Κατασκευαστές αυτοκινήτων ανέφεραν περίπου 400 ατυχήματα/ συγκρούσεις αυτοκινήτων με μερικώς αυτόματα συστήματα υποβοήθησης οδηγών, σε 273 εκ των οποίων εμπλέκονταν Tesla, σύμφωνα με στατιστικές που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Τετάρτη από αρμόδιες αμερικανικές αρχές.
Η National Highway Traffic Safety Administration προειδοποίησε πως οι αριθμοί πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν με προσοχή ως προς τις συγκρίσεις μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών, λέγοντας πως δεν αξιολογήθηκαν με βάση των αριθμό των οχημάτων από κάθε κατασκευαστή που χρησιμοποιούν τα συστήματα, ή τα χιλιόμετρα που έχουν κάνει αυτά τα οχήματα.
Αυτοκινητοβιομηχανίες ανέφεραν συγκρούσεις από τον περσινό Ιούλιο μέχρι τις 15 Μαΐου, στο πλαίσιο σχετικής εντολής από την υπηρεσία, η οποία για πρώτη φορά διερευνά σε βάθος τέτοιου είδους ατυχήματα.
«Καθώς συλλέγουμε περισσότερα δεδομένα, η NHTSA θα είναι ικανή να εντοπίζει καλύτερα oποιαδήποτε εμφανιζόμενα ρίσκα ή τάσεις και να μαθαίνει περισσότερα για το πώς αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν στον πραγματικό κόσμο» είπε ο Στίβεν Κλιφ, διευθυντής της υπηρεσίας.
Τα ατυχήματα των Tesla έγιναν ενώ τα οχήματα χρησιμοποιούσαν Autopilot, «Full Self-Driving», Traffic Aware Cruise Control ή άλλα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που έχουν έναν βαθμό ελέγχου στην ταχύτητα και την κατεύθυνση του οχήματος. Η εταιρεία έχει περίπου 830.000 οχήματα με τέτοια συστήματα στους δρόμους.
Η επόμενη από μια σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών που ανέφεραν ατυχήματα ήταν η Honda, με 90. Η Honda λέει πως έχει περίπου έξι εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους των ΗΠΑ με τέτοια συστήματα. Η Subaru ήταν μετά, με 10, και όλοι οι άλλοι κατασκευαστές ανέφεραν πέντε ή λιγότερα.
Στην εντολή, που δόθηκε τον Ιούνιο του 2021, η NHTSA είπε σε πάνω από 100 κατασκευαστές και εταιρείες αυτόματης τεχνολογίας οχημάτων να αναφέρουν σοβαρά ατυχήματα εντός μίας ημέρας από τη στιγμή που τα έμαθαν και να αποκαλύπτουν λιγότερο σοβαρά ατυχήματα ως την 15η ημέρα του επόμενου μήνα. Η υπηρεσία αξιολογεί πώς τα συστήματα αποδίδουν και αν χρειάζονται νέοι κανόνες.
Έξι άνθρωποι σκοτώθηκαν σε ατυχήματα με συστήματα υποβοήθησης οδηγού, και πέντε τραυματίστηκαν σοβαρά, είπε η NHTSA. Από τους θανάτους, πέντε έλαβαν χώρα σε Tesla και ένας αναφέρθηκε από τη Ford. Τρεις σοβαροί τραυματισμοί ήταν σε Tesla, ενώ Honda και Ford ανέφεραν ένα η καθεμιά.
Ο αριθμός των ατυχημάτων της Tesla μπορεί να φαίνεται αυξημένος επειδή χρησιμοποιεί τηλεματική για να παρακολουθεί τα οχήματά της και να λαμβάνει αναφορές ατυχημάτων σε πραγματικό χρόνο. Άλλοι κατασκευαστές δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες, οπότε οι αναφορές τους μπορεί να έρχονται πιο αργά ή να μην αναφέρονται καν τα ατυχήματα, σύμφωνα με τη NHTSA.
Τα ατυχήματα της Tesla αντιπροσώπευαν περίπου το 70% των 392 που ανέφεραν οι κατασκευαστές. Αν και η εταιρεία αποκαλεί τα συστήματά της Autopilot και «Full Self-Driving», λέει πως τα οχήματα δεν είναι αυτοοδηγούμενα και οι οδηγοί πρέπει να είναι έτοιμοι να παρέμβουν ανά πάσα στιγμή.
Με πληροφορίες από Associated Press