Εφθασε η εντυπωσιακή ηλεκτρική BMW iX

Δύο εκδόσεις μπαταρίας και ισχύος, τεράστια αυτονομία, πληθωρική εμφάνιση.
BMW iX
BMW iX
BMW iX

Ακόμα θυμάμαι την ημέρα που περιεργαζόμουν το νέο, τότε BMW i3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής μάρκας. Ηταν στην έκθεση της Γενεύης το 2012, που το BMW i3 Concept μαζί με το supercar plug-in hybrid BMW i8 Concept, έκαναν την πρώτη του δημόσια εμφάνιση.

Την επόμενη χρονιά, στο μακρινό για μας 2013, η BMW λανσάρισε στην αγορά το i3, το οποίο διέθετε πολλά από τα χαρακτηριστικά που έμελλε να συνοδεύσουν τα επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας με σήμα την προπέλα.

Χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά στην κατασκευή του, ξύλο, φελλό και πολλά ακόμα, αποτέλεσε ένα δείγμα κυκλικής οικονομίας, ώστε σήμερα η BMW να κάνει πράξη, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, το τετράπτυχο: Re-Think, Re-Duce, Re-Use, Re-Cycle.

Μάλιστα, οι άμεσοι στόχοι περιλαμβάνουν τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 50%, στα νέα της μοντέλα, την πάνω από το 40% μείωση του CO2 στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, και την επαναχρησιμοποίηση υλικών κατά 50%. Στόχος της εταιρείας είναι να διαθέτει σε όλη τη γκάμα της ένα ηλεκτρικό μοντέλο έως το 2023 και να πουλήσει πάνω από 10 εκατ. ηλεκτρικά, εντός 10ετίας.

Κι ιδού, λοιπόν, τα πρώτα «εργαλεία», προκειμένου να φθάσει στον στόχο της. Το νέο iX, είναι έτοιμο να λανσαριστεί στην ελληνική αγορά στις αρχές Νοεμβρίου 2021. Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group ενσαρκώνει μία φρέσκια ερμηνεία της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV).

BMW iX
BMW iX
BMW iX

Εχοντας το μήκος μιας BMW X5 και το ύψος μιας Χ6, φέρει αλουμινένιο χωροδικτύωμα και πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στο Carbon Cage - οροφή, πλαϊνά και πίσω τμήμα – προκειμένου να μειωθεί, όσο το δυνατόν, το βάρος, λόγω της βαριάς μπαταρίας. Ετσι, ένα αυτοκίνητο κοντά στους 2,5 τόνους, κατάφερε να έχει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας – μόλις 0,25 – ώστε να μην χάνει επιδόσεις και να έχει αυξημένη αυτονομία. Η μπαταρία υψηλής τάσης (καθαρό περιεχόμενο 105,2 kWh η μεγάλη και 71 kWh η μικρή), τοποθετήθηκε χαμηλά στο δάπεδο, για χαμηλωμένο κέντρο βάρους, ομοιόμορφη κατανομή βάρους, και αυξημένη ευελιξία.

Οι μηχανικοί δημιούργησαν ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και άξονα πέντε συνδέσμων πίσω, αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers) και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, υπάρχει αερανάρτηση δύο αξόνων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, Integral Active Steering και φρένα Sport, ενώ η επιλογή ζαντών αλουμινίου κυμαίνεται από 20 έως και 22 ίντσες.

Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης της BMW iX μεταφέρει ακριβώς τη σωστή ποσότητα ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ο ευφυής έλεγχος επιτρέπει πλήρως μεταβλητή μετάδοση - από πολύ αποδοτική μετάδοση κίνησης μόνο στους πίσω τροχούς μέχρι μετάδοση σε όλους τους τροχούς που μεγιστοποιεί την πρόσφυση.

Στην καμπίνα, η νέα BMW iX έχει μεγάλους χώρους, νέα καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πάνελ ελέγχου με μπάρες και επιφάνειες αφής, ένα διθέσιο διακόπτη ως επιλογέα ταχυτήτων, Curved Display, εξαγωνικό τιμόνι και HeadUp Display.

Η BMW iX θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης. Η BMW iX xDrive50 αποδίδει 385 kW/523 hp (ροπή) 765 Nm και η BMW iX xDrive40 περιορίζεται στους 240 kW/326 hp (ροπή 630 Nm), με την αυτονομία κίνησης να βρίσκεται στα 630 και στα 425 χλμ., αντίστοιχα, ενώ η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, έρχεται σε 4,6 και 6,1 δευτ., αντίστοιχα. Αργότερα, θα προστεθεί στη γκάμα η BMW iX M60, με μέγιστη ισχύ πάνω από 440 kW/600 hp.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive στην BMW iX βασίζεται σε ένα σύστημα κίνησης που συγκεντρώνει τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο σε ένα κέλυφος.

Και οι δύο ηλεκτροκινητήρες της BMW iX λειτουργούν σύμφωνα με την αρχή ενός σύγχρονου μοτέρ ηλεκτρικής διέγερσης, με ρότορα επαγωγικής διέγερσης (ρεύμα σε πηνίο) αντί για μόνιμους μαγνήτες. Αυτό σημαίνει ότι παράγουν άμεσα τη μέγιστη ροπή τους από στάση.

