεων, και αυτοπροβάλλεται προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες, όλο τον χρόνο.
Ο δήμαρχος, Νίκος Γεωργάκος, είναι αποκαλυπτικός…
Κύριε Δήμαρχε, η Πρέβεζα ήταν ανέκαθεν γνωστή, όμως με την κατασκευή της Ιόνιας Οδού, έγινε και πολύ πιο προσιτή στους επισκέπτες. Έχετε δει αυτή την αλλαγή;
Όντως, η Πρέβεζα είναι μια ξακουστή για τις φυσικές ομορφιές, την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχή, αλλά δυστυχώς μέχρι τα τελευταία χρόνια δεν αποτελούσε προορισμό επισκεπτών. Η ταυτόχρονη, ήπια και δίχως έναν κεντρικό στρατηγικό σχεδιασμό, τα τελευταία χρόνια, τουριστική ανάπτυξη της Πρέβεζας, με την υλοποίηση και λειτουργία της Ιόνιας Οδού, αποτέλεσε την εκκίνηση μιας νέας περιόδου με προοπτικές σε κάθε επίπεδο. Η μεγάλη αλλαγή αποδεικνύεται μετρήσιμα χρόνο με το χρόνο, όπου η προσφορά της Ιόνιας Οδού έρχεται να προστεθεί στην ολοένα και πιο στρατηγικά επαγγελματική προώθηση και προβολή της Πρέβεζας, με έτος ορόσημο το φετινό που αν και παγκοσμίως, λόγω της πανδημίας του Covid-19, έβγαλε εκτός προγράμματος κάθε τουριστική προοπτική, η Πρέβεζα λόγω των χαρακτηριστικών της έκανε τη μεγάλη διαφορά και αποτέλεσε ένα από τα επικοινωνιακά challenge της χρονιάς. Για εμάς, πλέον, τεράστια σπουδαιότητα έχει η πολυαναμενόμενη ολοκλήρωση της Αμβρακίας-Πρέβεζας, με την κατασκευή όχι πάνω από 30 χλμ. που υπολείπονται και για το έργο αυτό βρισκόμαστε σε συνεχή και στενή συνεργασία με την πολιτική ηγεσία και το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, όπου πρόσφατα ο υπουργός Κώστας Καραμανλής απέδειξε το έμπρακτο ενδιαφέρον του. Είμαι πεπεισμένος, ότι στο άμεσο μέλλον η Ιόνια Οδός και με την κατασκευή της βόρειας σύνδεσής της από την Πρέβεζα, θα αποτελέσει κεντρικό άξονα εσωτερικής και διεθνούς τουριστικής κίνησης που θα αναβαθμίσει όλη την περιοχή της Ηπείρου.
Αποτελεί η Πρέβεζα και η γύρω περιοχή, εναλλακτική πρόταση απέναντι στη Λευκάδα, που είναι και το εγγύτερο νησί;
Η Πρέβεζα δεν αποτελεί απλά καμία εναλλακτική πρόταση, αλλά ξεκάθαρα και με αξιώσεις και ιδιαίτερα κατόπιν της φετινής διεθνούς προβολής και της διεθνούς διάκρισης από τη European Best Destination, ως η πρώτη ασφαλέστερη παραλία και πέμπτη ασφαλέστερη περιοχή στην Ευρώπη, αποτελεί το ανερχόμενο μελλοντικό σημείο αναφοράς και επίκεντρο του σύγχρονου βιώσιμου, τουρισμού σε συνδυασμό και συνέργειες με όλη την περιοχή της Ηπείρου. Η Πρέβεζα, πλέον, και ιδιαίτερα από τη φετινή περίοδο που τρέξαμε με τεράστια επιτυχία την καμπάνια «Πρέβεζα 2020 - Η Ασφάλεια της Ελευθερίας» #Preveza2020_BeSafe_BeFree!, δεν πλασάρεται και αυτοπροτείνεται ως εναλλακτική λύση, αλλά ως άξια πρωταγωνίστρια του ελληνικού τουρισμού. Η γεωγραφική της δυναμική που απλώνεται σε μια ακτογραμμή άνω των 50 χλμ., με μοναδικής ομορφιάς παραλίες και με ήπια μη βιομηχανική τουριστική δόμηση, προσφέρει άνεση και χώρο στους επισκέπτες κάνοντας τη μεγάλη διαφορά σε σχέση με κλασικούς – τυποποιημένους τουριστικούς προορισμούς. Βέβαια, έχουμε ακόμη πολύ δουλειά και μακρύ δρόμο έως την επίτευξη του τελικού μας στόχου, στο να αποτελέσουμε μια σύγχρονη και λειτουργική τουριστική πρόταση, ως προς τα νέα δεδομένα του μη συνωστισμού και της ασφάλειας σε συνδυασμό με την αίσθηση ελευθερίας και τις μοναδικές βιωματικές πολυθεματικές εμπειρίες που μπορεί η Πρέβεζα να προσφέρει στους επισκέπτες κάθε χώρας, κάθε ηλικίας και κάθε ενδιαφέροντος.
