Το μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που βρισκόταν για δεκαετίες ανεκτέλεστο, υλοποιείται με ταχείς ρυθμούς. Στα τέλη του 2020 θα παραδοθούν σε λειτουργία όλοι οι σταθμοί της βασικής γραμμής, εκτός του σταθμού «Βενιζέλου» που λόγω των σπουδαίων αρχαιολογικών ευρημάτων και των καθυστερήσεων στη λήψη αποφάσεων για τη μέθοδο που θα ακολουθηθεί, ώστε και ο σταθμός να γίνει και να αναδειχθούν οι αρχαιότητες, θα παραδοθεί το 2022 – 2023. Ωστόσο, αρχές του 2021 αναμένεται να δοθούν προς χρήση και οι 5 σταθμοί ης επέκτασης προς Καλαμαριά.
Για να γίνουν όλα αυτά, κι ενώ προχωρά το κατασκευαστικό μέρος, θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία, αρχικά στο αμαξοστάσιο και εν συνεχεία, από το φθινόπωρο του 2019 στη γραμμή.
Για τη δοκιμαστική λειτουργία, ήδη αφήχθη ο πρώτος από τους 18 συρμούς (με 4 βαγόνια έκαστος), που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Είναι ιταλικής κατασκευής, αυτόματος (χωρίς οδηγό) και αυτή τη στιγμή παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Θόδωρο Παπαδόπουλο, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Θάνου Βούρδα.