Εκτός από τη φόρτιση από εξωτερική πηγή, η νέα Ix, διαθέτει σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης, που μπορεί να προσαρμόζεται στις οδικές συνθήκες, όπως ανιχνεύονται από δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση, η ισχύς ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αυξηθεί, με την ενέργεια να τροφοδοτεί τη μπαταρία, ενώ παράγεται και η απαιτούμενη ισχύς πέδησης. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Εκτός από τη θέση D, υπάρχει και η θέση Β στον λεβιέ, που σε κάνει να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, ουσιαστικά, διότι ασκείται πίεση στα φρένα και δεν χρειάζεται να το πατάς, παρά μόνο σε στάση, στο φανάρι. Εναλλακτικά, μπορείς να επιλέξεις ένα υψηλό, μεσαίο ή χαμηλό επίπεδο Brake Energy Regeneration για όλες τις οδηγικές συνθήκες στο μενού BMW iDrive.

BMW iX
BMW iX
BMW iX

Για ακόμα πιο οικονομική οδήγηση, το Efficiency Trainer προσφέρει συμβουλές οικονομικής οδήγησης, ενώ ο ‘ορίζοντας’ αυτονομίας δείχνει ξεκάθαρα πώς επιδρά το στυλ οδήγησης στο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας.

Ως προς αυτό, η φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) μπορεί να γίνεται με ισχύ έως και 200 kW (BMW iX xDrive50) ή 150 kW (BMW iX xDrive40), λαμβάνοντας ενέργεια από 10 – 80% σε περίπου 35 λεπτά στην BMW iX xDrive50 ή 31 λεπτά στην περίπτωση της BMW iX xDrive40. Επιπλέον, η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί μέχρι 150 χλμ. για την BMW iX xDrive50 και πάνω από 95 χλμ. για την BMW iX xDrive40 σε δέκα λεπτά από τη στιγμή που θα συνδεθούν σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης DC και με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας να είναι στο 10%. Τα μοντέλα BMW iX στην Ευρώπη συνοδεύονται από την BMW Charging Card, έναν ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης mode 3 για δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Το ειδικό σύστημα χρεώσεων που προσφέρει η BMW Charging επιτρέπει στους πελάτες να αγοράζουν ενέργεια σε πολύ λογικές τιμές από δημόσιους και υψηλής ισχύος σταθμούς φόρτισης.

Πρεμιέρα στη νέα iX κάνει η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και λειτουργίας iDrive. Βασίζεται στο νέο λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με σαφή έμφαση στη λειτουργικότητα οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό - BMW Intelligent Personal Assistant. Σε αυτό το πλήρως ψηφιακό σύστημα BMW Curved Display, το τμήμα της οθόνης ενδείξεων (12,3”) και η οθόνη ελέγχου (14,9”) συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Ο ψηφιακός βοηθός έχει αποκτήσει πρόσθετες ικανότητες και χρησιμοποιεί νέα γραφικά για να επικοινωνεί με τους επιβάτες.

Επίσης, τα νέα My Modes επεκτείνουν τη γκάμα επιλέξιμων ρυθμίσεων οχήματος. Οι ενημερώσεις λογισμικού από απόσταση (Remote Software Upgrades) και η δυνατότητα αγοράς λειτουργιών σε μεταγενέστερο χρόνο από το BMW ConnectedDrive Store μέσω Λειτουργιών on Demand, και στη συνέχεια η εγκατάστασή τους ‘over the air’, διατηρούν το λογισμικό του οχήματος «πάντα φρέσκο». Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps και το Augmented Reality Video στην οθόνη ελέγχου διασφαλίζουν γρήγορο και ακριβή προγραμματισμό διαδρομής, διευκολύνοντας τον οδηγό να βρει το δρόμο. Η χρήση τεχνολογίας κινητού 5G για μετάδοση δεδομένων και η δυνατότητα ενσωμάτωσης ενός προσωπικού mobile λογαριασμού στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας την προσωπική κάρτα eSIM ενισχύουν το πρωτοποριακό προφίλ της BMW iX.

Η νέα BMW iX προσφέρει σημαντικές δυνατότητες για την προώθηση της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των λειτουργιών στάθμευσης, με προοπτική λειτουργικότητας Επιπέδου 3, μεσοπρόθεσμα. Μία νέα γενιά αισθητήρων, ένα νέο πακέτο λογισμικού σε συνδυασμό με μια πλατφόρμα υψηλής υπολογιστικής ισχύος προσφέρουν τη βάση για εξαιρετική νοημοσύνη. Πέντε κάμερες, πέντε αισθητήρες ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος.

Η BMW iX έρχεται εφοδιασμένη με την πιο εκτενή λίστα στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Μάλιστα, το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, ανιχνεύει τώρα επερχόμενα οχήματα στρίβοντας αριστερά (σε χώρες όπου τα οχήματα κινούνται στη δεξιά πλευρά) καθώς και δικυκλιστές και πεζούς στρίβοντας δεξιά.

Καταλήγοντας, η BMW iX xDrive40 κοστίζει 86.450 ευρώ και η νέα BMW iX xDrive50 τιμάται προς 109.950 ευρώ και δεν επιδοτείται η αγορά τους.

Δημοφιλή