Πολλές φορές ακούμε και διαβάζουμε για τα νησιά που βρίσκονται στην άγονη γραμμή. Για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, τους ιδιαίτερους χειμώνες, τις ελλιπείς συγκοινωνίες, όμως στην πραγματικότητα δεν είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε σε απόλυτο βαθμό το πρόβλημα.
Ωστόσο, έρχονται ενέργειες όπως αυτή της WIND να μας «αναγκάσουν» να δούμε από διαφορετική οπτική την καθημερινότητα. Η πραγματικότητα είναι πως δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να έχουν στην κατοχή τους ένα smartphone, ένα laptop και γενικότερα ένα μέσο τεχνολογίας που να τους διευκολύνει τη ζωή. Ούτε μπορούν να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή στο ίντερνετ και να μοιράζονται στιγμές με τους φίλους και την οικογένειά τους.
Μία τέτοια περίπτωση είναι η Σίκινος, η οποία βρίσκεται στις Κυκλάδες και αριθμεί μόλις 230(!) μόνιμους κατοίκους. Το δίκτυο επικοινωνίας ήταν σε πολύ κακή κατάσταση τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του νησιού να νιώθουν απομονωμένοι. Τη λύση στο τεράστιο πρόβλημα ήρθε να δώσει η WIND, η οποία μέσω του προγράμματος δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας για ισότιμη πρόσβαση όλων των Ελλήνων στις απεριόριστες δυνατότητες της επικοινωνίας, επέλεξε το μικρό νησί των Κυκλάδων προκειμένου να παρέχει δωρεάν επικοινωνία για έναν ολόκληρο χρόνο σε όλους τους μόνιμους κατοίκους του.
Παράλληλα, προσέφερε smartphones με δωρεάν συμβόλαιο κινητής τηλεφωνίας για όλους τους ενήλικες κατοίκους του νησιού, συσκευές απλής χρήσης για άτομα άνω των 65 ετών, smartphones και laptops με δωρεάν σύνδεση F2G και δεδομένων αντίστοιχα για όλους τους μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου, ενώ υπήρξε ειδική μέριμνα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Με αφορμή την σπουδαία δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας της WIND, η HuffPost υποδέχθηκε τους ανθρώπους που βοήθησαν σημαντικά στην πραγματοποίηση της ενέργειας στο Σπίτι της 24MEDIA προκειμένου να μας μιλήσουν για όσα βίωσαν επί ένα μήνα, τον περασμένο Νοέμβριο, στο νησί των Κυκλάδων. Με τη βοήθεια τεσσάρων υπέροχων ταινιών μικρού μήκους, με πρωταγωνιστές κατοίκους του νησιού, έγινε κατανοητό σε όλους πως τα πράγματα που εμείς θεωρούμε δεδομένα, ίσως τελικά να αποτελούν απλά κομμάτι του μικρόκοσμού μας και να μην είναι η πραγματικότητα.
Για παράδειγμα ο Αντώνης, που είναι ένας νέος ζωγράφος, αισθάνεται πως μία ημέρα δίχως διάθεση για ζωγραφική, είναι μία χαμένη ημέρα. Του αρέσει να πηγαίνει σε απομονωμένα μέρη, να παρατηρεί τη φύση και να αποτυπώνει στον καμβά όλα τα συναισθήματα που του δημιουργούνται. Παρ’ όλα αυτά, όπως τονίζει ο ίδιος «χωρίς την τεχνολογία δεν θα μπορούσα να βρίσκομαι τόσο εύκολα σε αυτά τα μέρη. Μέσω του smartphone μπορώ να κοιτάζω τον καιρό, αν θα έχει συννεφιά ή αν θα είναι μία ηλιόλουστη ημέρα. Αυτό με βοηθάει να επιλέξω σωστά το τοπίο που θέλω να ζωγραφίσω».
Απ’ την άλλη πλευρά, ο κύριος Κώστας μπορεί έφτασε μέχρι την Αμερική για μία καλύτερη ζωή, αλλά αποφάσισε να επιστρέψει πίσω στην Ελλάδα, εξαιτίας της αγάπης του στη Σίκινο. Ασχολείται με το ψάρεμα, φτιάχνει μπαστούνια «κι ό,τι μου έρθει στο κεφάλι. Μ’ αρέσει να φτιάχνω οτιδήποτε. Τη ζωή μου την έζησα πάρα πολύ ωραία. Τώρα, και στην ηλικία που βρίσκομαι, ό,τι έχω μου αρκεί».
Μία ξεκάθαρη εικόνα των όσων περνούν κάθε ημέρα οι κάτοικοι της Σικίνου μας έδωσε ο Παύλος Τριποδάκης, σκηνοθέτης των τεσσάρων εξαιρετικών ταινιών μικρού μήκους, που έζησε δίπλα τους για ένα μήνα και γνωρίζει καλύτερα απ’ τον καθένα πώς νιώθουν αυτοί οι άνθρωποι:
«Οι κάτοικοι αισθάνθηκαν ευγνώμονες για όσα τους προσέφερε η WIND. Έβλεπες τη συγκίνηση στα μάτια τους, όταν οι υπεύθυνοι του προγράμματος τούς χάριζαν τα smartphones και τα laptops, αφού ήταν απ’ τις λίγες φορές που δεν ένιωθαν ως ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
Είναι δύσκολο να κατοικείς σε ένα τέτοιο νησί, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, αφού η επικοινωνία, τα προηγούμενα χρόνια και πριν την αναβάθμιση του δικτύου απ’ τη WIND, ήταν από δύσκολη έως αδύνατη. Έβλεπες παππούδες να χαμογελούν, να έχουν μία λάμψη στα μάτια τους επειδή για πρώτη φορά είχαν μπροστά τους ένα πραγματικό μέσω επικοινωνίας που θα βοηθούσε στη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Ωστόσο, παρά τις δυσκολίες είχαν μία καλοσύνη μέσα τους. Ένα αληθινό συναίσθημα που σπάνια συναντώ πλέον και με έκανε να αγαπήσω ακόμα περισσότερο τους ανθρώπους του νησιού».
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δράσεις της WIND δεν σταματούν εδώ. Στόχος των ανθρώπων της εταιρείας είναι να συνεχίσουν να βοηθούν μέσω τέτοιων ενέργειες ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Το βλέπουν ως ένα ελάχιστο «ευχαριστώ» στον κόσμο που τους έχει εμπιστευτεί να για την επικοινωνία τους και είναι έτοιμοι να δεχθούν προτάσεις για την επόμενη σπουδαία κίνηση.
Κείμενο: Ηλίας Καλλονάς
Photo Credits: Σύλβια Σαχίνη