Υπερπολυτελές ποδοσφαιράκι Louis Vuitton αξίας 71.000 δολαρίων

Οι ποδοσφαιριστές παραπέμπουν σε θυρωρό ξενοδοχείου από την διαφημιστική καμπάνια της γαλλικής εταιρείας, το 1921.
louis vuitton/instagram
editor
louis vuitton/instagram

Πρόκειται για ένα από τα πλέον αγαπητά παιχνίδια ανά την υφήλιο.

Είναι από αυτά τα παιχνίδια με τα οποία πολλοί άντρες έχουν «αθληθεί» σε κάποια στιγμή της ζωής τους.

Αποτελεί σημείο αναφοράς, λόγος συνάθροισης κοινού - αντρικού ως επί το πλείστον - αξεσουάρ σε σπίτια εργένηδων και μη, και κίνητρο για κοπάνα από το σχολείο.

Λίγοι έχουμε την τύχη να το αγοράσουμε. Και ενώ μέχρι τώρα το γνωρίζαμε ως επί το πλείστον με τα κλασσικά χαρακτηριστικά του, το ποδοσφαιράκι στην δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα άλλαξε φιλοσοφία. Εκμοντερνίστηκε, απέκτησε φινέτσα, στυλ και πλησίασε τον χώρο της μόδας.

Εύκολα οι λάτρεις του σπορ θα του γύρναγαν την πλάτη, καθώς δεν πειράζουμε, δεν αλλοιώνουμε τα ιερά και τα όσια της εφηβικής μας ηλικίας. Αλλά, όπως όλα τα πράγματα γύρω μας, έτσι και το ποδοσφαιράκι, απέκτησε νέο λουκ.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με την σειρά.

Οι Βρετανοί το αποκαλούν “table football”, οι Γάλλοι “le baby-foot”, κάποιοι άλλοι πάλι “foosball” από την γερμανική λέξη για το ποδόσφαιρο. Οπως και να είναι το όνομα του, το υπέροχο αυτό παιγχνίδι λέγεται πως δημιουργήθηκε από τον Γάλλο μηχανικό αυτοκινήτων, Λουσιέν Ροσενγκάρ, το 1930.

Υπάρχουν όμως και άλλοι που ισχυρίζονται πως έχουν την πατρότητα, όπως ο Ισπανός αρχιτέκτονας, Αλεχάντρο Φινιστέρε, ο οποίος το δημιούργησε, ενώ ανάρρωνε απο τραυματισμούς που υπέστη κατά τον Ισπανικό Εμφύλιο. Αλλά και ο Άγγλος, Χάρολντ Σίρλες Θόρτον είναι στην ουρά καταθέτοντας αίτηση για την αποκλειστικότητα πατέντας το 1923.

Και ερχόμαστε στο σήμερα, με την γαλλική εταιρεία μόδας και δερμάτινων ειδών Louis Vuitton, - που λίγο την απασχολεί η προέλευση και ο δημιουργός του παιχνιδιού - να ρίχνει όλο της το βάρος στον σχεδιασμό της πιο όμορφης αισθητικά έκδοσης, που θα μπορούσε ποτέ κανείς να φανταστεί. Αλλωστε το ότι ο οίκος Hermes είχε κατασκευάσει επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι από το 2018, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τα αφεντικά και τους ιθύνοντες της εταιρείας.

Εχουμε και λέμε: επτά διαφορετικές εκδόσεις, επτά διαφορετικά φινιρίσματα, όπως αυτό από δέρμα Epi σε χρώματα γαλάζιο και φυστικί ή το κλασσικό καφέ με το λογότυπο της εταιρείας. Όσο για τους ποδοσφαιριστές της κάθε ομάδας, είναι από αλουμίνιο, βαμένοι στο χέρι και παραπέμπουν σε θυρωρό ξενοδοχείου από την διαφημιστική καμπάνια της Louis Vuitton, το 1921.

Μπορεί λοιπόν να μην είμαστε βέβαιοι για το ποιός κατασκεύασε το πρώτο επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι, αλλά ένα είναι σίγουρο. Το παραπάνω ποδοσφαιράκι δεν θα το δούμε ποτέ σε κάποιο σφαιριστήριο συνοικιακό ή σε κάποιο υπόγειο χώρου αναψυχής.

Με την τιμή να κυμαίνεται μεταξύ 71 και 85.000 δολαρίων (60 - 72.000 ευρώ) , λίγοι και εκλεκτοί θα είναι οι μνηστήρες αγοράς.