Ένα ακόμα σημαίνων έργο αναλαμβάνει ο κορυφαίος όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος στο έργο παραχώρησης «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ», έχοντας δώσει και την καλύτερη οικονομική προσφορά. Μάλιστα είναι το δεύτερο έργο στον ΒΟΑΚ μετά το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» (22,5 χλμ.), το οποίο έχει αναλάβει με κοινοπραξία (Ακτωρ και Ιντρακάτ).
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήδη ενημέρωσε και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ως εισηγμένη εταιρεία και αυτά αναμένεται να ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο τη μετοχή της.
Θυμίζουμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, διαχειριζόμενος περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων (με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού) και εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου κ.ά.
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών. Το συνολικό μήκος του τμήματος «Χανιά – Ηράκλειο» ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα «Κίσσαμος – Χανιά»). Υπολογίζεται ότι η κατασκευή του θα κοστίσει περίπου 1,8 δισ. ευρώ με τη συμβολή του Δημοσίου να φθάνει τα 693 εκατ. ευρώ. Επίσης θα επιδοτηθεί και κατά την περίοδο λειτουργίας με ποσοστό 64,62% στα τέλη διοδίων που θα υπάρχουν σε αυτό το τμήμα του ΒΟΑΚ.
Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ανέρχεται σε περίπου 300 χλμ., συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων «Χερσόνησο ς- Άγιος Νικόλαος» (βρίσκεται υπό κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ) και «Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη». Ο ΒΟΑΚ θεωρείται ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος υπό κατασκευή σε όλη την Ευρώπη τη συγκεκριμένη περίοδο.
Η ανάληψη της παραχώρησης του τμήματος «Χανιά – Ηράκλειο» του ΒΟΑΚ σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον όμιλο και τους μετόχους του. Ενισχύει το μέγεθος και την αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και την παραγωγή σημαντικών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση, επιτρέποντας τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου.
Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού καταδεικνύει για μία ακόμη φορά την τεχνική και οικονομική ικανότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κι επιβεβαιώνει την μεγάλη εμπειρία και την αποτελεσματικότητα του στην διεκδίκηση μεγάλων έργων, μέσω σοβαρών κι ανταγωνιστικών προσφορών που διασφαλίζουν τόσο τα συμφέροντα των μετόχων της εταιρείας, όσο και ιδιαιτέρως ικανοποιητικούς όρους για το ελληνικό Δημόσιο.