Τι έχει να επιδείξει η Πρέβεζα, ως προς το τουριστικό περιεχόμενο, σε αξιοθέατα και δραστηριότητες;
Η Πρέβεζα ως νομός, και ιδιαίτερα ο Δήμος Πρέβεζας ως μητροπολιτικός Δήμος, χάρη στη μοναδικότητα του συνδυασμού των πανέμορφων παραλιών στο Ιόνιο, του περιβαλλοντικού «θησαυροφυλακίου» του Εθνικού Πάρκου του Αμβρακικού κόλπου, των ποταμών Αχέροντα και Λούρου, του ξεχωριστού ορεινού όγκου και του πολιτιστικού και ιστορικού πλούτου από την Αρχαία Νικόπολη, τις πύλες του Άδη στο Νεκρομαντείο και την Κασσώπη έως το ιστορικό Ζάλογγο και το βήμα του Αποστόλου Παύλου, δημιουργεί ένα πολυσύνθετο και πολυδιάστατο παζλ ιδανικό προς αξιοποίηση ως δωδεκάμηνο βιώσιμο τουρισμό. Από την ασφαλέστερη, πλέον, και μεγαλύτερη ενιαία αμμουδιά της Ευρώπης στο Μονολίθι, στην παρατήρηση των δελφινιών και των πτηνών στον Αμβρακικό, στις γαστρονομικές μοναδικές προτάσεις που έχουν να επιδείξουν τα τοπικά εστιατόρια με την αξιοποίηση των ποιοτικών τοπικών προϊόντων στις καλύτερες τιμές, στις ορεινές διαδρομές μοναδικού φυσικού κάλλους και στις περιηγήσεις στα μοναδικά μνημεία, στα γραφικά χωριά και στο γραφικό ιστορικό κέντρο της πόλης της Πρέβεζας με τα φημισμένα σοκάκια και τις βουκαμβίλιες, σίγουρα οι επισκέπτες μας έχουν να επιλέξουν από ένα τεράστιο κατάλογο προτάσεων αυθεντικής ομορφιάς και απολαύσεων. Σε αυτή τη μαγική συνταγή έρχεται να προστεθεί, ως αλάτι, η φιλοξενία και η θέρμη όλων των Πρεβεζάνων, καθώς και ο υψηλός επαγγελματισμός προσφοράς όλων των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου της περιοχής μας. Στην Πρέβεζα δεν μετράμε πελάτες, αλλά υποδεχόμαστε διαχρονικούς φίλους και θαυμαστές του τόπου και των προϊόντων μας, οι οποίοι με χαρά ανταμείβουν στο καλύτερο value for money την ποιότητα και τις εμπειρίες που αποκομίζουν. Όπως συνηθίζω να τονίζω, ο Δήμος Πρέβεζας και η Πρέβεζα γενικότερα αποτελεί ως πρόταση τη γνωριμία με μια… άλλη Ήπειρο!
