Το πρώτο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου στον κόσμο αναχώρησε την Παρασκευή από την Ιαπωνία για να παραλάβει το πρώτο του φορτίο στην Αυστραλία, με την επιστροφή στην Ιαπωνία να αναμένεται περί τα τέλη Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε η Kawasaki Heavy Industries.
Το πιλοτικό πρότζεκτ 500 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 320 εκατ. ευρώ), υπό την ηγεσία της ιαπωνικής Kawasaki και με την υποστήριξη των δύο χωρών, ήταν αρχικά προγραμματισμένο να μεταφέρει το πρώτο του φορτίο υδρογόνου που εξάγεται από λιγνίτη στην Αυστραλία την περασμένη άνοιξη.
Ωστόσο, αναβλήθηκε για το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους της Kawasaki, το οποίο διαρκεί από τον Οκτώβριο έως τον Μάρτιο, λόγω της πανδημίας COVID-19.
«Εξαρτάται από τον καιρό, αλλά το πλοίο Suiso Frontier πρόκειται να φτάσει στην Αυστραλία στα μέσα Ιανουαρίου και αναμένεται να επιστρέψει στην Ιαπωνία περίπου στα τέλη Φεβρουαρίου», είπε ένας εκπρόσωπος. Ενα ταξίδι μονής διαδρομής διαρκεί περίπου 16 ημέρες.
Η Kawasaki Heavy στοχεύει να γιγαντώσει την επιτυχία της ως σημαντικός παραγωγός δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) με υδρογόνο, ένα βασικό στοιχείο που μπορεί να βοηθήσει στην απαλλαγή των βιομηχανιών από τον άνθρακα και να βοηθήσει την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
Τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η ιαπωνoααυστραλιανή επιχείρηση ξεκίνησε να παράγει υδρογόνο από λιγνίτη στο δοκιμαστικό πρότζεκτ της, που στοχεύει να δείξει ότι το υγροποιημένο υδρογόνο μπορεί να παραχθεί και να εξαχθεί με ασφάλεια στην Ιαπωνία.