Η Ryanair θέλει και πάλι προνομιακή μεταχείριση στην Ελλάδα

Επικαλείται σχέδιο που έχει παρουσιάσει από το 2021 στο Υπουργείο Τουρισμού, μιλώντας για διπλασιασμό επισκεπτών στη χώρα μας.
Προσγείωση αεροσκάφους της Ryanair στο αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας.
Προσγείωση αεροσκάφους της Ryanair στο αεροδρόμιο «Ιωάννης Καποδίστριας» της Κέρκυρας.
beyhanyazar via Getty Images

Δεν είναι η πρώτη φορά που η πρώτη, είναι αλήθεια, αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, η Ryanair, ζητά προνομιακή μεταχείριση, προκειμένου να επιχειρεί στη χώρα μας.

Κατά το παρελθόν, χρησιμοποιούσε αεροδρόμια, όπως της Νέας Αγχιάλου στη Μαγνησία, έχοντας λάβει επιδότηση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, ενώ είναι στη φιλοσοφία της η χρησιμοποίηση δευτερευόντων αεροδρομίων, όπως το Λούτον στο Λονδίνο και όχι το Χίθροου ή το Τσιαμπίνο στη Ρώμη, αντί του Φιουμιτσίνο ή της Πάφου στη Ρόδο, αντί της Λάρνακας, λόγω των χαμηλότερων χρεώσεων τελών.

Τώρα, η Ryanair επικαλούμενη ότι μπορεί να διπλασιάσει τον αριθμό των ταξιδιωτών στην Ελλάδα, στα 10 εκατ. ετησίως τα επόμενα 5 χρόνια, ζητά από την ελληνική κυβέρνηση και συγκεκριμένα από το Υπουργείο Τουρισμού, να ενστερνιστεί το σχέδιό της, το οποίο, όπως επικαλείται, έχει παρουσιάσει στο Υπουργείο από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Πάντως, το Υπουργείο Τουρισμού τηρεί σιγή ιχθύος για το συγκεκριμένο θέμα, χωρίς να αναφέρει αν πράγματι ισχύει η πρότασή της ή όχι και τι προτίθεται να κάνει, δηλαδή αν θα πάρει θέση.

Η Ryanair στηρίζεται στο γεγονός ότι το Υπουργείο Τουρισμού, μέσω του ΕΟΤ, έχει προχωρήσει σε συνεργασίες συνδιαφήμισης και με άλλες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Jet2, η Transavia, το Apollo Travel Group και βέβαια η TUI, υπογράφοντας δεσμεύσεις για περισσότερους ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με τη Ryanair, η εταιρεία δεσμεύεται για βάσεις αεροσκαφών σε αεροδρόμια της Ελλάδας, ιδιαίτερα στα νησιά, θα διπλασιάσει τον αριθμό των ταξιδιωτών στα 10 εκατ. τον χρόνο, θα μειώσει την εποχικότητα με πάνω από 2 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής, θα δημιουργήσει 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία και θα δημιουργήσει 4.000 θέσεων εργασίας.

Επίσης, η Ryanair, επειδή, όπως αναφέρει «δεν έλαβε καμία απάντηση σχετικά με την πρότασή της για ανάπτυξη στην Ελλάδα», διέθεσε και τα 65 ολοκαίνουργια αεροσκάφη της 737 «Gamechanger» για το καλοκαίρι 2022 σε άλλες 15 χώρες εντός της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας, αντί να αναπτύξει τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα, ενώ δεν θα ξανανοίξει τη βάση της στη Ρόδο.

Η Ryanair «καλεί τον υπουργό Τουρισμού της Ελλάδας, Βασίλη Κικίλια, να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, περιοχών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν εισαγάγει με επιτυχία κίνητρα ανάκαμψης του τουρισμού για να τονώσουν τον τουρισμό στις περιοχές τους», αναφέροντας ότι οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40% από το 2019, χωρίς βέβαια να τονίζει ότι ξοδεύτηκαν πολλά εκατομμύρια για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που ανακατασκεύασε και λειτουργεί η Fraport Greece.

Δημοφιλή