Ο τουρισμός επηρεάστηκε σε τεράστιο βαθμό από την πανδημία του κορονοϊού. Εσείς σε ποιο βαθμό το βιώσατε στην περιοχή;
Σήμερα μιλώντας στα μέσα Σεπτεμβρίου, είμαστε από τους χαρούμενους και δεν θα πω τυχερούς, διότι όλοι μας προσπαθήσαμε και συμβάλλαμε γι’ αυτό, όπου η περιοχή μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις ως προς την καταγραφή κρουσμάτων, αλλά και αποτελούμε ίσως το πιο ξεκάθαρο case study όπου μια περιοχή μετέτρεψε την κρίση σε ευκαιρία. Αυτό ξεκίνησε με την απόφασή μου, λίγο πριν την άρση του lock down την άνοιξη, να δώσω την εντολή στους συνεργάτες μου να ξεκινήσουν μια δυναμική καμπάνια με ιδία μέσα στο εξωτερικό και το εσωτερικό, όπου θα αναδεικνύαμε το μοναδικό συνδυασμό που μπορεί να προσφέρει η Πρέβεζα μεταξύ της ασφάλειας και της ελευθερίας όπως και σε άλλη σας ερώτηση σας παρουσίασα την καμπάνια μας, «Πρέβεζα 2020 η ασφάλεια της ελευθερίας». Σήμερα, ως δήμαρχος, η μεγαλύτερή μου ικανοποίηση έχει να κάνει με το μικρό χαμόγελο των επαγγελματιών, που έσωσαν χάρη στην υψηλή επισκεψιμότητα -που διέψευσε τους όσους λίγους δεν πίστεψαν και δεν αντιλήφθηκαν- τη στρατηγική που είχε χαραχθεί, αλλά ιδίως με το ότι δεν χάθηκαν οι βασικές θέσεις εργασίας στο δήμο μας που έχουν να κάνουν με τον κλάδο του τουρισμού. Οπωσδήποτε υπήρξαν και κάποια κρούσματα δημοτών και επισκεπτών, όπου σε άριστη συνεργασία τόσο με την Περιφέρεια όσο και με τους φορείς, στο μικρό σημείο εμπλοκής μας, ως Δήμος που μας αναλογεί από το νόμο, αντιμετωπίστηκαν τηρώντας στο έπακρο και με επιτυχία το σχετικό πρωτόκολλο. Εμείς, ως Δήμος, στο δικό μας πεδίο δράσης, ενημερώνουμε συνεχώς και συμβάλλουμε με την παροχή μασκών και άλλων απαραίτητων υλικών για την αντιμετώπιση της κρίσης πάντα σε συνεργασία με το ΥΠΕΣ και την ΚΕΔΕ.
Διαπιστώσαμε μια «επιθετική» τουριστική προβολή της Πρέβεζας και στην Αθήνα. Ήταν μια κίνηση προσέλκυσης εσωτερικού τουρισμού;
Όπως ήδη τόνισα, φέτος και παρόλη τη δυσκολία της πανδημίας, στην πρώτη χρονιά της διακυβέρνησής μας, ο Δήμος Πρέβεζας πραγματοποίησε μια ολοκληρωμένη στρατηγική δράση προβολής σε κεντρικά κανάλια, sites, ραδιοφωνικούς σταθμούς αλλά κυρίως σε μεγάλα διεθνή μέσα χάρη στη διάκριση της ασφαλέστερης παραλίας από τη European Best Destination με συχνές αναφορές όπως στο Forbes, στο Yahoo, στη Mirror, στη Daily Mail, στη LE SOIR, στην EL MUNDO, στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων AFP και σε άλλα δεκάδες μέσα όπου η αναγνωρισιμότητα της λέξης Πρέβεζα στο google ξεπερνά τα 500 εκατ. views. Επίσης, ιδιαίτερη προβολή έγινε στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στο Μετρό, στον Ηλεκτρικό και στο Τραμ στην Αθήνα, με 10ήμερη έκθεση φωτογραφίας τοπίων στη στάση «Σύνταγμα» και προβολή στις οθόνες των σταθμών σχετικού βίντεο. Θέλω από το βήμα που μου προσφέρετε να ευχαριστήσω όλα τα εθνικά μέσα καθώς και τη ΣΤΑΣΥ Α.Ε., για την υποστήριξη σε ένα μη προβεβλημένο αλλά ανερχόμενο τουριστικό προορισμό.
