Οι χρήστες του Facebook και του Instagram στην Ευρώπη θα έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις αν δεν θέλουν να πληρώσουν συνδρομή στα δύο social media, δήλωσε την Τρίτη η ιδιοκτήτρια εταιρεία τους Meta, υποκύπτοντας στις πιέσεις των Βρυξελλών σχετικά με τις ανησυχίες για τον ψηφιακό ανταγωνισμό.
Η Meta Platforms προσφέρει στους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση μια επιλογή συνδρομής χωρίς διαφημίσεις εδώ και περίπου ένα χρόνο για να συμμορφωθεί με τους αυστηρούς κανόνες απορρήτου δεδομένων της γηραίας ηπείρου, αλλά οι ρυθμιστικές αρχές της είχαν κατηγορήσει την εταιρεία ότι δίνει στους ανθρώπους μια λανθασμένη επιλογή.
Η εταιρεία ανέφερε σε ανάρτηση στο blog της ότι ενώ οι χρήστες θα εξακολουθούν να μπορούν να επιλέγουν μεταξύ της συνδρομητικής και της δωρεάν έκδοσης, θα αρχίσει επίσης να δίνει στους χρήστες μια τρίτη επιλογή τις επόμενες εβδομάδες για να βλέπουν ψηφιακές διαφημίσεις που είναι λιγότερο εξατομικευμένες.
Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις θα απευθύνονται στους χρήστες με βάση μόνο ό,τι βλέπουν κατά την τρέχουσα συνεδρία τους στο Facebook ή το Instagram και δεν θα ανατρέχουν πίσω περισσότερο από δύο ώρες, καθώς και στις ελάχιστες προσωπικές πληροφορίες όπως η ηλικία, η τοποθεσία, το φύλο, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τις διαφημίσεις. Δεν θα χρησιμοποιούνται δεδομένα από τον προηγούμενο χρόνο που έχει περάσει ένας χρήστης στο Facebook και το Instagram, τα οποία συνήθως συνδυάζονται για την ακριβή στόχευση ενός ατόμου με εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Οι άνθρωποι που επιλέγουν αυτή τη νέα επιλογή θα βλέπουν διαφημιστικά διαλείμματα που δεν θα μπορούν να παραλειφθούν για τη διάρκεια λίγων δευτερόλεπτα, δήλωσε η Meta.
Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχαν κατηγορήσει τη Meta ότι παραβίασε τους ψηφιακούς κανόνες του μπλοκ των 27 χωρών, όταν έδωσε στους χρήστες τη δυνατότητα να πληρώνουν μηνιαίο αντίτιμο για να αποφεύγουν τη στόχευση διαφημίσεων με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα.
Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας είχε θέσει σε εφαρμογή την επιλογή αυτή αφού το ανώτατο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκρινε ότι η Meta πρέπει πρώτα να λάβει τη συγκατάθεσή της προτού προβάλει διαφημίσεις στους χρήστες, σε μια απόφαση που απειλούσε το επιχειρηματικό της μοντέλο, το οποίο προβλέπει την προσαρμογή των διαφημίσεων με βάση τα διαδικτυακά ενδιαφέροντα και την ψηφιακή δραστηριότητα των μεμονωμένων χρηστών.
Η εταιρεία δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι μειώνει τις μηνιαίες τιμές συνδρομής για την επιλογή χωρίς διαφημίσεις. Οι χρήστες του Web θα πληρώνουν 5,99 ευρώ (6,36 δολάρια), από 9,99 ευρώ προηγουμένως, ενώ οι χρήστες iPhone και Android θα χρεώνονται 7,99 ευρώ αντί για 12,99 ευρώ.