Έλεγχοι και σε δεύτερο μοντέλο αεροσκάφους Boeing αναμένεται να διεξαχθούν μετά την αποκόλληση αχρησιμοποίητης πόρτας εν ώρα πτήσης σε ένα 737 Max 9.
Το σοβαρό ατύχημα, που δεν μετατράπηκε σε δυστύχημα μόνο εξαιτίας της άμεσης αντίδρασης του πιλότου, καθήλωσε νωρίτερα αυτό τον μήνα περισσότερα από 170 αεροσκάφη του στόλου των 737 Max 9 στις ΗΠΑ.
Τώρα, Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ ενημέρωσε τις αεροπορικές εταιρείες πως θα πρέπει επίσης να επιθεωρήσουν τα παλαιότερα μοντέλα 737-900ER, τα οποία χρησιμοποιούν τον ίδιο σχεδιασμό πόρτας.
Η FAA χαρακτήρισε την απόφαση ”πρόσθετο επίπεδο ασφάλειας” και εξήγησε πως δεν είχαν αναφερθεί προβλήματα με το 737-900ER αλλά πρέπει να γίνει έλεγχος αφού και σε αυτό το μοντέλο χρησιμοποιείται το ίδιο πάνελ για την ”σύνδεση ” επίσης πόρτας που δεν χρησιμοποιείται, όπως και το αεροσκάφος που ενεπλάκη στο τρομακτικό περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου.
Η πτήση Alaska Airlines με προορισμό την Καλιφόρνια από το Πόρτλαντ του Όρεγκον αναγκάστηκε να κάνει αναγκαστική προσγείωση μετά την αποκόλληση της πόρτας αφήνοντας μια ανοιχτή τρύπα στο πλάι του αεροσκάφους.
Το περιστατικό ώθησε την FAA να καθηλώσει όλα τα 737 Max 9 με αυτό το τύπο πάνελ οδηγώντας παράλληλα, όπως αναφέρει το ΒΒC, την τιμή της μετοχής της Boeing σε πτώση.
Η υπηρεσία διερευνά τις κατασκευαστικές πρακτικές και τις γραμμές παραγωγής της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συνδέονται με την υπεργολάβο Spirit AeroSystems, η οποία παρείχε το πάνελ.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η FAA είπε ότι είχε πραγματοποιήσει επιθεωρήσεις σε 40 από τα καθηλωμένα αεροπλάνα, αλλά δεν είπε πότε θα μπορέσουν να πετάξουν ξανά.
Σε ανακοίνωσή της την Κυριακή, η υπηρεσία ανέφερε: «Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού, και όχι η ταχύτητα, θα καθορίσει το χρονοδιάγραμμα για την επιστροφή αυτών των αεροσκαφών σε υπηρεσία».
Η Boeing είπε ότι θα αυξήσει το επίπεδο ποιότητας των επιθεωρήσεων στη διαδικασία κατασκευής της μετά το περιστατικό.
Τα μοντέλα 737-900ER έχουν πραγματοποιήσει 11 εκατομμύρια ώρες λειτουργίας χωρίς παρόμοια περιστατικά με τα νεότερα 737 Max 9.
Η FAA δεν έδωσε εντολή καθήλωσης του παλαιότερου μοντέλου ενώ οι οπτικοί έλεγχοι πραγματοποιούνται από τους χειριστές.