Είναι αλήθεια ότι η Τροχαία και ο Δήμος Αθηναίων αιφνιδιάστηκαν στην εξάπλωση του αριθμού των πατινιών μέσα στην πόλη, με τις δύο εταιρείες μάλιστα που τα διαχειρίζονται (Lime και Hive) να μην έχουν απαντήσει στο αίτημα του Δήμου για το πόσα πατίνια υπάρχουν στην πόλη. Παράλληλα, κι άλλες εταιρείες ενδιαφέρονται να αναπτύξουν το δικό τους σύστημα πατινιών. Όλα αυτά, όμως, δεν μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς κανόνες, ρισκάροντας τις ζωές όλων στους δρόμους.
Ο Ανδρέας Βαρελάς, αντιδήμαρχος Κέντρου Πόλης και Δημοτικής Αστυνομίας του δήμου Αθηναίων, ο πρώτος πολίτης των Αθηνών που οδήγησε πατίνι και τα καλωσόρισε ως ένα καινούριο μέσο μεταφοράς, ψυχαγωγίας και διασκέδασης, δηλώνει στη HuffPost Greece ότι αν δεν ληφθούν μέτρα, σύντομα θα έχουμε σοβαρά ατυχήματα.
«Είμαστε τυχεροί μέχρι στιγμής που δεν έχουμε ατυχήματα εκτός από “μικροτρακαρσίσματα”. Στην Καλαμαριά, ωστόσο, υπήρξε το πρώτο σοβαρό ατύχημα με έναν νεαρό», αναφέρει χαρακτηριστικά και απαριθμεί τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί από αυτή την πεντάμηνη παρουσία τους στην πόλη.
Συγκεκριμένα:
Μη σεβασμός του Κ.Ο.Κ.
Μη ύπαρξη νομοθετικού πλαισίου που μέσα σε αυτό θα μπορούσαν να λειτουργούν οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα πατίνια
Η υπερβολική ταχύτητα που εξακολουθεί να υπάρχει στο όριο ταχύτητας που αναπτύσσουν τα πατίνια. Η πρόταση του Δήμου ήταν 10-12 χλμ. Οι εταιρείες είχαν ξεκινήσει με 25 χλμ και τώρα το έχουν μειώσει στα 20 χλμ.
«Θεωρούμε δε ότι είναι προβληματικό το ότι δεν υπάρχουν προληπτικά μέτρα από τις εταιρείες, όπως θα ήταν η διάθεση μιας προστατευτικής κάσκας μαζί με την ενοικίαση του πατινιού», συμπληρώνει, ενώ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον Δήμο που θα βρεθεί στην ανάγκη στο εγγύς μέλλον να λάβει πολύ αυστηρά μέτρα αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου, αν δεν τηρηθεί άμεσα ένα νομοθετικό πλαίσιο.
Τις ίδιες ανησυχίες αναφέρει στη HuffPost Greece και ο Νίκος Ρήγου, συνδικαλιστής της Τροχαίας. Επιβεβαιώνει, ότι έχουν έρθει στην Ελλάδα χωρίς το αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο που να προβλέπει τη χρήση τους. Επειδή, όμως, απασχόλησε έντονα την τροχαία, επεξηγεί ότι έχει σταλεί επιστολή προς το Υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών, με εκείνο να απαντά ότι “στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις δεν έχει προβλεφθεί ακριβώς το νομοθετικό πλαίσιο γύρω από τα πατίνια και θα γίνει σε μελλοντικό χρόνο, ώστε να ενσωματωθεί σε νέο Κ.Ο.Κ.”. Tην Τετάρτη, αρκέστηκε σε μερικές ρυθμίσεις.
«Αυτό που προβλέπεται από τον ισχύοντα Κ.Ο.Κ. είναι ότι όποιος κινείται με πατίνι θεωρείται πεζός», συμπληρώνει ο κ. Γραικός. « Αυτό, όμως, ισχύει για το “κλασικό” πατίνι που ξέραμε παλιά, όχι για τα ηλεκτροκίνητα. Αυτή τη στιγμή, όμως, μόνο το άρθρο 2 του Κ.Ο.Κ. υπάρχει για το συγκεκριμένο ζήτημα».
Επομένως, σύμφωνα με όσα μας είπε, σε περίπτωση ατυχήματος, τότε καταγράφεται το γεγονός ως συμβάν, χωρίς να χαρακτηρίζεται το πατίνι όχημα. Από εκεί και πέρα κρίνει η Δικαιοσύνη, με τα ευρήματα που υπάρχουν στη δικογραφία.
«Δυστυχώς, πιανόμαστε για άλλη μια φορά απροετοίμαστοι. Πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα», καταλήγει και επιβεβαιώνει αυτό που ανέφερε και ο κ. Βαρελάς, ότι είμαστε τυχεροί που δεν έχουμε σοβαρά ατυχήματα.
Επομένως, όπως φαίνεται, για όλο το καλοκαίρι – τουλάχιστον – θα παίζουμε με τις πιθανότητες της μη καταγραφής σοβαρού ατυχήματος που να αφορούν αυτά τα ηλεκτροκίνητα πράσινα μέσα μεταφορά, μέχρι η πλάστιγγα να γείρει με το μέρος μας και πάλι να ρίχνουμε ευθύνες ο ένας στον άλλον.