Η πρόταση του Μπάνκσι για το άγαλμα του δουλέμπορου στο Μπρίστολ

«Πρόκειται για μία ιδέα που θα ικανοποιήσει και τις δύο πλευρές», όπως είπε.

Τις δύο τελευταίες εβδομάδες βλέπουμε πολίτες σε όλο τον κόσμο να κάνουν πορείες διαμαρτυρίας για την δολοφονία του αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικούς στην πόλη της Μινεάπολης.

Είναι τόσο δυναμικές οι αντιδράσεις, που η φράση «Black Lives Matter», οδηγεί ανθρώπους σε ενέργειες ακραίας μορφής, όπως οι βανδαλισμοί και οι καταστροφές αγαλμάτων προσωπικοτήτων που συνδέθηκαν με τις φυλετικές διακρίσεις.

Ενα από αυτά τα άγαλματα είναι του δουλέμπορου Έντουαρντ Κόλστον, το οποίο «κοσμούσε» το λιμάνι του Μπρίστολ, στην Βρετανία, για 125 χρόνια, μέχρι που κατέληξε στον πάτο της θάλασσας. Σύμφωνα μάλιστα με την ιστορία, ο Κόλστον δεν ήταν απλώς ένας δουλέμπορος, ήταν το ίδιο το δουλεμπόριο.

Οι αρχές της πόλης ανέσυραν το άγαλμα από τον βυθό και αποφάσισαν να το τοποθετήσουν σε ένα από τα μουσεία της πόλης μαζί με μία πινακίδα που θα γράφει «Black Lives Matter».

Ωστόσο o διάσημος βρετανός street artist, Μπάνσκι, με ανάρτηση στο λογαριασμό του στο Instagram, εξέφρασε μια διαφορετική άποψη για το άγαλμα του ανθρώπου που έφτιαξε μία ολόκληρη περιουσία από το δουλεμπόριο. Όπως υποστηρίζει, πρόκειται για μία ιδέα που θα ικανοποιήσει και τις δύο πλευρές.

Μέσα λοιπόν απο τον λογαρισμό του στο Instagram την Τρίτη 9 Ιουνίου, ο Μπάνσκι πρότεινε να επιστρέψει το άγαλμα στην θέση που βρισκόταν εξ′ αρχής με κάποιες μικρές αλλαγές: Να τοποθετηθεί ένα καλώδιο γύρο από τον λαιμό του που θα τραβούν διαδηλωτές προκειμένου να το ρίξουν.

Όπως λέει ο Μπάνσκι, «η νέα μορφή του αγάλματος θα ικανοποιήσει τόσο εκείνους που το θέλουν όσο και αυτούς που επιθυμούν την οριστική απομάκρυνση του, γιορτάζοντας έτσι μία σημαντική μέρα».

Ο ίδιος έχει την τιμητική του το τελευταίο διάστημα, καθώς εκτός από το έργο που δημοσίευσε στο Instagram προκειμένου να δείξει την αλληλεγγύη του στο κίνημα «Black Lives Matter», με ένα κερί να καίει την αμερικάνικη σημαία, άλλο ένα έργο του κάνει τον γύρο του κόσμου από την Τετάρτη.

Η εισαγγελία της πόλης Αμπρούτσο στην Ιταλία, ενημέρωσε πως οι αστυνομικές αρχές, ανακάλυψαν μια τοιχογραφία του βρετανού street artist (περί αυτής ο λόγος), η οποία είχε κλαπεί. Το έργο είχε ζωγραφιστεί πάνω στην πόρτα εισόδου στον χώρο συναυλιών του Μπατακλάν στο Παρίσι, μετά την τρομοκρατική επίθεση το 2015.

Πηγή: HuffPost US

Δημοφιλή