ΗΠΑ: Στο μικροσκόπιο 2,4 εκατ. Tesla - Ο αυτόματος πιλότος και τα θανατηφόρα τροχαία

Η Tesla υπογραμμίζει ότι το σύστημα "Full Self-Driving" απαιτεί την ενεργή εποπτεία του οδηγού και αυτό δεν καθιστά το όχημα αυτόνομο.
Ένα Model X του 2023 βρίσκεται έξω από μια αντιπροσωπεία της Tesla.
Ένα Model X του 2023 βρίσκεται έξω από μια αντιπροσωπεία της Tesla.
via Associated Press

Η αμερικανική υπηρεσία οδικής ασφάλειας ξεκίνησε ενδελεχή έρευνα στις ΗΠΑ, για 2.4 εκατομμύρια Tesla, που χρησιμοποιούν το αυτοματοποιημένο λογισμικό “Full Self Driving”, έπειτα από 4 αναφορές συγκρούσεων, συμπεριλαμβάνοντας ένα θανατηφόρο τροχαίο.

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ανέφερε ότι αρχίζει προκαταρκτική έρευνα έπειτα από τις τελευταίες αναφορές για σοβαρά τροχαία, σε ώρες περιορισμένης ορατότητας, όπως το πρωί με την λάμψη του ήλιου, ή σε σημεία μειωμένης ορατότητας, εξαιτίας ομίχλης και αερομεταφερόμενης σκόνης.

Σε ένα από τα τροχαία δυστυχήματα, ένα Tesla παρέσυρε και σκότωσε έναν πεζό. Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη με τον τραυματισμό ενός πεζού, σύμφωνα με την NHTSA.

Ένα Tesla Model S απεικονίζεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, στο Παρίσι, Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2024.
Ένα Tesla Model S απεικονίζεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, στο Παρίσι, Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2024.
via Associated Press

Η έρευνα αφορά τα μοντέλα “Model S” και “X” από το 2016 έως το 2024 με το προαιρετικό σύστημα, όπως και τα “Model 3” από το 2017 έως το 2024 και τα μοντέλα “Y” από το 2020 έως το 2024.

Η έρευνα αποτελεί το πρώτο βήμα προτού η υπηρεσία ζητήσει την ανάκληση όλων των μοντέλων, εφόσον το κρίνει απαραίτητο για την δημόσια ασφάλεια.

Η αμερικανική υπηρεσία εξετάζει την δυνατότητα των εν λόγω οχημάτων «να εντοπίζουν και να αντιδρούν κατάλληλα στους δρόμους με συνθήκες μειωμένης ορατότητας».

Στην έρευνα εξετάζεται το εάν έχουν συμβεί επιπλέον ατυχήματα σε Tesla με το σύστημα “FSD” και εάν η εταιρεία έχει προνοήσει να αναβαθμίσει ή να τροποποιήσει το συγκεκριμένο λογισμικό, προκειμένου να τηρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές.

Την ίδια στιγμή, ο ιδιοκτήτης της Tesla, Έλον Μάσκ, έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνολογία αυτόματης οδήγησης και στα ρομποτικά ταξί, εξαιτίας του μεγάλου ανταγωνισμού στην αγορά και των υψηλών απαιτήσεων της εταιρείας.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Μάσκ λάνσαρε το νέο διθέσιο “Cybercab”, το ρομποτικό ταξί που δεν θα έχει τιμόνι, ούτε πεντάλ και θα χρησιμοποιεί κάμερες και την τεχνητή νοημοσύνη για την πλοήγησή του. Η Tesla θα χρειαστεί άδεια από την NHTSA για το νέο όχημα χωρίς οδηγό.

Το Tesla Cybertruck κατά τη διάρκεια της ημέρας Τύπου στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.
Το Tesla Cybertruck κατά τη διάρκεια της ημέρας Τύπου στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.
via Associated Press

Η Tesla έχει προχωρήσει σε τεράστιες επενδύσεις στον χώρο της τεχνολογίας και κυρίως του αυτοματοποιημένου τρόπου οδήγησης, ωστόσο βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο των εισαγγελικών ερευνών, εξαιτίας των τροχαίων δυστυχημάτων.

Ένα από τα τροχαία έγιναν τον περασμένο Απρίλιο, όπου ένα Model S Tesla, ευρισκόμενο στον αυτόματο πιλότο, χτύπησε και σκότωσε έναν 28χρονο μοτοσικλετιστή στο Σιάτλ.

Ανταγωνιστές της κολοσσιαίας εταιρείας υποστηρίζουν ότι χρησιμοποιούν πανάκριβους αισθητήρες, σε αντίθεση με την Tesla, τα οχήματα της οποίας διαθέτουν κάμερες, που ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες επηρεάζεται η αποτελεσματικότητά τους.

Πηγή: Guardian

Δημοφιλή