Η τεχνητή νοημοσύνη (AI-Artificial Intelligence) ήρθε για να μείνει, καθώς αναμένεται να αλλάξει και να βελτιώσει το παγκόσμιο οικονομικό σκηνικό και το πως οι επιχειρήσεις και οι πελάτες θα βλέπουν τον μέλλον.
Οι τεχνολογίες AI είναι μία τεχνολογική επανάσταση του 21ου αιώνα, και ο όρος υπονοεί την ικανότητα μιας μηχανής να αναπαράγει τις γνωστικές λειτουργίες ενός ανθρώπου, όπως είναι η μάθηση, ο σχεδιασμός και η δημιουργικότητα.
Το AI καθιστά τις μηχανές ικανές να “κατανοούν” το περιβάλλον τους, να επιλύουν προβλήματα και να δρουν προς την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου.
Έτσι λοιπόν, οι επιχειρηματίες θα έχουν στα χέρια τους ένα πανέξυπνο εργαλείο τεχνολογίας, το οποίο θα τους βοηθά να κάνουν τα πράγματα καλύτερα και πιο γρήγορα σε διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς, προσθέτοντας αξία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ένα γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Ο χρόνος κυλά πλέον αντίστροφα, και όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μάθουν το τι εστί τεχνολογίες AI, και να αναγνωρίσουν τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης για το μέλλον του κλάδου που επιχειρούν, ούτως ώστε να αντιμετωπίσουν τις νέες εμπορικές προκλήσεις και τον αναβαθμισμένο σε τεχνολογία ανταγωνισμό.
Θα πρέπει να επιδιώξουν να αποκτήσουν τις γνώσεις για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης, είτε προσλαμβάνοντας εξειδικευμένο προσωπικό, είτε να αποκτήσουν οι ίδιοι τις συγκεκριμένες γνώσεις μέσω προγραμμάτων σπουδών είτε και τα δύο μαζί.
Και όλα αυτά διότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα κατανοούν τόσο τις εσωτερικές όσο και τις εξωτερικές διαδικασίες σε πολλούς τομείς, από τον τεχνολογικό και τραπεζικό τομέα, στον κλάδο της υγείας και αποκατάστασης έως την μηχανική και τις μεταφορές με όλα τα μέσα.
Μέχρι το 2030, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα τονώσει την παγκόσμια οικονομία κατά περισσότερα από 15.7 τρισεκατομμύρια δολάρια (PwC).
Τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη (AI);
Αν και υπάρχουν πολλές ερμηνείες και τεχνικοί ορισμοί, η Τεχνητή Νοημοσύνη, ή ΑΙ (Artificial Intelligence), είναι ο τομέας της έρευνας που επιδιώκει να κάνει τους υπολογιστές ή μηχανές να εκτελούν διαδικασίες που όταν γίνονται από ανθρώπους ή ζώα θεωρούνται διανοητικά ευφυείς.
Η «νοημοσύνη», είναι η ιδιότητα ενός παράγοντα που του επιτρέπει να βελτιστοποιεί το περιβάλλον του, με την «τεχνητή νοημοσύνη» να βασίζεται σε αυτή την ιδιότητα μέσω προηγμένης μηχανικής μάθησης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά τις μηχανές ή τα ρομπότ ικανούς να μαθαίνουν από την εμπειρία, να προσαρμόζονται σε νέα εισαγόμενα δεδομένα και να εκτελούν ανθρωπομορφικά έργα.
Τα περισσότερα παραδείγματα AI που υπάρχουν σήμερα, όπως τα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα και τους υπολογιστές που παίζουν σκάκι, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην «βαθιά μάθηση» (deep learning) και την επεξεργασία φυσικής γλώσσας (ΕΦΓ).
Με τη χρήση των τεχνολογιών αυτών, οι υπολογιστές μπορούν να εκπαιδευτούν ώστε να επιτελούν συγκεκριμένα καθήκοντα με επεξεργασία μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων και αναγνώριση μορφών στα δεδομένα.
Προσθέτοντας αξία στις εταιρείες όλων των κλάδων
Οι τεχνολογίες AI θα δημιουργήσουν επιπλέον αξία σε προϊόντα και υπηρεσίες σε ένα ευρύ φάσμα τομέων και επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στις βιομηχανίες και στο λιανικό εμπόριο, στην ιατρική έρευνα, στην αγροτική παραγωγή, και στις ειδοποιήσεις κινδύνου ασφάλειας.
Οι εταιρείες σε όλους τους κλάδους θα χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να επεξεργαστούν τις προτάσεις προϊόντων, να βρουν ανωμαλίες παραγωγής, να εξατομικεύσουν τις καμπάνιες μάρκετινγκ, να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες, να εντοπίσουν παραβιάσεις απάτης και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και ταυτόχρονα να εξοικονομήσουν κόστος.
Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
Κατανόηση μεγάλων όγκων δεδομένων για τους καταναλωτές και αντιπάλους
Η τεχνητή νοημοσύνη θα δίνει στις επιχειρήσεις την δυνατότητα να αναλύσουν τεράστιους όγκους πληροφοριών και στοιχείων (δεδομένων) από τις συνήθειες των καταναλωτών και των ανταγωνιστών σε καθημερινή βάση.
Ήδη οι μεγάλες εταιρείες διαχειρίζονται καθημερινά χιλιάδες έγραφα, εκατομμύρια emails, και εκατοντάδες εσωτερικές εκθέσεις, οι οποίοι περιλαμβάνουν κρίσιμες πληροφορίες για την εσωτερική εταιρική λειτουργία, τους πελάτες και τους ανταγωνιστές τους.
