Έκθεση «πΑΡΟΝ» της Ανδρονίκης Χειλά: Μια ενότητα έργων που δημιουργήθηκε στο νεκροταφείο του Κρόιτσμπεργκ

Εγκαίνια την Τρίτη 5 Ιουνίου στη ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ, Κοραή 4
 Ο γιος της πέτρας (120 x 150εκ.). Λάδι σε μουσαμά
Ο γιος της πέτρας (120 x 150εκ.). Λάδι σε μουσαμά
AndronikiCheila

Την Τρίτη 5 Ιουνίου και ώρα 19.00, θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της έκθεσης «πΑΡΟΝ» της Ανδρονίκης Χειλά, στο Χώρο Τέχνης «ΣΤΟart ΚΟΡΑΗ».

Η ζωγράφος που ζει τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία, παρουσιάζει μια ενότητα έργων που δημιούργησε σε ειδικό εργαστήρι μέσα στο νεκροταφείο του Κρόιτσμπεργκ στο κεντρικό Βερολίνο. Το κοιμητήριο δημιουργήθηκε για τα πολλά θύματα που άφησε πίσω του ένας από τους τελευταίους φονικούς βομβαρδισμούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επισκέψιμο από ελάχιστους πια συγγενείς λόγω χρονικής απόστασης από το γεγονός, το νεκροταφείο αποτελεί «όαση» μέσα στην πόλη, καθώς είναι ιδανικός χώρος για διάβασμα, περισυλλογή, ποδήλατο, ακόμη και για πικ-νικ.

Ύπαρξη (113 x 77εκ.). Λάδι σε μουσαμά
Ύπαρξη (113 x 77εκ.). Λάδι σε μουσαμά
AndronikiCheila

«Ανάμεσα στους νεκρούς βλέπεις τη ζωή σε γόνιμες ώρες», εξηγεί η Χειλά για την απόφασή της να ζωγραφίσει σε ένα κοιμητήριο, περιβαλλόμενη από μνήματα. Και συμπληρώνει μια παραδοξότητα, που μόνο τυχαία δεν στάθηκε στη ζωγραφική της: στις περισσότερες από τις πλάκες αναφέρεται ως ημερομηνία θανάτου η ημέρα γέννησης της Χειλά. Το στοιχείο αυτό, το δίπολο ζωή - θάνατος, απασχόλησε την Ελληνίδα ζωγράφο και ονόμασε συμβολικά την ενότητα αυτή «πΑΡΟΝ» όπου το π (ο άρρητος, ο υπερβατικός αριθμός) λειτουργεί ως η σταθερά, το σημείο στο οποίο επικρέμαται επισφαλής μια δυσδιάκριτη ισορροπία στο μεταίχμιο δύο κόσμων.

Μέσα από μια βίαιη εξπρεσιονιστική γραφή, με αλλεπάλληλες χρωματικές επεμβάσεις στην επιφάνεια των έργων, η Χειλά ορίζει ένα ζωγραφικό σύμπαν, στο οποίο οι διαβαθμίσεις της συνειδητότητας χάνονται. Στην αθηναϊκή της κάθοδο επιχειρεί να κοινωνήσει μία ενότητα έργων - λάδια σε λινό και σχέδια - που γεννιέται μέσα από την καταβύθιση στην ανθρώπινη μορφή και στην αύρα που υποβάλλει. Οι μοναχικές φιγούρες μεταμορφώνονται διαρκώς, εξελίσσονται και διεκδικούν την ένταξή τους στο χώρο-τοπίο. Σαν προσωπογραφίες ψυχικών διαθέσεων, τα έργα της δημιουργού πασχίζουν να βγουν από αντιφατικά και συμπληρωματικά δίπολα, ανάμεσα στη σκιά και το φως, το γήρας και τη νεότητα.

X'oros (115 x 65εκ.). Λάδι σε μουσαμά
X'oros (115 x 65εκ.). Λάδι σε μουσαμά
AndronikiCheila

Γεννημένη στον Πειραιά, η Ανδρονίκη Χειλά σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (2001-2006). Μέλος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Metallwerkstatt Tacheles, είναι συνδημιουργός του MetalWorkshop Tacheles (Lilienkulturgarten, Βερολίνο) από τον Ιούνιο του 2013. Έργα της υπάρχουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Την έκθεση επιμελείται ο ιστορικός τέχνης Γιώργος Μυλωνάς.

«ΣΤΟart Κοραή» (εντός Στοάς), σταθμός μετρό “Πανεπιστήμιο”

Διάρκεια 5 – 28 Ιουνίου 2018

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-20:00.

AndronikiCheila
Η πίστη ξεπερνά τη συνείδηση, (130 x 97εκ.). Λάδι σε μουσαμά
AndronikiCheila
Ερινύες (137 x 98εκ.). Λάδι σε μουσαμά
AndronikiCheila
πΑΡΟΝ (150 x 70εκ.). Λάδι σε μουσαμά

Δημοφιλή