Πολλοί μιλούν για νέο τουριστικό σχεδιασμό της χώρας. Η Πρέβεζα τι έχει να παραθέσει προς αυτή τη κατεύθυνση; Είναι ο αγροτουρισμός μια μορφή ανάπτυξης;
Ήδη οι αναγνώστες σας έχουν αντιληφθεί και ιδιαίτερα όσοι δεν γνωρίζουν την Πρέβεζα, την πολυδιάστατη δυναμική που προσφέρει ο τόπος μας, ως νέος ανερχόμενος τουριστικός προορισμός και με κεντρική στρατηγική την ανάπτυξη ενός βιώσιμου μοντέλου τουρισμού, και είναι για κάτι το οποίο έχουμε μιλήσει τόσο με τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, όσο και με την πρόεδρο του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, με την οποία έχουμε στενή συνεργασία, για τα επόμενα έτη η Πρέβεζα θα αποτελέσει ένα μοντέλο ανάπτυξης. ως προς το νέο τουριστικό σχεδιασμό της χώρας. Στόχος μας και σχεδιασμός μας είναι να συνεργαστούμε με τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς, ώστε να χτίσουμε βήμα βήμα, και αξιοποιώντας με τον βέλτιστο τρόπο τα εργαλεία που θα μας δοθούν από ανάλογα προγράμματα και συνέργειες το σύγχρονο μοντέλο του βιώσιμου τουρισμού, που επιθυμούμε και αξίζει για τον τόσο ευλογημένο τόπο μας. Αναφορικά με τον Αγροτουρισμό, η περιοχή της μοναδικής γαρίδας γάμπαρης Αμβρακικού, της λαδοελιάς, της φημισμένης πρεβεζάνικης ντομάτας, της παραγωγής ούζου αλλά και του μοναδικού και ξακουστού ανά τον κόσμο αυγοτάραχου, μόνο θετική εξέλιξη μπορεί να έχει.
Ποια είναι τα σχέδιά σας ως προς την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής; Εχετε δρομολογήσει δράσεις;
Ο σχεδιασμός μας έχει να κάνει πάνω σε τρεις άξονες. Πρώτον σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου πρέπει να οργανωθεί και να «τρέξει» το πρόγραμμα προβολής και πλέον λόγω συνεχόμενων ακυρώσεων των διεθνών συνεδριών και εκθέσεων και της ψηφιακής στρατηγικής. Δεύτερον, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ αλλά και διεθνείς φορείς και παράγοντες στον τουρισμό να αξιοποιήσουμε και να κεφαλαιοποιήσουμε στο έπακρο τη μετρήσιμη και καταγεγραμμένη μας επιτυχία της προτίμησης από εσωτερικό τουρισμό, αλλά και την αναγνωρισημότητας που κερδίσαμε σε διεθνές επίπεδο μετά τη διεθνή μας διάκριση και τις πολλαπλές παρουσιάσεις και αναφορές στο διεθνή τύπο, οργανώνοντας την επόμενη περίοδο σε συνέργια με κάθε τοπικό παράγοντα και θεσμικό φορέα στο Δήμο Πρέβεζας, που διαθέτει τη συναντίληψη και μοιράζεται το όραμα και τη θέληση για εξωστρέφεια και αλλαγή από τις κακές πρακτικές στο παρελθόν. Στο δεύτερο άξονα, συνεχίζουμε την προβολή της Πρέβεζας από τις αρχές του Οκτωβρίου σε εθνικά και διεθνή μέσα, ώστε να μη χαθεί το θετικό κύμα που έχει ήδη δημιουργηθεί από τη δυναμική στρατηγική της φετινής σεζόν. Τρίτον, και βασικό, αποτελεί η ολοκλήρωση από το Σεπτέμβριο του πλάνου της νέας καμπάνιας και των δράσεων σε ευέλικτη κλιμακωτή ανάπτυξη ως προς τις νέες απαιτήσεις και πραγματικότητα που μας επιβάλλει η πανδημία.
Κύριε δήμαρχε σας ευχαριστώ.