Το live του Νάιαλ Χόραν, πρώην μέλους του γκρουπ One Direction, στο άδειο, χωρίς κοινό, Royal Albert Hall του Λονδίνου -τη φημισμένη αίθουσα συναυλιών που υπό κανονικές συνθήκες φιλοξενεί από την τελετή των Βραβείων Bafta μέχρι το φεστιβάλ κλασικής μουσικής BBC Proms- το περασμένο Σάββατο, μεταδόθηκε μέσω live streaming σε όλο τον κόσμο και ειδικότερα σε τέσσερις διαφορετικές ώρες ζώνης.
Το ενδιαφέρον είναι ότι πωλήθηκαν 125.000 εισιτήρια, τα οποία αγόρασαν διαδικτυακοί θεατές από 151 χώρες.
Η συναυλία είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας της εταιρείας διοργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων Driift και της Pulse Films, της εταιρείας παραγωγής που βρίσκεται (μεταξύ άλλων) πίσω από τη διάσημη βρετανική σειρά «Gangs of London».
Οι δύο ένωσαν τις δυνάμεις τους τον περασμένο Μάρτιο όταν ο μάνατζερ Ρικ Σάλμον και εταίρος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα πώλησης εισιτηρίων ATC, είδε τις περιοδείες των καλλιτεχνών του να ακυρώνονται η μία πίσω από την άλλη λόγω πανδημίας. Όπως δηλώνει «ήταν μία ιδέα που γέννησε η ανάγκη».
Εκείνη την περίοδο, στο πρώτο lockdown, οι καλλιτέχνες άρχισαν -με στοιχειώδη μέσα- να κάνουν διαδικτυακές εκπομπές από το σπίτι τους. Ο Σάλμον σκέφτηκε ότι, υπάρχει καλύτερος τρόπος να γίνει.
Η ιδέα ήταν απλή: Συναυλίες σε απευθείας μετάδοση μέσω live streaming, αλλά σωστά -δηλαδή, επαγγελματικά-, σε έναν όμορφο χώρο, με την κατάλληλη τεχνική υποστήριξη, τη συνδρομή σκηνοθέτη και εισιτήριο.
Το γεγονός δε, ότι η αίθουσα είναι άδεια, προσφέρει πλήθος δημιουργικών επιλογών, όπως υποστηρίζουν ο Σάλμον και οι συνεργάτες του, ξεκινώντας από τα πιο απλά, την επιλογή του καλύτερου δυνατού σημείου για να στηθούν οι κάμερες ή, ακόμη και να περιηγηθούν, μεταφέροντας εικόνα του χώρου και εκτός σκηνής. Γιατί «πώς κρατάς την προσοχή του κοινού επί 60 λεπτά;».
Βεβαίως, δεν έχουν αυταπάτες. Γνωρίζουν ότι η λύση που υπαγορεύουν οι συνθήκες δεν υποκαθιστά στο ελάχιστο την εμπειρία μιας συναυλίας με κοινό. Εξού και η δήλωση «Δεν είναι μια ζωντανή συναυλία: Ας πούμε ότι απόψε το Royal Albert Hall είναι ένα στούντιο τηλεόρασης και όχι αίθουσα συναυλιών».
Αλλά, όπως είπε ο Σάλμον αναφερόμενος στους αριθμούς, κατ′ αρχάς 151 χώρες δεν μπορείς να τις συμπεριλάβεις σε κανένα τουρ και επίσης, υπολογίζοντας τα εισιτήρια, τη συναυλία παρακολούθησαν 400.000 θεατές, που σημαίνει ότι οι διοργανωτές γέμισαν «έξι Στάδια Γουέμπλεϊ» σε μία μετάδοση.
Όλες οι συναυλίες αυτού του τύπου που έχουν αναλάβει μέχρι στιγμής είναι επιτυχείς, εξασφαλίζοντας μία πραγματική ροή εσόδων σε καλλιτέχνες, μουσικούς και τεχνικούς.
Ο Νάιαλ Χόραν προσέφερε τα έσοδα της συναυλίας που έδωσε στο Royal Albert Hall στους μουσικούς του και σε όλους όσοι εργάζονται στις περιοδείες του, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα μετά από τόσους μήνες ανεργίας κι ενώ ο πλανήτης δοκιμάζει τις αντοχές του στο δεύτερο, σφοδρό κύμα της πανδημίας.
Με πληροφορίες από Variety