Η σχέση του Έλληνα με τη Eurovision είναι μια σχέση αγάπης- μίσους που συχνά καθορίζεται από τις διαθέσεις της κρατικής τηλεόρασης απέναντι στον μουσικό θεσμό που τροφοδοτεί κάθε χρόνο δεκάδες ώρες συζητήσεων στις ψυχαγωγικές εκπομπές.
Φέτος η ΕΡΤ αποφάσισε, μετά από αρκετά χρόνια εσωστρέφειας - που έφτασε, ειδικά επί ΣΥΡΙΖΑ, στα όρια της απαξίωσης - να διοργανώσει μια λαμπερή βραδιά που θεωρητικά τα είχε όλα.
Ρουβά, Παπαρίζου, καλεσμένους παλιούς εκπροσώπους του διαγωνισμού- Μαντώ, Σοφία Βόσσου (ο Ανδρέας Μικρούτσικος απέρριψε ενοχλημένος την πρόσκληση), Μπέσσυ Αργυράκη, Πασχάλης, Λούκας Γιώρκας. Φυσικά δεν είχαν καλεστεί μόνο αυτοί αλλά αρκετοί αρνήθηκαν.
Εκεί ήταν τα περισσότερα γνωστά πρόσωπα της ΕΡΤ, από τη Λένα Αρώνη μέχρι το δίδυμο Ζαμπέτογλου- Αναγνωστόπουλου, αλλά και δημοσιογράφοι και παρουσιαστές (Τσουρός, Χατζίδου- Παύλου) από την ιδιωτική τηλεόραση.
Οι λαμπεροί οικοδεσπότες της βραδιάς ήταν απλά ΟΚ, αφού το autocue που διάβαζαν (όχι πάντα πετυχημένα) δεν τους άφηνε περιθώρια να αναπτύξουν τηλεοπτικά την πραγματική τους χημεία.
Νικήτρια αναδείχτηκε η Κλαυδία (Panik Records), που, όπως ειπώθηκε ήταν αψεγάδιαστη φωνητικά επιβεβαίωντας τα προγνωστικά, ενώ για το δεύτερο φαβορί η Evangelia με το Vale μπορεί και να πλήρωσε την σκανδαλώδη, για κάποιους, ομοιότητα με το περσινό τραγούδι του Μουντιάλ αλλά και το γεγονός ότι ήταν αδύναμη φωνητικά στα κουπλέ.
Αξίζει να διευκρινίσουμε εδώ πως τα φωνητικά ήταν ηχογραφημένα και σε κάποια τραγούδια ήταν τόσο δυνατά που σχεδόν δεν σου επέτρεπαν να ακούσεις τoν καλλιτέχνη που ήταν στη σκηνή.
Η εμφάνιση έκπληξη ανήκε στο δίδυμο Dinamiss πήρε τόσο δυνατό χειροκρότημα από τις κερκίδες που μάλλον δεν το περίμεναν ούτε οι ίδιες.
Η πραγματική νικήτρια της βραδιάς
Το μεγαλύτερο, όμως, χειροκρότημα εισέπραξε η Μαρίνα Σάττι την οποία το κοινό ξεκίνησε να αποθεώνει πριν καν ξεκινήσει να τραγουδάει (playback). «Δείτε πόσο την αγαπάμε όλοι, και ας τη βρίζετε εσείς οι δημοσιογράφοι» μου είπε μια κοπέλα που καθόταν πίσω μου και της χαμογέλασα ευγενικά. Η Μαρίνα εξάλλου αποτελεί για τη δισκογραφική της εταιρεία μία μηχανή παραγωγής χρήματος αφού από τους πρώτους μήνες κιόλας της κυκλοφορίας του δίσκου της, τα έσοδα από τις ψηφιακές της πωλήσεις είχαν ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο ευρώ, νούμερο σχεδόν απλησίαστο για τα σύγχρονα δεδομένα της εγχώριας αγοράς. Οπότε εκείνοι μπορούν να ανέχονται εκείνα τα μικρά τερτίπια που ενοχλούν τους υπόλοιπους επειδή βγάζει γλώσσα στο σύστημα που η ίδια χρησιμοποιεί για να πουλάει.
Τα παραλειπόμενα
Η διευθύντρια και ιδιοκτήτρια της Minos EMI, Μαργαρίτα Μάτσα, καθόταν δίπλα στον διευθυντή της Heaven Music, Σπύρο Σταμούλη. Σε ασφαλή απόσταση καθόταν ο διευθυντής και συνιδιοκτήτης της Panik Records, Γιώργος Αρσενάκος καθώς η Minos και η Panik έχουν μία αρκετά ψυχρή σχέση εδώ και καιρό, αλλά αυτό κανονικά θα ήθελε ένα κεφάλαιο από μόνο του εδώ.
Η απορία
Τι έκανε η Κατερίνα Στικούδη στην πρώτη σειρά, δίπλα σχεδόν στον νέο πρόεδρο της ΕΡΤ, Γιάννη Παπαδόπουλο; Η απάντηση που πήραμε στα παρασκήνια- γιατί περάσαμε λίγο και από εκεί- ήταν ότι εκείνος την είχε καλέσει προσωπικά.
Τα φάουλ
Η παρουσία του πρωινού διδύμου της ΕΡΤ Σεργουλόπουλου- Μελιτά (για την οποία μάλιστα τονίστηκε ότι είναι και νομικός) στην κριτική επιτροπή, ενόχλησε αρκετούς και είναι κάτι που θα συζητηθεί αρκετά στα πάνελ. Κάτι άλλο που έκανε αίσθηση είναι το γεγονός πως το κοινό μπορούσε να ψηφίσει πριν ο Σάκης και η Έλενα δώσουν και επίσημα το σύνθημα.
Το συμπέρασμα
Αρκετά ικανοποιητική η προσπάθεια των στελεχών της ΕΡΤ αλλά πολλοί ένιωσαν ότι έλειπε εκείνη η έκπληξη που θα απογείωνε μια τόσο πολυδάπανη βραδιά, που άγγιξε το 25,7% στο δυναμικό κοινό. Ραντεβού, λοιπόν, στις 15 του Μάη στη Βασιλεία της Ελβετίας για να ακούσουμε το «Καλή επιτυχία Ελλάδα».