Πολύ πριν η Ευρώπη ξεκινήσει να εφαρμόζει το «Farm to Fork», που βρίσκεται στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας με στόχο να κάνει τα συστήματα τροφίμων δίκαια, υγιεινά και φιλικά προς το περιβάλλον, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΞΕΕ), έφερε τα προϊόντα της γης, της ελληνικής γης, στο τραπέζι του πρωινού.
Ηταν μια ιδέα του τότε προέδρου του ΞΕΕ Γιώργου Τσακίρη και του Γιώργου Πίττα που αμέσως αγκαλιάστηκε από τους ξενοδόχους και τους κατά τόπους φορείς. Σήμερα απαριθμούμε 45 τοπικά σύμφωνα τα οποία έχουν υπογραφεί μεταξύ παραγωγών και ξενοδόχων, με 1.300 και πλέον ξενοδοχεία τα οποία έχουν πιστοποιηθεί με το μόνο πιστοποιημένο προϊόν που συνδέει έμπρακτα τον πρωτογενή με τον ξενοδοχειακό και τον τουριστικό κλάδο, το Ελληνικό Πρωινό, με στόχο τη σύνδεση του γαστρονομικού πλούτου της χώρας με την εμπειρία του επισκέπτη και την προώθηση της γαστρονομικής κληρονομίας του κάθε τόπου.
Η Αττική είναι το νέο μέλος στο Ελληνικό Πρωινό και παρουσιάστηκε μέσα από το «Φεστιβάλ Γαίας Αττικής – Νέα Θεσμοφόρια», μια ιδέα της προέδρου του ΕΟΤ Αντζελας Γκερέκου που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Νέα Μητροπολιτική Αττική, δηλαδή τον Αναπτυξιακό Οργανισμό Περιφέρειας Αττικής και το ΞΕΕ.
Ιδιαίτερα χρήσιμα ήταν όσα είπε με την επιστημονική ματιά του ο Γιώργος Μπόσκος, καθηγητής του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου και διατροφολόγος, που παρουσίασε ένα ένα τα προϊόντα που υπήρχαν και αυτά που παρασκεύαζαν οι εκλεκτοί σεφ.
Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση είχαν την ευκαιρία να μάθουν τα μυστικά του παραδοσιακού ελληνικού καφέ στη χόβολη, να απολαύσουν βιολογικά αφεψήματα από βότανα της Αττικής, να δοκιμάσουν μοναδικά προϊόντα της Αττικής, όπως το φιστίκι Αιγίνης, το μέλι, το ελαιόλαδο, τα σύκα, τη παραδοσιακή λεμονάδα αλλά και να ανακαλύψουν νέες συνταγές από αγνά τοπικά προϊόντα. Δοκίμασα αρκετά, όμως ακόμα έχω τη γεύση από τα καγιανά με το δενδρολίβανο
«Στο παρελθόν ανήκουν οι δεκαετίες όπου, η επιτυχία του τουρισμού μετριόταν σε κεφάλια ή τζίρο. Η επιτυχία και η δυναμική του τουριστικού προϊόντος μετριέται πλέον στη διάχυση που έχει στην τοπική κοινωνία καθώς και στις θετικές επιπτώσεις και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που επιφέρει σε τομείς εκτός αυτού του τουρισμού αναδεικνύοντας τον πολιτισμό, την ιστορία, τη γαστρονομία αλλά και τομείς όπως η καινοτομία, η βιομηχανία και όσα άλλα συνθέτουν τον κοινωνικό ιστό του τόπου. Το Ελληνικό Πρωινό αποτελεί μία βάση πάνω στην οποία θα συνεχίσουμε να χτίζουμε προκειμένου να ενισχύσουμε την γαστρονομική ταυτότητά μας η οποία είναι θεματοφύλακας του πολιτιστικού στοιχείου και της παράδοσης της χώρας μας», ανέφερε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός.
Η Αντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του Ε.Ο.Τ. ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι: «Ο στόχος όλων μας, τόσο της πολιτείας όσο και του επιχειρηματικού κόσμου, πρέπει να είναι πλέον αυτά τα ποιοτικά, τοπικά προϊόντα μας να τοποθετηθούν σε κάθε στάδιο της ταξιδιωτικής εμπειρίας του επισκέπτη. Πρέπει να συμβάλουμε όλοι ώστε αυτή η θαυμάσια πρωτοβουλία του ΞΕΕ να επεκταθεί πέραν του Πρωινού, σε όλες τις επιχειρήσεις διαμονής και εστίασης, σε κάθε κρίκο της αλυσίδας της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.»
Ο διευθύνων σύμβουλος του Αναπτυξιακού Οργανισμού «Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.» Ιωσήφ Πάρσαλης τόνισε ότι: «Η γαστρονομική εμπειρία του Ελληνικού Πρωϊνού που επικεντρώνεται στην αυθεντικότητα, συνεισφέρει οικονομικά στη τοπική κοινότητα, ενισχύει τη τοπική οικονομία και του τοπικούς παραγωγούς, συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη με τη μείωση των εισαγωγών και μεταφορών. Αυτό το μήνυμα επιδιώκουμε ως Αναπτυξιακός Οργανισμός της Αττικής να ενισχύσουμε μέσα από τη συνέργεια και συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τον ΕΟΤ. Να στηρίξουμε όσο μπορούμε το Ελληνικό Πρωινό κι ειδικότερα της Αττικής και να θέσουμε τις βάσεις για μελλοντικά projects, μέσα από το Attica DMMO».