Το ημερολόγιο έδειχνε 11 Απριλίου του 2017, όταν γινόταν η επιχειρησιακή μεταβίβαση 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της Fraport.
Πριν, αλλά και μετά τις υπογραφές για την κατακύρωση της σύμβασης, είχαν διατυπωθεί πολλές αρνητικές τοποθετήσεις και είχαν εκφραστεί έντονες αμφιβολίες, σχετικά με την είσοδο του ιδιώτη.
Σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, τα στοιχεία δείχνουν ότι καταγράφεται αύξηση της επιβατικής κίνησης και προϊδεάζουν για γενικότερη ενίσχυση του τουρισμού το επόμενο διάστημα.
Ας δούμε όμως πως αποτυπώθηκε η κίνηση τον φετινό Ιανουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, πάντα σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Fraport:
Η συνολική κίνηση (πτήσεις εσωτερικού και διεθνείς) παρουσίασε αύξηση 12,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2018, γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου 620.000 περισσότερους επιβάτες.
Η αύξηση των διεθνών επιβατών άγγιξε το 23,6% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι με τα αεροδρόμια «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία», μάλιστα, επισκέφθηκαν 63.585 περισσότεροι επιβάτες συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2018.
Το αεροδρόμιο της Μυκόνου σημείωσε αύξηση της τάξεως του 120,6% γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην ολοκλήρωση των έργων στον διάδρομο αποπροσγείωσης ενώ και στο αεροδρόμιο της Κεφαλλονιάς «Άννα Πολλάτου» η αύξηση της κίνησης άγγιξε το 63,4%.
Το μεγάλο στοίχημα για την κοινοπραξία αλλά κυρίως για τη χώρα, δεν είναι άλλο από την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Είναι δεδομένο ότι κάποια αεροδρόμια θα παρουσιάζουν πάντα μεγάλη κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς αλλά και φθινοπωρινούς μήνες. Για παράδειγμα αυτό της Μυκόνου. Το ζητούμενο λοιπόν είναι, να καταγράφεται κινητικότητα και τους μήνες που μέχρι σήμερα χαρακτηρίζονταν «νεκροί».
Ζητούμενο: Μεγαλύτερη τουριστική περίοδος
Στέλεχος της Fraport Greece υπογραμμίζει στη HuffPost, ότι προτεραιότητα είναι να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος έως και το Νοέμβριο. Μάλιστα, όπως μας εξήγησε, η κοινοπραξία είναι σε ανοιχτή γραμμή με επιμελητήρια και ξενοδόχους των τοπικών κοινωνιών, ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση. Δηλαδή να διαρκεί περισσότερο η τουριστική σεζόν.
Και βέβαια, να αυξηθούν οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και τα δρομολόγια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο αεροδρόμιο των Χανίων τον Ιανουάριο του 2018 οι επιβάτες των διεθνών πτήσεων ήταν μόλις…4!
Έναν χρόνο μετά, τον Ιανουάριο του 2019, οι επιβάτες έφτασαν τους 2927.
Ρόλο σε αυτή την κατακόρυφη άνοδο έπαιξαν τα νέα δρομολόγια δύο αεροπορικών εταιρειών και συγκεκριμένα: Πάφος – Χανιά και Μάντσεστερ – Χανιά.
Συνολικά η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το 2017 κατέγραψε αύξηση 10,3% , το 2018 ανέβηκε κατά 9,8% και υπάρχει αισιοδοξία ότι πολύ θετικά θα κυμανθεί και το 2019, αν και δεν λείπουν οι ανησυχίες λόγω διεθνών εξελίξεων, όπως πχ το Brexit.
Πάντως, όπως τόνισε άλλο στέλεχος της FG: «Με βάση τα slots που ζητήθηκαν από τις αεροπορικές εταιρείες για το καλοκαίρι του 2019, επιβεβαιώνεται η δυναμική των 14 προορισμών της Fraport Greece και είναι πολύ θετικό ότι σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρούμε σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
14 περιφερειακά αεροδρόμια, σαν καινούρια...
Ένας άλλος καθοριστικός παράγοντας της επιτυχίας του εγχειρήματος, είναι η ανακατασκευή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και η αναβάθμιση των υποδομών. Αλλά και των εντυπώσεων θα προσθέταμε εμείς, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εικόνα ενός αεροδρομίου είναι η πρώτη που βλέπει ο επισκέπτης κατά την άφιξη του στη χώρα και η τελευταία που βλέπει λίγο πριν από την αναχώρηση του.
Ήδη μέσα στο 2018 ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή των αεροδρομίων των Χανίων, της Ζακύνθου και της Καβάλας.
Μέσα στο 2019 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί αυτή σε Άκτιο, Κεφαλονιά, Σκιάθο, Σάμο, Μυτιλήνη, Ρόδο και για το 2020 σε Σαντορίνη, Μύκονο, Κω, Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα.