Το αερόστατο «Νέος Ορίζοντας», θα ανεβεί στον ουρανό της Μασαχουσέτης, στο πλαίσιο των «Art & the Landscape Public Art Series» του οργανισμού The Trustees.
Από τις 12 ως τις 18 Ιουλίου, το ιδιαίτερο αυτό αερόστατο, η αντανακλαστική εξωτερική επιφάνεια του οποίου θα καθρεφτίζει τα τοπία της αμερικανικής πολιτείας, θα ταξιδεύει και θα βρεθεί στο επίκεντρο διαφόρων event, μουσικών, αλλά και ανοιχτών συζητήσεων (με θέματα όπως η κλιματική αλλαγή και η πρόκληση της ψηφιακής εποχής), στα σημεία όπου θα κάνει τις σύντομες στάσεις του.
Το αερόστατο είναι έργο του διάσημου Καλιφορνέζου video artist και σκηνοθέτη Νταγκ ’Αιτκεν και αποτελεί ευθεία αναφορά στο «road trip», το ταξίδι μέσα από τους ατελείωτους αυτοκινητόδρομους της χώρας, ένα από τα πιο γοητευτικά σημεία αναφοράς της αμερικανικής κουλτούρας και επί της ουσίας, όπως σημειώνει το The Trustees, η εκδοχή του καλοκαιρινού ταξιδιού στον 21ο αιώνα.
«Όταν προσκαλούμε καλλιτέχνες να ανταποκριθούν στα τοπία μας μέσω της τέχνης τους και του προγράμματός μας Art & Landscape, αναμένουμε εμπνευσμένες αντιδράσεις, αλλά αυτό το πρότζεκτ από τον Doug Aitken υπερβαίνει τις προσδοκίες μας» δήλωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του οργανισμού, Μπάρμπαρα Έρικσον.
«Δεν πήρε μόνο την έννοια του τοπίου αλλά και τα ιδανικά της προστασίας, τις αξίες της κοινωνικής συνείδησης και τη νοσταλγία των καλύτερων καλοκαιρινών ταξιδιών και τα συνδύασε όλα σε μια οπτικά ποιητική έκφραση του καλοκαιριού της Νέα Αγγλίας» πρόσθεσε.
Ο Νταγκ Άιτκεν συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους εκπροσώπους της βίντεο-αρτ. Το Electric Earth, που βραβεύτηκε το 1999 στην 48η Μπιενάλε της Βενετίας, είναι το έργο που εξασφάλισε στον Αμερικανό εικαστικό δημοτικότητα και αναγνώριση. Χρησιμοποιεί ως κύρια μορφή έκφρασης το βίντεο, ωστόσο δεν προβάλλει απλώς μια ταινία σε μια οθόνη, δημιουργεί ένα εικαστικό περιβάλλον όπου ο θεατής βυθίζεται κυριολεκτικά στις εικόνες και τη μουσική.
Εκτός από βίντεο-αρτ, έχει δημιουργήσει μια σειρά από ηχητικές εγκαταστάσεις, όπως το Sonic Pavilion (2009) στο δάσος της Βραζιλίας, όπου έθαψε ένα ειδικό μικρόφωνο βαθιά στη γη, για να μεταφέρει απευθείας στο κοινό τους «πρωτόγονους» ήχους της. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε μεγάλα μουσεία του κόσμου.