Οι επιχειρήσεις συλλέγουν μια πληθώρα δεδομένων για τους καταναλωτές από κανάλια όπως τα cookies, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι έρευνες πελατών, τα οποία δίνουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών.
Το σωστό «διάβασμα» των μεγάλων δεδομένων μέσω AI, με την εύρεση μοτίβων στα σύνολα δεδομένων, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για πολλούς σκοπούς, ειδικά για την ανάπτυξη καλύτερων επιχειρηματικών στρατηγικών, την εξερεύνηση νέων αγορών, την προσέγγιση πελατών, την προώθηση προϊόντων, τη βελτιστοποίηση των ροών εργασίας και τη μείωση του κόστους.
Ανεξάρτητα από τον τομέα, τα μεγάλα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της κερδοφορίας μέσω συλλογής, επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων.
Οι εταιρείες θα δημιουργούν πλέον προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία που βασίζονται σε μεγάλα σύνολα δεδομένων. Όσο μεγαλύτερος είναι ο όγκος των δεδομένων, τόσο πιο ακριβή και πιο σχετικά με την πραγματική ζωή είναι τα αποτελέσματα, υπό την προϋπόθεση ότι οι αλγόριθμοι που υπάρχουν θα είναι σωστοί.
Αυτή η λειτουργία θα επιτρέπει σε μια επιχείρηση να προβλέψει τι πιστεύει ότι μπορεί να θέλει ένας πελάτης προτού ο πελάτης ενημερώσει την επιχείρηση για αυτήν την ανάγκη ή επιθυμία.
Παράδειγμα: Μια επιχείρηση θα προτείνει αυτόματα προϊόντα που αγοράζουν άλλοι πελάτες με προφίλ σαν το δικό τους.
Εξατομίκευση: Το AI θα διαχειρίζεται τις σχέσεις με τους πελάτες (CRM)
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα που θα προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) στις επιχειρήσεις είναι η «εξατομίκευση», και όπως αναλύσαμε πιο πάνω, η εκμετάλλευση των μεγάλων δεδομένων από τις συνήθεις των καταναλωτών θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να παρέχουν πολύ «εξατομικευμένες» υπηρεσίες στους πελάτες, βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία.
Οι τεχνολογίες AI θα βελτιώσουν δραματικά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες θα αντιμετωπίζουν τους πελάτες τους και τις στρατηγικές προώθησης προϊόντων και πωλήσεων.
Μέσω της ανάλυσης δεδομένων και της δημιουργίας αλγορίθμων για τον εντοπισμό και την κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ θα μπορούν να προσαρμόσουν τις καμπάνιες τους σε συγκεκριμένους πελάτες, και να εξατομικεύουν προϊόντα, υπηρεσίες και προσφορές στους υπόλοιπους καταναλωτές,
Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να βοηθήσει το 60% των δραστηριοτήτων πωλήσεων μέχρι το 2025, κάνοντας τα πράγματα πιο εύκολα και πιο έξυπνα.
Παράδειγμα: Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στους «φωνητικούς βοηθούς» όπως το Google Home, Apple Siri, και το Amazon Alexa θα επιτρέπουν στους πελάτες να ζητούν προϊόντα και υπηρεσίες μόνο μέσω φωνητικής εντολής.
Επιπλέον, οι λειτουργίες προσβασιμότητας έχουν δει σημαντικές βελτιώσεις με την AI. Οι φωνητικές εντολές, η μετάφραση σε πραγματικό χρόνο και οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (AR) γίνονται πιο ακριβείς και χρήσιμες, καθιστώντας την τεχνολογία πιο περιεκτική για τα άτομα με αναπηρίες.
Αύξηση της αυτοματοποίησης
Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένετε να βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων μέσω της αυτοματοποίησης των εργασιών κατασκευής, μεταφοράς και συντήρησης, συμβάλλοντας στην αύξηση της ανάπτυξης και της παραγωγικότητας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η αυτοματοποίηση θα δημιουργήσει αρκετές νέες θέσεις εξειδικευμένες εργασίας και ειδικών δεξιοτήτων στις επιχειρήσεις, όπως ο έλεγχος και ο προγραμματισμός των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης.
Μείωση του κόστους λειτουργίας
Παρότι οι σύγχρονες και καινοτόμες τεχνολογίες είναι ακριβές και το ανθρώπινο προσωπικό λίγο στις μικρο-μεσαίες εταιρείες, εντούτοις, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να προσφέρει πιο οικονομικές επιλογές.
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνεται πιο αποτελεσματική, αξιόπιστη και θα χρησιμοποιείται από τις μάζες, θα γίνεται επίσης πιο προσιτή για τις επιχειρήσεις να την εφαρμόσουν.
Παράδειγμα: ένα chatbot εξυπηρέτησης πελατών μπορεί να απαντήσει στις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις και να παραδώσει πιο σύνθετες ερωτήσεις σε έναν ειδικό.
Επίλογος:
Οι επιχειρηματίες οφείλουν να αναγνωρίσουν νωρίς τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης για το μέλλον της εταιρείας τους, ανεβάζοντας την σε άλλο επίπεδο τεχνολογικής ισχύος σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Οι τεχνολογίες AI θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις να κατανοήσουν καλύτερα τους τρόπους ανάλυσης των μεγάλων δεδομένων που προέρχονται από αλγόριθμους και η χρήση τους για τη δημιουργία εκστρατειών μάρκετινγκ για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών είναι ένα κρίσιμο στοιχείο της σύγχρονης επιχείρησης.