Μπορεί τουριστικά η Ελλάδα να στηρίζεται κυρίως στις λεγόμενες παραδοσιακές αγορές: Γερμανία, Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία και Σκανδιναβικές χώρες, εντούτοις υπάρχουν πολλές χώρες που αναπτύσσονται δυναμικά και σε πολλές περιπτώσεις «ισοφαρίζουν» τις όποιες απώλειες εμφανίζονται από τις παραδοσιακές αγορές.
Οι χώρες της Βαλτικής, ανήκουν στις ανερχόμενες, τουριστικά, αγορές της Ελλάδας. Μάλιστα, μόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας, η εισροή τουριστών ή και για επιχειρηματικούς σκοπούς, από Λετονία, Λιθουανία και Εσθονία, άγγιξε το 198,3% το 2018, κυρίως επειδή αυξήθηκαν τα εποχικά δρομολόγια.
Μόνο το δρομολόγιο Ρίγα – Αθήνα με την Air Baltic, είχε αύξηση 43% το 2018, σε σχέση με το 2017.
Επειδή αναφέρθηκα στην Air Baltic, εθνικό αερομεταφορέα της Λετονίας, κυριαρχεί στις χώρες της Βαλτικής, λόγω του ότι η Ρίγα σε σχέση με το Ταλίν και το Βίλνιους, διαθέτει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο.
Το 2018, στο δρομολόγιο Ρίγα – Αθήνα, με Air Baltic, ταξίδεψαν 18.648 επιβάτες, στο δρομολόγιο Ρίγα – Θεσσαλονίκη 10.137 επιβάτες και στο δρομολόγιο Ρίγα – Ρόδος 6.486 επιβάτες. Προφανώς, η κίνηση των ταξιδιωτών προς την Ελλάδα είναι σαφώς μεγαλύτερη σε σχέση με την κίνηση προς την Λετονία, με τους Ελληνες να ταξιδεύουν σε ποσοστό 30% προς τη Ρίγα (6.803 το 2018) και 13% προς το Ταλίν της Εσθονίας, ενώ με ανταποκρίσεις πηγαίνουν προς Οσλο και Αγία Πετρούπολη, κυρίως.
Οι ταξιδιώτες από τις χώρες της Βαλτικής, ταξιδεύουν στην Αθήνα, όπου έχουμε και τα στατιστικά στοιχεία, κατά 67% για αναψυχή, κατά 17% για επιχειρηματικούς λόγους και κατά 12% με οικογένεια. Κι αυτό είναι σημαντικό, καθώς, γενικά, την περίοδο 2013 – 2018 η αύξηση του city break (τουρισμός τριημέρου στην πόλη), έφθασε το 600% στην Αθήνα! Επίσης, με την Air Baltic, λόγω καλών ανταποκρίσεων, έρχονται στην Ελλάδα μέσω της Ρίγα, ταξιδιώτες από Στοκχόλμη, Ελσίνκι και Κοπεγχάγη.
Για το εγγύς μέλλον, τα νέα είναι αρκετά αισιόδοξα για την Ελλάδα, ως προς την ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της Βαλτικής. Η Air Baltic, βλέποντας το μεγάλο ενδιαφέρον, αναπτύσσοντας παράλληλα τους προορισμούς της και αυξάνοντας την τουριστική της κίνηση κατά 17% το 2018, προσέθεσε την Κω ανάμεσα στους 11 νέους διεθνείς προορισμούς της (πάνω από 70 σε σύνολο), ενώ έβαλε μία ακόμη πτήση στο δρομολόγιο Ρίγα – Αθήνα.
Συνολικά, το 2018, η Air Baltic πετά εποχικά στην Ελλάδα με Airbus A220-300, από τη Ρίγα, προς την Αθήνα (3 φορές την εβδομάδα), τη Θεσσαλονίκη (2 φορές), τη Ρόδο και την Κω (από 1 φορά). Και οι τιμές είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.
Το σημαντικό είναι ότι τα δρομολόγια προς την Αθήνα θα μείνουν μέχρι την 1η Δεκεμβρίου και θα ξεκινήσουν εκ νέου από τον Μάρτιο του 2020. Στα πλάνα της εταιρείας, είναι να προστεθεί ένας ακόμη προορισμός στην Ελλάδα και να καλυφθεί ακόμα και η χειμερινή περίοδος προς την Αθήνα.